Nekromanti Thibaultkoden - vvx xx

Korpa

Umenörd
Det känns som ett missförstånd kring det jag skrev. Jag ifrågasatte omöjligheten att en ulv skulle kunna skriva det inlägget, inte att det var byboigt att göra det, detta eftersom det kändes som om det var det som avgjorde Vicos röst (kombinerat med rädslan över att förlora två trackers på en runda). Och nu känns det som om det räcker med ältandet kring just den detaljen.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Korpa said:
Det känns som ett missförstånd kring det jag skrev. Jag ifrågasatte omöjligheten att en ulv skulle kunna skriva det inlägget, inte att det var byboigt att göra det, detta eftersom det kändes som om det var det som avgjorde Vicos röst (kombinerat med rädslan över att förlora två trackers på en runda). Och nu känns det som om det räcker med ältandet kring just den detaljen.
Jo jag vet. Jag är grymt bra på att älta saker och ting. Du ska få jobba i fred kåmpisch.

Korpa

Umenörd
Varför Basse är en ulv

Basse är uppenbarligen ingen lögnare, han har en trackerförmåga och han har inte heller ljugit om sin lägsta eller högsta siffra, men däremot är han vår sista ulv.

Klantig bybo-kortet:
Det finns två sätt att tolka sättet Basse har spelat på. Antingen är han en klantig bybo som inte riktigt kan räkna ihop sin siffersumma eller som kommer ihåg att använda sin förmåga, eller så spelar han riktigt klantig i ett försök att verka grön. Såvitt vi vet kan han mycket väl ha använt sin förmåga redan första gången, men fått ett resultat han inte velat dela med sig av. Spekulationer, jag vet, men jag köper inte riktigt att han varit så klantig.

Utröstandet av ulvkompisarna:
Recca var han väl egentligen aldrig inne på, han försökte istället få ut anth och var tämligen bra på att övertala andra om att det var en bra idé också. I min värld är det lite suspekt.
Vad gäller Brynolf så ändrade han sin röst till xyas och rundan drog ut ytterligare en dag. Såhär i efterhand har vi ändå haft tillräckligt med tid, men byn tjänar inte på förlängda rundor efter att ett beslut är taget.

(O)Förmåga att hänga med:
Han är inte riktigt alltid med i vad som händer, t,ex var han inne på att det var fyra ulvar, trots nattmordet. Han har också kört sitt egna race utan att riktigt vara med på vad byn i övrigt sysslar med, som t.ex. första rundan när de flesta andra var mer eller mindre övertygade om att Recca var ulv.

Nattmordet av anth:
Basse är en av de tre som anth har siat. Istället för att låta anth leva så blir han nattmördad och ett fint rött skimmer faller över oss som inte blivit siade ännu. Om jag inte minns helt fel så föreslog K.K att anth skulle sia mig, Vico eller Paxen härnäst. Jag tror inte att anth svarade på det på något sätt, men oavsett så ser det inte bra ut för oss andra att anth dör.

Jag ska få i mig mat nu och fundera på om det är något mer jag vill få sagt. Utöver det här så kan jag återigen peka mot den nedärvda nattmordsförmågan som ytterligare argument om varför det inte är omöjligt att han kan ha två förmågor.

!Paxen

Swashbuckler
Jag måste säga att det är svårt val denna runda. Korpa och Basse känns båda som ulviga. Men jag känner fortfarande att Korpa är bäst val, just nu.

Basenanji

Postd20modernist
Just nu skulle jag vilja att LJSLarsson var här så vi kunde prata hur trackers:na borde göra.

Jag tänker mig följande:

1) Vi båda kollar Korpa. Om nån av oss dör (hängning alt. nattmord) så kommer den andra kunna kolla Korpa.

2) En kollar Korpa, den andre kollar Vic. Farligt och kanske otänkbart eftersom jag ligger nära att hängas och LJSLarsson ligger nära att bli nattmördad.

Hur göra?

Och så skulel jag vilja veta vad han tycker om Korpa.

Fan, KK, jag vet att jag spiller dålig säd här (konstigt ordval eller?!) men det känns viktigt att byn verkligen håller hög gard nu och inte beter sig som jag gjorde förra rundan med min terrier-obstinata Björn-jakt.

