solvebring said:
Jag gillar inte heller logo/namntexten, och sedan tycker jag att det är för tajt mellan spalterna.
Kanske skulle testa med max två typsnitt?
krank skrev en hel del vettigt, eller ja, som jag tycker stämmer bra, så jag skulle vilja vidare utveckla min åsikt.
Alltså, namnsnittet är snyggt – det är inte det som är felet – men jag tycker inte att det är pulpigt. Det känns mer hårdrocksband sent 70-tal/tidigt 80-tal än retro och pulp.
Sedan tycker jag att det mest känns onödigt att använda mer typsnitt än vad man behöver på ett så litet formulär. Nu kan jag ingenting om typografi och grafisk design, men jag tycker detta, hur som haver. De som kan sådant får gärna sparka mig i arslet, för jag är inte emot att lyssna och lära.
Ja, typsnittet för brödtexten är inte så stiligt och den känns inte rätt i sammanhanget. Jag har inte direkt något emot det, men det är helt enkelt lite tråkigt. Dock tycker en annan att det känns mer gammaldags med typsnitt som har serifer. Nu kanske det med är en satans inbillning men jag tycker nog det.
Kort sagt röstar jag för ett mer "pulpigt" typsnitt till namnet, kanske går att hitta något typsnitt från 30-40talets filmaffischer eller dylikt? Sedan skulle jag vilja att rubrikerna och brödtexten har ett och samma typsnitt, gärna ett som känns lite äldre med serifer (speciellt eftersom namnsnittet antagligen kommer att vara utan sådana?).
... Och så mer luft då, bland annat mellan spalterna.
/
solvebring som kanske lider av dålig smak då han gillar typsnitt som Georgia, Book Antiqua, Palatino och liknande. Har ingen vidare koll på vad som anses bra och inte.
... Och så blir det än mer surt om
Han använt någon av dessa ...