Nekromanti There is something rotten in the state of Denmark

nicole

Warrior
Re: social kompetens...

*skrattar* Ja, social kompetens har mycket gemensamt med rövslickeri och skitsnack...

Filosofin bakom är väl att människor inte alltid vill höra sanningen...

Pendragon

Swashbuckler
Re: Ett ödmjukt förslag...

Likaså var antydan att jag skulle känna mig kränkt, om det nu inte var uppenbart.

/Joel

Pendragon

Swashbuckler
Re: social kompetens...

*skrattar* Ja, social kompetens har mycket gemensamt med rövslickeri och skitsnack...

Filosofin bakom är väl att människor inte alltid vill höra sanningen...
Det kan jag bara instämma med, och därför hävdar jag att den här sociala kompetensen alla talar så högt om är brutalt överskattad, och såpass svårdefinerbar att det är omöjligt att veta vad någon menar när de pratar om "social kompetens". Det är bara ett intetsägande uttryck folk slänger sig med nuförtiden. Förhoppningsvis går det över.

/Joel - reaktionär?

Pendragon

Swashbuckler
GRUPPKRAM! (OT)

Vi är ändå så långt ute i OT-landet att ett inlägg mer eller mindre knappast gör nån skillnad... men vi kanske borde sätta stopp här?

Ett ännu mer OT-tillägg: 999 inlägg! Nästa får gå till historien som ett mytiskt inlägg... fast känner jag mig själv rätt blir det ett NT... :gremtongue:

/Joel - kramig

Ackerfors

Alas, your rapids!
*Vilar väskan* [OT]

Det låter som en god idé att lägga ner nu... Fixa ihop något spännande som 1000de inlägget nu!

LeJonklev

Swordsman
Re: Glåpord?

Hur man än definerar en kränkning så brukar det gå att reda ut med en så kallad ursäkt

Var det inte precis det jag sa? Om man sårat någon ber man om ursäkt.

/Johan

Ymir

Liten kantbaron
Re: Alltså...

Xzarjo kan förmodligen intyga att jag inte sårat någon.

Så, allvarligt...är det inte dags att lägga ned den här debatten nu? Om det fortfarande handlar om mitt inlägg till Xzarjo så har jag sagt att det var dumt av mig att vara så aggressiv mot honom, och att jag kommer att tänka efter en gång till innan jag uttrycker mig 'mindre diplomatiskt' nästa gång borde stå klart för alla vid det här laget.

- Ymir, tycker vi skippar OT:et nu...

Ackerfors

Alas, your rapids!

Joo, alltså...äh...sa ju inte emot dig... :gremsmile: Bara kände att om jag skulle lägga mig i diskussionen så var det efter ditt inlägg... :gremlaugh:

*ber om ursäkt och slutar OT:a här nu* :gremwink:

LeJonklev

Swordsman
Re: Alltså...

Från min sida handlade det aldrig om dig så om du kände dig träffad var det inte meningen. Nämnde det tidigare tror jag. Vad jag vände mig emot var personer som försökte bestämma hur en annan människa skulle uppfatta något.
Men du har förstås rätt, det hör inte hemma här :gremblush:

Inget mer OT från mig nu. Faktiskt, jag lovar :gremlaugh:

/Johan

Helmgast
Lås fler trådar!

Ymir har sitt stöd i låsningarna av trådarna här på forumet. Ordning å reda, så kanske vi kan få ett forum just så som vi vill ha det (hur det nu är...?)

Sen kan det vara så att Ymir är lite för hård ibland, men bättre det än ett sönderspammat forum. Och så länge Ymir inte har makt att skicka oss till fångläger, så ok. :gremwink:

Det behövs de som säger ifrån, både mot spam och mot hårda nypor, basatt du vet.

// avatarex, har funderat på hur det vore att va moderator, lite tråkigt dock att aldrig få bli ärkemagiker...

