God45
#PrayersForBahakan
[FONT=Times New Roman, serif]Jag har börjat spela en Pacifist i D&D kampanjen jag spelar i och det är jättekul "Ledsen, men min religion accepterar zombier som en livsform så jag kan inte anfalla dem heller...". För att kompensera för min brist på våld har jag byggt en superhelare/buffare/de-buffare och bidrar nog mer till gruppens framgångar än om jag hade spelat en mer balanserad karaktär. Det är också kul att kunna ta den moraliska höggrunden i alla interaktioner eftersom jag inte kan skada någon (4ed har ett feat som stunnar en ifall man attackerar någon) och på det sättet kunna förhandla med potentiella fiender som inte hade pratat med någon med ett vapen i handen.[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Så, har ni några upplevelser av att spela pacifistiska karaktärer i spel med mycket strider? Spelar ni spel utan strider i helt är det helt ointressant för den här tråden, det är en annan sak än att spela en karaktär som inte skadar andra även när där är våld som genomsyrar kampanjen.[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Så, har ni några upplevelser av att spela pacifistiska karaktärer i spel med mycket strider? Spelar ni spel utan strider i helt är det helt ointressant för den här tråden, det är en annan sak än att spela en karaktär som inte skadar andra även när där är våld som genomsyrar kampanjen.[/FONT]