Hej, jag och mina vänner planerar att spela en kampanj med undre världen som tema. Vi kommer låta tjuvgillen och dylikt spela en viktig roll i världen, så vi åker nog dit på att köra high fantasy.
Men hur som helst, här kommer vi till mitt problem.
Jag tycker det passar väldigt bra med "nicknames" på tjuvar/lönnmördare/banditer. Antingen något dom kallar sig istället för sitt riktiga namn (som typ "näktergalen" eller vad tjuvar tycker låter ballt) eller förtjänade smeknamn för sin stil/prestation (som typ Egin "rödhand" Claimon).
Så jag fick lite sug på att skapa en pen-and-paper generator där man kan slumpa fram tilläggsnamn eller smeknamn. MEN, jag har fullständig idétorka!
Så om någon/några där ute tänker att "äh, jag kan slänga ihop över NIO TUSEN tilläggsnamn på en pisskvart!" så är ni VARMT välkomna att titta förbi och posta några namn.
Grundplanen är väl att göra en enkel tvådelad generator. Ja, ni vet:
1T20 prefix
1 - Svart
2 - Röd
3 - Skugg
4 - Kvick
5 - Mjuk
6 - Hård
7 - osv
...
1T20 Suffix
1 - Hand
2 - Fot
3 - Skalp
4 - Egg
5 - VAD SOM!
...
så slår man 2 och 1: rödhand. Typ.
Nu är väl just dessa exempel sisudär, men förhoppningsvis hajas det hur jag tänkt. Givetvis kommer endel kombinationer bli väldigt 'korny' men det tycker jag är helt okej. Givetvis vore det att föredra om alla resultat blev jätteläckra, men som sagt, jag har idé-torka.
Err... döm mig inte helt efter överstående exempel, dom var just det : exempel.
Tack på förhand!
Men hur som helst, här kommer vi till mitt problem.
Jag tycker det passar väldigt bra med "nicknames" på tjuvar/lönnmördare/banditer. Antingen något dom kallar sig istället för sitt riktiga namn (som typ "näktergalen" eller vad tjuvar tycker låter ballt) eller förtjänade smeknamn för sin stil/prestation (som typ Egin "rödhand" Claimon).
Så jag fick lite sug på att skapa en pen-and-paper generator där man kan slumpa fram tilläggsnamn eller smeknamn. MEN, jag har fullständig idétorka!
Så om någon/några där ute tänker att "äh, jag kan slänga ihop över NIO TUSEN tilläggsnamn på en pisskvart!" så är ni VARMT välkomna att titta förbi och posta några namn.
Grundplanen är väl att göra en enkel tvådelad generator. Ja, ni vet:
1T20 prefix
1 - Svart
2 - Röd
3 - Skugg
4 - Kvick
5 - Mjuk
6 - Hård
7 - osv
...
1T20 Suffix
1 - Hand
2 - Fot
3 - Skalp
4 - Egg
5 - VAD SOM!
...
så slår man 2 och 1: rödhand. Typ.
Nu är väl just dessa exempel sisudär, men förhoppningsvis hajas det hur jag tänkt. Givetvis kommer endel kombinationer bli väldigt 'korny' men det tycker jag är helt okej. Givetvis vore det att föredra om alla resultat blev jätteläckra, men som sagt, jag har idé-torka.
Err... döm mig inte helt efter överstående exempel, dom var just det : exempel.
Tack på förhand!