DAKRilla

Hero
Eliminera fler trådar!

Går det inte att helt ta bort fjanttrådar, som t.ex. den flera gånger per månad förekommande frågan angående hur man avancerar från Grisodlare till något tufft som Ärkemagiker och andra meningslösa trådar? Som moderator eller administratör skulle man även kunna skriva ett privat svar till personen i fråga där man säger det man annars skulle svara i tråden (t.ex. att rankerna behandlas i FAQ:n) inklusive att tråden raderats tack vare dess meningslöshet. Annars ligger ju dessa trådar kvar och tar onödig plats - skadan har redan skett så att säga. Anledningen till att man fortfarande låser en tråd borde då vara att tråden fortfarande innehåller något vesäntligt att läsa (som dock inte kommer kunna utvecklas mer i just den tråden) men att man ändå låser den så att inte något otrevligt sidospår eller OT-gren växer vidare likt en cancersvulst. Eller kanske man kan, som jag frågade tidigare, istället kan låsa dessa onödiga förgreningar så att endast det vesäntliga i tråden fortfarande kan diskuteras vidare? Då skulle man slippa alla låsta trådar som skräpar och ännu viktigare; alla konstruktiva debatter skulle kunna fortsätta utan risk att bli låste tack vare en massa elakartade sidospår.

walium

Ganska töntig, faktiskt

"Dessutom har inte personen i fråga, Xzarjo, sagt ett pip om att känna sig kränkt."

Tyvärr har inte de användare som drabbas hårdast av upprensningen här sagt särskilt mycket. Egentligen är det de som måste föras in i debatten. De flesta av de som deltar är erfarna och verbala användare som sällan skriver onödiga inlägg eller känner sig överkörda moderatorer. Vi vet hur forumet fungerar och är inte rädda för att säga till om vi upplever att någon trampar oss på tårna. Samma sak kan inte sägas om alla besökare.

Doedinnan

Veteran
så här:

"men såvitt jag förstått det är de allra flesta nöjda med mitt arbete här på forumet"

Inte jag, jag tycker att du är genuint dålig.

jbergman

Veteran
Re: Håller med, men...

Betänk att det här är ett privilegium, ingen rättighet.

Ja jösses, den här meningen igen. Ni har inte funderat på att ha den högst upp på varje sida, så att man som användare aldrig glömmer vilket oerhört privilegium det är att använda era älskade forum?

bryter de mot reglerna, som Gibbon, så åker man ut. Och det är fortfarande helt i sin ordning i mitt tycke.

En snabb titt på Gibbons användarprofil ger vid handen att han skrivit totalt 24 inlägg, vilket i dessa sammanhang får tolkas som ganska få. Att banna folk efter ett enstaka inlägg som sticker moderatorn i ögat är bara ytterligare ett exempel på den maktfullkomlighet från moderatorernas sida som vi alla kommit att vänja oss vid vid det här laget.

"Att vänja andra kinden till" och "hellre fria än fälla" är två uttryck som brukar hållas högt ute i den verkliga världen, men det är uppenbart att här är de inte är värda ett vitten.

/Jakob

Azagthoth

Myrmidon
Re: Håller med, men...

Att banna folk efter ett enstaka inlägg som sticker moderatorn i ögat är bara ytterligare ett exempel på den maktfullkomlighet från moderatorernas sida som vi alla kommit att vänja oss vid vid det här laget.

Jaha? Tänk att du är inbjuden på fest hos mig. Alla som är där är glada och har mycket trevligt. Plötsligt börjar du ställa till med bråk. Tror du allvarligt att du får vara kvar på min fest? Nej, du åker ut med buller och bång. Bråkmakare vill vi inte ha att göra med, därför slänger vi ut dem. Så enkelt är det. Vi vill inte anordna en fest för personer som kommer för att bråka, vilket för övrigt inte någon annan vettig person heller vill. Lev med det, för det kommer aldrig att förändras.