Rymdhamster
ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Jag älskar dialogen =)Har jag påstått att jag älskar dialogen?
Med undantag för stenen. Jag har fortfarande lite svårt att förstå var den komifrån.
Jag älskar dialogen =)Har jag påstått att jag älskar dialogen?
Rekommenderar varmt Cyberpunk: Edgerunners om de inte sett den! Bland det bästa i cyberpunk-väg jag sett på väldigt länge!För egen del hade jag gärna sett en bra cyberpunk serie framöver.
Apropå klassisk fantasy hoppas jag (och tror, faktiskt - de har varit ibland chockerande trogna texten) att de kommer att göra A Game of You i Sandman.Damn, det är ju typ en av mina favoritserier detta år! Tänkte mer på klassisk fantasy, men Sandman har absolut en plats i mitt resonemang
En ärlig fråga: vad får du de vibbarna av?får jag Tolkienvibbar
Nu frågade du inte mig, men då jag också får Tolkienvibbar svarar jag gärna för egen del. Hoppas det är okej Jag får Tolkienvibbar av miljöerna, det episka, karaktärerna, relationerna, tematiken och musiken.En ärlig fråga: vad får du de vibbarna av?
Ok, eftersom du svarar: kan du vara mer specifik? Eller menar du att det är genomgående?Jag får Tolkienvibbar av miljöerna, det episka, karaktärerna, relationerna, tematiken och musiken.
Att allting är slow motion och att det talas väldigt allvarligt.En ärlig fråga: vad får du de vibbarna av?
Miljöerna, musiken och det episka är genomgående. Vad gäller tematiken så tycker jag nog främst antitesen av Aragorn som jag pratade om innan, hobbitarna (hittills), nära till ondska men inte utan hopp angående folket i blivande Mordor, vänskapen mellan Elrond och Durin. Vad gäller karaktärerna känns Galdriel, Nori, Arondir, Elrond och Durin Tolkienska.Ok, eftersom du svarar: kan du vara mer specifik? Eller menar du att det är genomgående?
Vilket är helt okej, det är ju alltid en individuell upplevelse att se en tv-serie, här dessutom baserat på ett verk som vi säkert haft olika ( om än båda positiva) upplevelser ifrån. Jag pratade med mina elever om just detta igår, hur samma verk kan ge en helt olika upplevelser och båda är helt rätt, och jag använde Sagan om Ringen som exempelIntressant, själv har jag svårt att se det Tolkieneska i flera av sakerna du nämner.
Absolut, det handlar ju om vad för upplevelse man haft tidigare av Tolkiens verk och sånt är ju väldigt individuellt.För egen del tycker jag väldigt få saker är tolkienseska
Nästan alla interaktioner mellan Elrond, Durin och Disas är bannemig utmärkta. Skådisarna har verkligen ett genuint flyt. Så ett avsnitt med mycket av just de tre är inte särskilt överraskande att det är bra.Lätt det bästa avsnittet nu... till och med faktiskt bra, skulle jag säga.
Håller med - helt adekvat tv-underhållning, bevisligen så orkar man ju titta Men fortfarande mestadels oerhört korkat.Visst, det fortsätter att innehålla en massa nys, ….
Hoppas Celebrian aldrig föddes också! Då slipper vi den där enerverande Arwen i Sagan om ringen filmerna. Förhoppningsvis får vi tillbaks Glorfindel.Jaha, så Celeborn är död? Det var ju... otippat.