Nekromanti Themight inlägg

Troberg

Sinister eater
Cassius said:
1. Strukturer kommer genom historia. De är inte två separerade fenomen, det finns inga strukturer som är skapad under tid. Varför har kvinnor sämre ingångslön än män?

3. Har jag inte endast skyllt det på strukturer. Du fortsätter med att diskutera oärligt.

4. Jag har inte påstått att kvinnor inte mördar. Du fortsätter att diskutera oärligt.

5. Thermight, påstår att kvinnor valt att män som slåss och därför slåss män och det är därför ett resultat av deras val. Därför ställer jag frågan.

6. Vetenskap kan identifera vad det är som skapar en process, att människor mördas och blir misshandlade tycker jag är fel. Vem startar processen som leder till att de blir fel?
1. Redan avhandlat på annat ställe i tråden.

2. Håller med.

3. Har jag påstått att du bara skyllt det på strukturer?

4. Direkt citat: "Män mördas av män." Jag tror faktiskt att du sagt det två eller tre gånger.

5. Det för Thermight stå för. Jag delar inte åsikten att det är orsaken.

6. Sats för sats: ja, instämmer, olika från fall till fall.

Troberg

Sinister eater
Radioaktiv said:
Upplever du det så så bör du träna på din teknik (nu vet jag inte om du är man eller kvinna (namnet antyder dock man), men det gäller i vilket fall).
Jävla påhopp. Anmält.
Jag ber om ursäkt, det var skämtsamt menat. Det var inte menat att någon skulle ta illa upp.

Cassius

Hero
Troberg said:
1. Redan avhandlat på annat ställe i tråden.

2. Håller med.

3. Har jag påstått att du bara skyllt det på strukturer?

4. Direkt citat: "Män mördas av män." Jag tror faktiskt att du sagt det två eller tre gånger.

5. Det för Thermight stå för. Jag delar inte åsikten att det är orsaken.

6. Sats för sats: ja, instämmer, olika från fall till fall.
1. Men du verkar insinuera att hitoria och strukturer inte är kopplat till varandra.

2. PROFIT

3.
Jag tror inte att vi kan skylla det enbart på strukturer.
Det har jag heller inte sagt.

4. Generellt är det så. Jag har diskuterat samhället i stort inte i enskilda fall och då är män fruktansvärt överrepresenterade.

5. Okej.

6. Du undviker att svara på frågan. Statistiken säger att män väljer att misshandla män. Påstår man likt Thermight att kvinnorna har valt det så bör man backa upp det med fakta.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
En liten uppmaning

Just nu verkar den här diskussionen mer handla om att diskutera hur olika användare diskuterar än om det faktiska ursprungsämnet.

Min omfattande erfarenhet säger mig att detta ytterst sällan leder till något gott.

Så sluta gärna med det och återgå till att diskutera ämnet.

Detta gäller så klart samtliga inblandade.

Troberg

Sinister eater
Cassius said:
3.
Jag tror inte att vi kan skylla det enbart på strukturer.
Det har jag heller inte sagt.
Bra, då är vi överens.

Cassius said:
4. Generellt är det så. Jag har diskuterat samhället i stort inte i enskilda fall och då är män fruktansvärt överrepresenterade.
OK, fast din beskrivning var betydligt mer kategorisk. Tack för klargörandet. Jag håller med, delvis, beroende på vilka siffror du tolka "fruktansvärt överrepresenterade" som.

Cassius said:
6. Du undviker att svara på frågan. Statistiken säger att män väljer att misshandla män. Påstår man likt Thermight att kvinnorna har valt det så bör man backa upp det med fakta.
Återigen, Thermight påstår (eventuellt). Jag delar inte hans åsikt (vilket jag nämnt tidigare). Han får backa upp sin egen åsikt med fakta.

Radioaktiv

Hero
* 50% av all uthyrning var porr.
* 25% av porren hyrdes av par, 50% av män, 25% av kvinnor.
* Det fanns ingen signifikant skillnad på vilken typ av porr som hyrdes av kvinnor respektive män.
Har du någon källa förutom din "polare"? Om inte så kan jag ju bara säga att jag också känner honom och att du säger fel? Det blir liksom meningslöst.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Re: En liten uppmaning

Cassius said:
Tack. Troberg får gärna återgå till ämnet.
En onödig gliring.

Uppmaningen gällde även dig.

Cassius

Hero
Re: En liten uppmaning

Inte en onödig grillning eftersom jag precis som du har påpekat detta flera gånger men endast bemötts av att han endast vill diskutera formen. Jag står för de inlägget. Jag vill att vi återgår till att diskutera antifeminism, inte hur jag strukturerar min argumentation.

