Min poäng är jag ställer frågan hur man tänkt rent berättarmässigt, när man undergräver hela poängen med att visa henne som mobbad och svag med att i nästa ögonblick visa samma barn som ultravåldsamt (och jo, att en 7-årig flicka ger en kille ett knytnävslag i ansiktet är ultravåldsamt).
Det har jag ju redan svarat på. Jag delar inte din poäng av varför man visar henne mobbad.
Nej det är det inte.
Även om just du kanske inte påverkas nämnvärt av scener på hur vuxna karaktärer framställs när dem var barn så måste ju scenen vara tänkt att fylla en funktion för många andra tittare.
Ja, och jag har ju förklarat vad för funktion jag tror att scenen fyller.
Men du tycker dem likt Guyladariels ninja-konster ändå var "badass" får jag förmoda?
Allt som har ordet ninja i sig är per automatik badass så du gjorde det just mer badass
Vilket är lite av ett underbetyg då serien byggs så mycket kring henne. Eller i vart fall första avsnittet
Nej, bara för att hon inte är min favotirkaraktär (fast nu efter avsnitt tre gillar jag nog alla karaktärer lika mycket) betyder det ju inte att jag tycker att hon är en dålig karaktär. Karaktären byggs ganska jämt fördelat kring tre karaktärer och alla deras historier är intressanta. För mig är det nästan alltid så att jag föredrar vissa storys framför andra i serier, även i serier där alla storys är bra, till exempel Rome, Game of Thrones, Deadwood, Stranger Things etc.
Nej vi, jag tror väldigt har fått ett särskilt sympatisk intryck av henne även om du har det.
Det står dig din fulla rätt att tro vad du vill.
Tycker det är en väldigt obegriplig manusapproach att framställa hjälten som ett prakarsle än hel säsong för att eventuellt ge hen en mer positiv kraktärsutveckling när alla slutat tittat.
Som sagt, jag håller inte med om att hon är ett praktarsle så det kan jag inte ens bemöta. Att man ger en karaktär fel och brister som denne måste överkomma är ett ganska vanligt grepp i både filmer, tv-serier och böcker. Exempel på historier där detta sker är Blade Runner, Terminator 2, Casablanca, Nyckeln till frihet, The Batman, Lejonkungen, Schindlers list, A christmas carol, Rocky 3, American history X, Iron Man, De andras liv, Toy story, Flushed away, Gran Torino och Måndag hela veckan för att nämna några.
Skulle säga att det görs med Galadriel i ännu högre grad i böckerna.
EDIT: Märkte just att jag bara gett exempel på filmer där huvudpersonen har fel och brister som denne överkommer, och det är kanske lite orättvist då vi pratar om en tv-serie. Så exempel på tv-serier som gör detta: Deadwood, Game of thrones, Rome, Stranger things, The walking dead, Lost, Fleabag, Squid game och Battlestar galactica.
För att jag vill höra ditt svar. Men du kan ju förstås tillstå att ditt svar är detsamma som mitt och samtidigt framföra din önskan att inte få diskutera den vidare.
Varför skulle jag tillstå att ditt svar är detsamma som mitt?
Men om det inte är någon som inte tror ren politisering och wokeifiering är det som lett till den fullständigt obegripliga framställning av Guyladriel så vore det intressant att höra.
Att den är obegriplig för dig förstår jag helt och fullt, allt annat hade varit mycket konstigt (ej menat som en förolämpning).
Men vad är din tolkning till att hon är som hon är då? Varför har manusförfattarna - om vi låsas bort de politiska aspekterna - valt att framställs henne som hon gör istället för framställa henne såsom som man framgångsrikt brukar framställa hjältar som protagonister?
Det har jag ju redan svarat på flera gånger. Jag tycker att de framställer henne som man brukar framställa hjältar och protagonister: Som personer med brister de måste överkomma under historiens gång.
Förresten, detta har ingenting med Rings of Power att göra, men är lite nyfiken på vad/vem din profilbild föreställer?