The Penguin - Spoiler tråd

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,494
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Det har varit full rulle senaste tiden så jag har inte hunnit se fjärde avsnittet förrän nu.

Jag har förstått i en annan tråd att folk hatar avsnitt som är tillbakablickar. Så jag kommer säkert vara ensam om min åsikt men jag gillade verkligen detta avsnitt!

Det är rätt coolt att serien kan leverera två avsnitt efter varandra som båda har enorma twistar och utan att det känns krystat! Älskar att Sofia går från normal till galen och våldsam samtidigt som man får henne nyanserad. Pingvinen fortsätter vara ett kräk som man älskar att hata. Arkham-miljön var fantastisk och tar ut svängarna så mycket det går inom ramen för den någorlunda realism serien kör på.

Ett riktigt bra avsnitt! Synd att jag är för trött för att se nästa.
Jag gillade avsnitt fyra trots att det var en tillbakablick! Gillade också att man fick en större förståelse runt Sofia och dennes familj.
 

Franz

The force is female
Joined
4 Dec 2010
Messages
6,693
Hoppas att jag ska hinna kolla på senaste avsnittet ikväll. Ligger efter med typ alla serier som jag satt tänderna i.
 

Platon

Swordsman
Joined
18 Mar 2016
Messages
434
Avsnitt 4 gav mig faktiskt ångestkänslor -länge sedan jag kände så när jag kollade på en serie. Otroligt bra betyg antar jag. Serien som helhet är fenomenal - ser fram att kolla på avsnitt 5 imorgon (konsert ikväll).
 
Top