Troberg

Sinister eater
Radioaktiv said:
* 50% av all uthyrning var porr.
* 25% av porren hyrdes av par, 50% av män, 25% av kvinnor.
* Det fanns ingen signifikant skillnad på vilken typ av porr som hyrdes av kvinnor respektive män.
Har du någon källa förutom din "polare"? Om inte så kan jag ju bara säga att jag också känner honom och att du säger fel? Det blir liksom meningslöst.
Skillnaden då skulle vara att du ljuger och jag inte gör det.

Nej, jag har inte någon annan källa. Självklart har jag inte tillgång till videouthyrarnas register (jag är rätt övertygad om att det skulle vara ett allvarligt lagbrott om de lämnade ut det, enligt samma logik som att biblioteken inte får lämna ut vem som lånat vad). Däremot vet jag att det är en pålitlig person och att han inte har något att vinna på att ljuga om det.

Tro på det eller låt bli, det är vad jag har.

Radioaktiv

Hero
Vi kan inte veta om du ljuger eller inte heller. Jag ville mest påpeka att om man inte kan verifiera något, varför ta upp det alls? Det tillför inget.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Radioaktiv said:
Vi kan inte veta om du ljuger eller inte heller. Jag ville mest påpeka att om man inte kan verifiera något, varför ta upp det alls? Det tillför inget.
Det här är ett diskussionsforum, inte en akademisk avhandling, man får diskutera utan att backa upp varenda påstående med källor. Källor är för övrigt bara ett sätt att säga "titta, någon tycker/tror som jag".

Radioaktiv

Hero
Här är det andra jag vill ha svar på, som du i småchatten sade att du inte orkade leta upp för att svara. En sida bakåt ligger det om du undrar.
Skrivet av: Cassius
Ifall förtrycket i kärleksrelationer skulle vara större mot män, hur kommer det sig då, att ifall en kvinna blir mördad är det procentuellt mest troligt att mördaren är hennes partner? Ifall en kvinna blir våldtagen är den mest troliga förövaren hennes partner?

I ärlighetens namn så gäller det även för män som blir misshandlade/mördade/våldtagna.

Det finns en anledning till att polisen alltid kollar partnern först, oavsett kön, och det är (för en gångs skull) inte deras allmänna inkompetens.
Kan du ge mig någon källa på det eller? Jag är inte intresserad av vad du själv räknat ut, tack.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Radioaktiv said:
Men fan, om man hävdar fakta så kan man inte bara be att folk skall tro en utan att man kan komma med några som helst bevis!
En källa är inte ett bevis, den är som sagt bara en indikation på att någon annan tycker som jag.

Cassius

Hero
Nu går det troll i den här debatten. Ífall man påstår saker på en samhällignivå får man ha stöd i forskning eller från auktoriteter på ämnet. Annars är det helt omöjligt att föra en debatt om det här. Sluta trolla tråden.

Troberg

Sinister eater
Radioaktiv said:
Jag ljuger inte, det är inte min grej.

Jag tog upp det för att skingra lite fördomar, fördomar som dessutom faktiskt är rätt så sexistiska, svårare var det inte. Vill du inte tro på det, så fine by me. Jag tvingar inte dig.

Sedan är det där ett inneboende problem med statistik. Man vet aldrig något med säkerhet, bara med en viss sannolikhet. Statistik är också känsligare för cherrypicking av data för att uppnå ett förutbestämt resultat eftersom det är så lätt att fuska med slumpmässigheten i urvalet, något som till och med organisationer som FN ägnar sig åt.

Så, visst kanske det kan vara så att det egentligen var en kvinna som var porrfilmsberoende och använde maskeringar och falska leg för att kunna hyra massor av film, who knows? Jag tror dock inte det. Dessutom, Borlänge är en liten stad, och hade två videouthyrare som båda hade ungefär samma utbud, så urvalet borde vara rätt OK.

Radioaktiv

Hero
Det beror väl på vad man har för källa. SCB är en rätt jävla trovärdig källa, till exempel. Det är siffror, inget tyckande.

RasmusL

Champion
Vitulv said:
Radioaktiv said:
Det här är ett diskussionsforum, inte en akademisk avhandling, man får diskutera utan att backa upp varenda påstående med källor. Källor är för övrigt bara ett sätt att säga "titta, någon tycker/tror som jag".
Men nu rör diskussionen en serie påståenden som bygger på någon form av vetenskaplig grund och det sätter i mina ögon lite nivån för diskussionen. Både Thermight och Cassius för diskussionen på den nivån och även om era personliga erfarenheter är intressanta men det är en helt annan diskussion, en helt annan nivå. Givetvis är det tillåtet att skriva vad man vill men om du ger dig in i en ordväxling så kan säkert även du se möjligheten att deltagarna förväntar sig att du fortsätter på samma spår.