Basenanji

Postd20modernist
Okej, letar lite bland Björn Den Stores inlägg och hittar det här:

BDG said:
och sen tjatar jag lite, men alltså om LJS är röd så måste antingen !Paxen eller Vicotnik vara röda, allt annat är en matematisk omöjlighet. Ska det vara så svårt att förstå?
Okej, nu släpper jag Vicotnik. Då återstår:

LJSLarsson
!Paxen
KK

Alla gröna, antingen pga av info, BDGs röster eller snyggt lirat.

Korpa
Basenanji

Tja, mig kvittar det egentligen vem vi röstar ut. Jag bara tänker mig att det kan vara coolt at dubbelkolla med en trackerförmåga. Att LJSLarsson överlever natten vågar jag inte hoppas på.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Basenanji said:
Just nu skulle jag vilja att LJSLarsson var här så vi kunde prata hur trackers:na borde göra.

Jag tänker mig följande:

1) Vi båda kollar Korpa. Om nån av oss dör (hängning alt. nattmord) så kommer den andra kunna kolla Korpa.

2) En kollar Korpa, den andre kollar Vic. Farligt och kanske otänkbart eftersom jag ligger nära att hängas och LJSLarsson ligger nära att bli nattmördad.

Hur göra?

Och så skulel jag vilja veta vad han tycker om Korpa.

Fan, KK, jag vet att jag spiller dålig säd här (konstigt ordval eller?!) men det känns viktigt att byn verkligen håller hög gard nu och inte beter sig som jag gjorde förra rundan med min terrier-obstinata Björn-jakt.
Ordvalet är bra som f.

Jo SJSL borde komma med en plan för er båda. Vi tjänar nog mest på att ta Korpa så att ni båda kan kontrollera Vico.

För om Korpa hängs och är ulv då vinner vi och om Korpa är snel hest så hänger vi ulven i nästa runda.

Basse presenterar så klart utfallet av kontrollen av Vico först.
Säger Basse att Vico fingrat på en förmåga och SJSLarsson säger det motsatta så är Basse brun. Detta på grund av SJSLs grönhet.

Om SJSL ser Vico fingra på en förmåga då är Vico skurk.

En bra plan, men sen skall ju ulven göra sitt också. Alltså, om Korpa är grön kommer nån att dö. Är det SJSL som ryker då är ju Basse skurk? Eller är det Vico då?

Basenanji

Postd20modernist
LJSLarsson – var äääär du?

Var håller han hus? Och inte har han sagt nåt om att han inte skulle vara så aktiv idag heller.

Kom hit LJSLarsson!

Konrad Konvalj

Myrmidon
Re: LJSLarsson – var äääär du?

Basse: SJSL, Korpa
Korpa: Basse, Paxie, Vico, K.K

2/4

Det räcker för utrustning. Vi vill ju inte ha nått svaj här i slutet.

SJSLs frånvaro är dock lite illavarslande.

LJSLarsson

Hero
Re: LJSLarsson – var äääär du?

Basenanji said:
Var håller han hus? Och inte har han sagt nåt om att han inte skulle vara så aktiv idag heller.

Kom hit LJSLarsson!
Kul att vara saknad. Fick besvärliga irl-hinder idag och tänkte att vi dessutom tidigt kommit överens om att hänga Basse.

Kul även att bli den grönaste av de gröna. :)

Jag ser att min önskan om att hänga Basse än en gång kommit på skam. Jag är dock inte lika provocerad som förra rundan eftersom Korpa inte är lika tydligt grön som Björn var.

Jag har ju som sagt varit mest inne på Konrads och Basse som potentiella ulvar... men det är en poäng att Konrad inte gav utslag för min förmåga när jag checkade honom. Hm... den här rundan blir både svår och intressant. :-/

LJSLarsson

Hero
Return of Larsson

Konrad, Konrad, Konrad... jag skulle vilja slänga på mig de röda glasögonen igen... men...
Det finns inget direkt uttalat att ulvarnas nattmord räknas som förmågor, men samtidigt så står inte nattmorden med i fasbeskrivningen i början och när jag mailade Vimes och frågade i början av spelet om min förmåga skulle pinga på ulvars förmågor svarade han enbart kryptiskt att han inte ville informera mig om saken.

