Jag har inte sett kvällens avsnitt då jag varit på öl och whiskymässa, men bortsett dagens avsnitt som jag inte kunnat se tycker jag att serien håller en genomgående hög nivåMen hur skulle ni gradera respektive episod. Blir det bättre eller sämre?
Alltså, man ser vad de var ute efter och vissa saker man var osäker på klargörs (vad är poängen med tunneln? varför säger Adar att det snart inte blir någon sol? vad gör svärdet?). Så handlingen resolvar, i alla fall. Problemet är att i alla fall jag tycker att den inte resolvar på tillfredsställande vis. Så på det viset blir det dummare - tidigare gick det att i alla fall hoppas på en bra förklaring.Ser många som hävdar att serien blir sämre och sämre. Jag finner detta mycket svårt att tro på med tanke på vilken genomusel start den hade.
Men hur skulle ni gradera respektive episod. Blir det bättre eller sämre?
Jag tycker den har gjort någotslags U-kurva. Ganska darrigt i början, sedan en djupdykning och nu lite bättre. Eller så har man sänkt sina förväntningar.Men hur skulle ni gradera respektive episod. Blir det bättre eller sämre?
Jag hade dock hoppats att de skulle ta kål på honom. Inte för att han inte funkar, utan för att man enkelt kunde tänka sig att han spelat ut sin roll nu. Jag gillar när serier går vidare, snarare än att bara spinna runt med samma persongalleri.Adar är bland seriens starkaste koncept.
Det där är något serien gör bra. Vissa serier biter direkt på varje chans till billigt drama, men det är i alla fall inte något tRoP gör. Elrond och Durin kan prata som folk också, och fler än jag hade förväntat sig att Nori skulle bli utstött med The Stranger, men i stället betedde sig karavanledningen som sunda personer. Till och med Pharazon tycker om expeditionsstyrkan eftersom han tänker ett varv till, snarare än att vara reflexmässigt i vägen.men istället pratar de om det som rimliga människor gör!
Nåjamen i stället betedde sig karavanledningen som sunda personer.
I just Nori-avseendet, då!Nåja
Udun är ett område i nordvästra Mordor. Det är en grovt cirkulär dal som är det första man kommer till om man går in genom den Svarta porten.Varför säger orkerna Udûn när de börjar förstå att Adars plan fungerar? Det är ju även namnet på hela avsnittet. Jag kan inte tolka det - är det bara ett coolt ord eller är det meningen att jag ska göra referenser tillbaka till böckerna och den sindarinska betydelsen? Jag förstår inte.
Durins Bane - som vi väl rimligen har sett? - kallas också Uduns Flamma.Udun är ett område i nordvästra Mordor. Det är en grovt cirkulär dal som är det första man kommer till om man går in genom den Svarta porten.
Udun är också ett alternativt namn på Morgoths fästning Utumno. Balrogens titel är nog en referens till det.Durins Bane - som vi väl rimligen har sett? - kallas också Uduns Flamma.
Jo tack, jag vet. Alltså ganska långt från platsen serien befinner sig på (någonstans söder om Domedagsberget). Och det är även namnet på Morgoths första fästning i Midgård. Betyder helvete enligt ordlistorna. Och det är på sindarin. Men som flera påpekat i tråden bör jag frigöra mig från all förkunskap från källmaterialet. Så varför säger orkerna det? Jag vet fortfarande inte.Udun är ett område i nordvästra Mordor. Det är en grovt cirkulär dal som är det första man kommer till om man går in genom den Svarta porten.