Avengers Endgame hade den mest påkostade reklamkampanjen någonsin för en film, över 200 miljoner dollar i budget för marketing and promotions. Försöker du säga att Disney la så mycket pengar på Endgame för att de tycker att den var skitdålig, och enda sättet att få folk att se den är att premiera den med reklam? Endgame drog in nästan 3 miljarder dollar, förresten. Jäkla tur för deras budget att det inte satt någon no-sayer i deras bolagsrum och tyckte "Nä, Avengers känner ju alla till, slösa inte pengar på reklam". Det blir direkt ologiskt.Hela ditt avfärdande bygger på en föreställning om att man inte har en aning om kvalitén på produkten innan publiken sagt sitt.
Givetvis har folk på amazon sett serien och insett att dem satt på en riktig dynghög till serie. Är väl fullt rimligt att tänka sig att man då försöker motverka det negativa bemötandena med en massiv reklamkampanj som kan lura in intet ont anande normies och bingers att titta.
Hade jag suttit i något bolagsrum hade jag i vart fall argumenterad för att man inte bör spendera allt för mycket av reklambudgeten på sånt som alla ändå snackar om och hajpar upp.
Jag tror bara du ser rött när någonting har med Rings of power att göra överhuvudtaget. Jag kände likadant om säsong 6+ av Game of Thrones en gång i tiden.