Re: Vimes är ju kung!
Och däri låg ju felet, i min uppfattning dårå.
Det blir lite som ett planterat: Nej, sorry ni vinner inte fast ni vann för att det fanns ett hemligt kriterie som ingen av er kunde känna till. Snopet va. *SL skrattar i mjugg.*
Det var supernaturalgate tror jag? Mitt första varulvsspel. Jag har alltid sett det som en vinst.
Men klart du ska ha cred för att du vann, jag minns bara att jag rynkade pannan lite när jag hörde om segern som slank ur vårt grepp mest för att SL hade bestämt att det skulle vara så.
Problemet var ju att ingen i byn orkade bry sig om att det fanns DTF, vår generella inställning var: screw that, vi vinner om ulvarna åker ut. Så det var ju byns gemensamma beslut att skita i dtf för att informationen vi fick inte var: DTF vinner över er alla - JAGA DTF.!Paxen said:Jag jobbade jävligt hårt för den vinsten, och det bör jag ju ändå få lite respekt för!Recca said:This! Man bör vara jäkligt försiktig med DTF's. Jag har spelat ett spel där jag och byn fått segern stulen under näsan på oss när vi borde ha vunnit. Då kändes det inte som att vi förlorade. Om något ska DTF vara någon som vinner med ulvarna eller med byn inte kunna stjäla segern. Antingen det eller så ska det klart och tydligt framgå att DTF är med i spel så att både ulvar och bybor vet att de måste jaga de här jävlarna också, kanske t.om. göra nån form av gemensam sak. Det kan jag tänka mig som alternativ. Inte hemlig DTF med vinstkriterier som vinner över byns och ulvarnas vinstkriterier.Basenanji said:Det enda jag skulle kunna tänka mig att fundera på är vad man ska göra åt taktiken att byn outar rubbet på en gång. BDG föreslår en tredje fraktion, snälla skit i det, för det finns inget som är så tråkigt som att behöva jaga två fiender. Det stannar spelet på en gång och bidrar inte med något. Man blir bara ledsen.
Varje gång som DTF har funnits med har jag känt att jag skiter i om byn eller DTF vinner. Det är bara för svårt.
Däremot kan jag tänka mig att man har med:
– faktorer som gör det farligt att outa för bybor som att man inte följer en normalmall eller avslöjar annan info "Du vet att Roffe-på-Torget är Väktare"
– varianter på siare
– en mördare som dödar av bybor varje runda
– varulvar som är immuna i sitt outande (dvs de blir grönade av att outa)
...eller nåt annat.
Och däri låg ju felet, i min uppfattning dårå.
Det blir lite som ett planterat: Nej, sorry ni vinner inte fast ni vann för att det fanns ett hemligt kriterie som ingen av er kunde känna till. Snopet va. *SL skrattar i mjugg.*
Det var supernaturalgate tror jag? Mitt första varulvsspel. Jag har alltid sett det som en vinst.
Men klart du ska ha cred för att du vann, jag minns bara att jag rynkade pannan lite när jag hörde om segern som slank ur vårt grepp mest för att SL hade bestämt att det skulle vara så.