Jag har kommit fram till slutsatsen att Harfoots är en klan av darwinister som gladeligen låter en jävel dö bara om han råkar vara lite halt. Snällt när de filmar hur några fanskap till hober halvdansar och studsar fram typ 30 meter framför Poppy, som själv får knuffa sin egen vagn för hela hennes familj dog och ingen annan har adopterat henne. Det finns många djur på vår jord som är mer empatiska till utsatta individer i samma flock än Harfootsna är. Min fanteori än så länge är att de sköna hoberna vi ser i framtida filmer är de som lämnats bakom, känt "Fan heller att vi ska dö, vi bygger en bättre kultur" och bosätter sig i The Shire typ.
För övrigt besvarades min förvirring i detta avsnitt. Det är inte Noris biologiska mamma, that makes a lot more sense. Dock känns det lite konstigt att alla ska tala med irländsk dialekt, men alla skådespelare är inte irländare. Det märks extra mycket på Noris pappa, som jag tror är Kanadensare.
På det stora hela fortsätter serien vara en 3/5. Jag är mer taggad när House of the Dragon kommer ut, som jag måste se omedelbums, än Rings of Power, som kan bli liggade en dag eller två.