Jag kommer välja att tro på att ulvarnas nattmord räknas som förmågor. Allt annat i Vimes spel verkar så utsökt planerat och det ger dessutom befogenhet åt två trackers.

Jag vill dock poängtera att vi inte kan ta detta som stenhård fakta. Det är än så länge bara den troligaste teorin.

LJSLarsson

Hero
Re: Return of Larsson

Hänga Korpa?

Som jag tog upp redan förra rundan (eller var det rundan innan det) har Korpa haft ett lite väl grönt skimmer som hon fick när hon grönade mig och Basse. Men utöver frånvaron av grönhet har hon inte gett ifrån sig kraftiga ulvpingar på radarn (vilket Basse gjort upprepade gånger).

Nu lyder argumentationen att vi inte bör rösta ut Basse eftersom vi kommer förlora båda våra trackers (eftersom jag antagligen är den nästa som nattmördas). Men vad kommer vi ha för glädje av Basses siarutlåtanden nästa runda när jag är död och fortfarande inte tagit någon ulv? Det kommer antagligen bli sista rundan och om Basse är ulv kan han till exempel peka på Paxen, säga att han använder en förmåga och sen är det ord mot ord.

Överlever Basse till nästa runda så kommer man ändå inte kunna lita på hans utsagor, oavsett om han är bybo eller ulv.

LJSLarsson

Hero

Det jag har lärt mig av det här spelet, och de andra jag deltagit/lurkat på, är att byn antagligen är körd från början de gånger Konrad är ulv. Konrad har ett sätt att alltid få alla runt omkring sig att göra som han säger.

Byn borde ha som regel att alltid rösta ut Konrad första rundan, just in case. :p

Jag hoppas verkligen att Konrad inte är våran ulv denna gång. (Är han det skall han få en stor eloge i eftersnacket)

LJSLarsson

Hero
Konrad Konvalj said:
Jo SJSL borde komma med en plan för er båda. Vi tjänar nog mest på att ta Korpa så att ni båda kan kontrollera Vico.
Som sagt, även om Basse är bybo kommer man inte kunna lita på honom. Han är en av våra prime suspects och har varit det genom hela spelet.

Mitt förslag till plan är att jag inte berättar denna runda vem jag kommer checka.
Byn är överens om att jag är närmast döden, men det är inte 100% eftersom bara ulven vet vad han/hon planerar att göra. Det kan mycket väl finnas scenarion, beroende på hur jag och Basse siar, där ulven tjänar på att hålla oss vid livet.

Jag tänker inte ge ulven den strategiska fördelen att välja om den skall ha ihjäl mig eller inte.

Basenanji

Postd20modernist

Haha!

Men jag tror också att vi har en tendens att fastna lite i våra bilder av varnadra.

Tex så verkar det ju orimligt att KK har använt nattmordsförmåga om du påstår att han inte har använt någon?

Nåja, till ett konkret problem: hur ska vi använda våra förmågor den här gången, alltså: vem/vilka borde vi sia?

Hur ska vi hantera att jag kanske blir utröstad, att du förmodligen dör och att om jag är kvar efter idag så komemr man inte kunna lita på mig nästa runda?

Basenanji

Postd20modernist

Ninjad.

Ok, har du några tips till mig? Jag är sugen på att checka Korpa, men även Vicotnik står högt på den listan.

Förslag?

LJSLarsson

Hero

Basenanji said:
Hur ska vi hantera att jag kanske blir utröstad, att du förmodligen dör och att om jag är kvar efter idag så komemr man inte kunna lita på mig nästa runda?
Mitt förslag, som jag skrev, att vi inte håller det öppet för att försvåra för ulven.

Basenanji

Postd20modernist

Okej. Jag kanske kollar någon av de som du eller jag kollade tidigt i spelet då.

Korpa

Umenörd

Med tanke på röstställningen och inställning gentemot mig som ulvkandidat så tror jag att vi kan räkna med att Basse inte kommer bli utröstad (tyvärr).