Fy fan vad bra den här serien var!
Jag förstår inte vad alla pratat om att serien skulle vara hälften allvarlig och hälften larvig, den var ju awesome rakt igenom! Lite förvirrande först med tidshoppen, men när jag väl fick grepp om det (typ två minuter in i förlovningsfesten) så funkade det alla tiders.
Tycker de var överlag jäkligt bra med att presentera karaktärerna, så redan när folk började dö i första avsnittet så tyckte jag om dem, och blev lite ledsen, men sen glad när de fick vara med mera i en tidigare tidslinje. Fast samtidigt lite synd att de visade sig vara mindre awesome än vad första intrycken gav vid handen. Men samtidigt aweseom att så inte var fallet, och att de också fick vara trasiga människor!
Coola nods till blandande folksagor, balla monster, jag gillar magin (men lite tråkigt att det där med att all magi har en kostnad typ helt försvann efter att det etablerats)
Lever inte riktigt upp till första säsongen av Game of Thrones, men väl on par med de sista. Sjukt nyfiken på hur nästa säsong artar sig och hoppas att de fokuserar lite mer på Geralt och monsterjägande. Skulle gärna se en mer "monster of the week"-aktig serie som tidiga X-files.
Men ärligt talat, får vi bara fler repliker i klass med "he was blessed with the balls of an ox" så är jag nöjd (brilljant!).