Tre avsnitt in nu. Jag fortsätter ju kolla så bara det innebär väl per definition att jag gillar serien. Antar jag
Jag tycker att Geralt är bra gjord och driver handlingen bra då han är neutral(ish). Själva fantasyelementen som magi, moster, mörka skogar och så är bra gjort. Jag gillar också faktiskt att serien har drag av tv-spel. Han kollar sitt inventory, aktiverar spells och potions samt köpslår om priset på monstrens huvuden.
Det här med olika tidslinjer funkade inte alls för mig, särskilt inte i kombination med att de bara droppar person efter person utan särskilt mycket att hänga upp det på. Jag tror att jag anade något i avsnitt två eller tre när jag såg en av många drottningar som susat förbi och tyckte att "vafan jag känner igen den där skådisen?!" Och då tycker jag ändå att jag normalt sett är en person som har lätt att förstå sammanhang. Jag fick läsa på rejält i plot summarys till frukosten dagen efter.
Enorm spännvidd på kostymer och skådisar. Geralts kläder och utseende är till exempel helt fantastiska. Annat ser ut som det kommer från restlagret hos Days of Our Lives. Trubaduren ser ut som han har beställt kläder för 199 kr på nätet och frisyren...alltså jag vet inte. Kanske är jag bortskämd av Game of Thrones som var helt otroligt bra gällande miljö, scener och kläder. Saker var liksom jämnsmutsiga där?
Sen såklart att alla blir Playboy-modeller när de tar av sig kläderna. Puckelrygg som levt i en svinstia hela livet? Inga problem, naturligtvis leder det till perfekt hy och en dunderkropp i övrigt. Kritiken gäller för övrigt såväl kvinnor som män i serien. Nåja, så här ser det ju ut i alla serier.
Expositionen lämnar en hel del i övrigt att önska. Det blir väldigt stolpigt ibland när manusförfattarna ska trycka in massa bakgrund i vardaglig dialog.
Hur som helst vinner det goda över det onda (ha ha dubbelbottnad mening suckers) och jag tänker definitivt se vidare.