Varför Basse är en ulv
Basse är uppenbarligen ingen lögnare, han har en trackerförmåga och han har inte heller ljugit om sin lägsta eller högsta siffra, men däremot är han vår sista ulv.
Klantig bybo-kortet:
Det finns två sätt att tolka sättet Basse har spelat på. Antingen är han en klantig bybo som inte riktigt kan räkna ihop sin siffersumma eller som kommer ihåg att använda sin förmåga, eller så spelar han riktigt klantig i ett försök att verka grön. Såvitt vi vet kan han mycket väl ha använt sin förmåga redan första gången, men fått ett resultat han inte velat dela med sig av. Spekulationer, jag vet, men jag köper inte riktigt att han varit så klantig.
Utröstandet av ulvkompisarna:
Recca var han väl egentligen aldrig inne på, han försökte istället få ut anth och var tämligen bra på att övertala andra om att det var en bra idé också. I min värld är det lite suspekt.
Vad gäller Brynolf så ändrade han sin röst till xyas och rundan drog ut ytterligare en dag. Såhär i efterhand har vi ändå haft tillräckligt med tid, men byn tjänar inte på förlängda rundor efter att ett beslut är taget.
(O)Förmåga att hänga med:
Han är inte riktigt alltid med i vad som händer, t,ex var han inne på att det var fyra ulvar, trots nattmordet. Han har också kört sitt egna race utan att riktigt vara med på vad byn i övrigt sysslar med, som t.ex. första rundan när de flesta andra var mer eller mindre övertygade om att Recca var ulv.
Nattmordet av anth:
Basse är en av de tre som anth har siat. Istället för att låta anth leva så blir han nattmördad och ett fint rött skimmer faller över oss som inte blivit siade ännu. Om jag inte minns helt fel så föreslog K.K att anth skulle sia mig, Vico eller Paxen härnäst. Jag tror inte att anth svarade på det på något sätt, men oavsett så ser det inte bra ut för oss andra att anth dör.
Jag ska få i mig mat nu och fundera på om det är något mer jag vill få sagt. Utöver det här så kan jag återigen peka mot den nedärvda nattmordsförmågan som ytterligare argument om varför det inte är omöjligt att han kan ha två förmågor.