Nekromanti the seeking one

Lambendil_UBBT

Warrior
Hrm...

Jahaja, så när man konstruerar egna språk, gör rollspel redan, och varit trogen rollspelare+SL i över sex år, så duger man inte till att göra rollspel längre/images/icons/sad.gif, bara för att man råkar vara född några år före dig. Nåväl, jag får väl lägga ner mina projekt och låta Sinëar bli ett utdött språk, låta kavalonerna förmultna bort och älvorna dansa en sista svängom runt pärldammen.

Ack, om jag ännu vore ung.../images/icons/baby.gif

Nog snackat:

Ta dina fjortisfasoner och stoppa upp dem nånstans. Du har ännu inte nått det stadium av mognad som krävs för att förstå att ålder=vishet. Jag vet inte ens om JAG har uppnått det än, så [color:red]KÄFT!</font color=red>

Tobias /20+

Sodivra

Champion
Re: Hrm...

ålder=vishet

Om nu fantasi ÄR bundet till åldern, så måste den väl vara högre ju yngre man är. Och som högst när man är riktigt liten..
Lite konstigt är det ändå att så många reagerar så starkt (fast mest på skoj verkar det) över att dom inte får vara "bäst" i inläggarens ögon. Det är ju egentligen bara en liten slarvig felformulering baserad på oerferanhet, men å andra sidan: Allt som är "fel" har ju en "ursäkt" ändå. Nåja..

Krille

Super Moderator
Du vet om att den här tråden är 19 månader?

Det är nog inte så många som läser eller följer upp ett och ett halvt år gamla trådar.

Lindenius

Swashbuckler
Re: Du vet om att den här tråden är 19 månader?

Det är nog inte så många som läser eller följer upp ett och ett halvt år gamla trådar.

Nä, fast om man är över 18 så är ju fantasin lite trögare, så det tar helt enkelt längre tid. :gremwink:

//erik. tror Dr Phil-inlägget får komma i morgon i stället.

Sodivra

Champion
Komma fram till?

Tja.. Visdom antyder ju kunskap, erfarenhet, den blir större ju äldre man blir. Killen frågar efter fantasi, och om man kan säga att fantasin ÄR bunden till åldern så bestämde jag mig för att konstatera att isåfall är den bättre ju yngre man är, och jag tyckte inte att man skulle ta så illa upp ifall man inte var 12-18. Han skrev ju inte att man hade värdelös, vilket alla tycks utgå från.

Det som är intressant är att när man är yngre så har man fantasi för att man inte har tagit normer för givet och accepterat dom (antar jag) men när man blir äldre och lägger in sitt sinne i mer av ett spår av tankevana så får man plattformar man kan låta fantasin utgå från, och kan skapa intressantare saker.. Som rollspelsvärldar.

Sedan är frågan vilket av dessa som verkligen är fantasi, men måste jag välja så väljer jag potentialen, det mer "fria" sinnet, framför resultatet, fantasi kanaliserad på ett raffinerat sätt. Jag tror också på att man faktiskt har mer sådan fantasi ju mindre man levt i världen.

Visserligen så letade den här killen efter folk i åldern 12-18, man måste ha en viss ålder också, så jag håller inte med honom heller. Han menade att det är här den perfekta balansen mellan kunskap och tankefrihet finns, antar jag, men det tycker jag inte. Så på det sättet håller jag med de andra, man presterar inte sämre för att man är äldre än 18, men jag tyckte det var felaktigt att döma ut fantasin som något ungt utan att riktigt definera fantasin. (Vilket jag inte heller gjorde riktigt förrän nu, men jag ville agera motvikt för ett annat perspektiv.)

Det, och att jag tyckte du skrev för bestämt. Jag gillar inte att ta sitt sätt att se saker på för stort allvar. Så jag käftade tillbaka. :gremsmile:

Rickard

Urverk speldesign
En tillbakablick

Det tragiska är att det här är hans sista tråd.. Undrar om han gav sig av för att folk förstörde tråden genom att klaga? Det är ju lite synd.. (svara inte, för det är bara en fundering och svara inte bara för att jag skriver "svara inte" och om du gör det så skriv inte "Nu tänker jag svara trots att du skrev att ingen skulle göra det" eller liknande)

Hehe.. Jag blev lite konfunderad när jag läste "Tokugawa Ieyasu".. "Vaddå? Han har ju inte varit här på skitlänge" och började titta när inlägget gjordes.. Hehe.. Kul att se några av de utdöda användarna.. Jag började minnas den här tråden allt eftersom jag läste vidare.. Minnen väckts till liv av de gamla visdomar som en gång förtäljdes på forumet men som fallit i glömska.. Det känns som om man vandrar genom ett gammalt bibliotek där uttorkade lik sitter och stirrar ner i gamla böcker med gulnande blad..

Jag gläds åt att den skämtsamma stämningen fortfarande finns kvar på forumet..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som nostalgiskt blåser av dammet

Rickard

Urverk speldesign
Skrev fel [NT]

Jag blandade ihop Daniel med någon annan användare som hade ett asiatiskklingande namn..

Äsch.. Jag borde ha kollat profilen innan jag bubblat om något jag trodde var sant..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som går på

Dimfrost

Special Circumstances
Re: Du vet om att den här tråden är 19 månader?

Men det är ju kul att skriva i gamla trådar. Man kan föra långa fantomdiskussioner som de flesta inte ser, och som bara de invidga har tillgång till... Sedan kan man hänvisa till andra gamla trådar med intressanta diskussioner i, och göra forumet icke-tidsbundet till strukturen. :gremwink:

/Dimfrost, och ja - det är riktigt sent på kvällen nu...