Nekromanti Till er som har svarat mej

tonårsmamma

Veteran
Jag trodde jag skulle få hjälp !!!!
En del av er har verkligen varit hyggliga och en del av er har varit mycket sarkastiska /images/icons/sad.gif och till er som har varit så.... (sarkastiska alltså) undrar jag om ni är frustrerade för att ni inte kan hjälpa en morsa eller tycker ni inte om era mammor???????????
/lilla mamsen
(2 st döttrar på 17 och 21 som är snälla mot mej men kan dock ej hjälpa mej med mitt problem)

tonårsmamma

Veteran
Tack för tipset har redan mailat till Esbjörn Forss men det verkar som inta han har sidan längre utan lämnat den till någon annan har även mailat till denne någon annan utan resultat
/Mamsen

Sodivra

Champion
Njaha, nu har jag ju lyckats hitta en genomgång på http://home.swipnet.se/~w-75775/draken/whattodo.htm..

Men nu vet du ju redan VAD du ska ha (bären).. Så gör såhär istället: Ta en skärmdump. Detta gör man såhär: Tryck på knappen "Print Screen" (Längst upp och en bit till höger på tangentbordet.) och växla sedan till Paint. Tryck in Control + V. Spara. Skicka till mig. (arvid@forpresident.com) så ska jag se om jag kan hitta dom..

Har dom varit sarkastiska? Nää.. Det märker jag inte.. Kom ihåg att på internet så kan man inte avläsa känslor så det är lätt för missförstånd.

tonårsmamma

Veteran
Jo jag vet att det kan va svårt att avläsa känslor på internet har haft icq ett bra tag så det vet jag...... jo några har varit sarkastiska.....tack för ditt erbjudande men kan du leta efter bären om jag skickar en sådan bild????
Jag ska försöka och tackar på förhand

/mamsen

Feuflux

omjonasson.se
En fundering.

Största fördomen om rollspelare är väl att de är killar i tonåren eller nåt åt det hållet så det är möjligt att vissa tror att du är en sådan som bara valt ett töntigt namn på forumet och bara jävlas med dig.

Mig har du inte övertygat än om vad som är fallet. Är du tonårsmamma eller inte? /images/icons/smile.gif

tonårsmamma

Veteran
Men.......... den tanken har inte slagit mej alls......tror du verkligen att det kan vara så..........jag menar .....dom kan ju kolla min profil där finns mitt icq nummer och så kollar man ju bara infot på icq:n!!!!!!

Jag försäkrar och svär jag är 46 år har 2 (jättesöta) döttra på 17 och 21 år.
Varför har jag inte övertygat dej???????
väntar spänt på svar /mamsen (Carina)

Sodivra

Champion
"men kan du leta efter bären"

Tja om inte DU har lyckats hitta dom på lång tid så borde väl inte jag heller göra det.. /images/icons/smile.gif
Men det är väl det enda sättet att hjälpa på.. Arvidmannen på språng! /images/icons/spook.gif Hjälper dom nödställda och utsatta! *Trudelutt*

tonårsmamma

Veteran
men..............jag kan väl inte ta en skärmdump på hela banan väl??!! den är ju rätt stor........eller.........????/images/icons/thinks.gif

/mamsen

Sodivra

Champion
Hmm. Tjaha.

Jaså du. Jaha. Tja, om du orkar plåta varenda scen så orkar väl jag kolla igenom dom.. /images/icons/smile.gif
Fast jag hittar nog inget..

tonårsmamma

Veteran
Re: Hmm. Tjaha.

Jag ska kolla så att det inte är för mycket, säg inte det (att du inte hittar nåt) jag har kanske blivit blind i den här banan och det är ju bra om någon annan med "nya ögon" kollar igenom

/mamsen

Jag tror att de flesta reagerar på att det är ett dataspel du spelar och inte bordsrollspelet Drakar och Demoner som oftast diskuteras här..
Sen finns det säkert många som inte ens vet att det finns ett dataspel (jag vägrar kalla det rollspel, eftersom man inte egentligen spelar en roll) som heter Drakar och Demoner.
Men eftersom det inte finns några ramar för vad som ska diskuteras på forumet så tycker jag det är helt ok att du tar upp det här... även om jag inte kan hjälpa dej med ditt problem.

Lev väl!

RiotMinds

Veteran
Jag ska kolla!

Känner boyzen som gjort spelet..men det är ju ett tag sedan det släpptes, så jag kan inte lova att dom kommer ihåg!

Theo/RiotMinds

tonårsmamma

Veteran
Jag har förstått det nu.........jag misstänkte nåt åt de hållet att ci inte pratade om samma sak ..........men kanske det va trevligt med omväxling/images/icons/wink.gif

tonårsmamma

Veteran
Jag har förstått det nu.........jag misstänkte nåt åt de hållet att vi inte pratade om samma sak ..........men kanske det va trevligt med omväxling/images/icons/wink.gif

Hasse

Hero
"Jag trodde jag skulle få hjälp !!!!"

Jag försöker mig på med en vild gissning för att som om jag kan hjälpa dig då jag aldrig spelat dataspelet.

Kan du använda färdigheter i spelet? om det är så och det finns en färdighet som heter Finna dolda ting så är mitt tips att pröva denna färdighet om du inte redan har prövat den. Har du prövat den men ändå inte hittat bären så kanske det är så att du inte är tillräckligt bra i färdigheten utan måste bli bättre i den innan du kan hitta bären.

Hopppas detta kan vara till någon hjälp då det som sagt är en vild gissning./images/icons/smile.gif

tonårsmamma

Veteran
Låter intressant.......... har jag aldrig stött på i något spel .....
vill du berätta mer jag har aldrig hört talas om det.
Dotterns pojkvän (17 år) som har spelat Baldurs Gate m m m m m m (detta spel påminner om det) hittar inte heller bären............så helt dum kan jag ju inte vara.......Snälla berätta mer om "finna dolda ting"
/mamsen

Hasse

Hero
"Snälla berätta mer om "finna dolda ting""

I bordsrollspelet Drakar och Demoner så använder man så kallade färdigheter för att avgöra hurvida rollpersonen klarar att utföra det som spelaren vill att den skall utföra. Exempel på olika färdigheter är t.ex. klättra, smyga, rida, simma, samt finna dolda ting. Färdigheten finna dolda ting används då spelaren t.ex. säger att rollpersonen letar igenom ett rum för att något som gömts, t.ex. en lönndörr eller en gömd nyckel. Rollpersonen chans att hitta det som är dolt beror på hur bra han är i färdigheten "Finna dolda ting". Hur bra rollperson är bestämms av det färdighetsvärde han har i färdigheten. Detta värde är oftast ett värde på en skala mellan 1-20 där 1 är dåligt och 20 bra. För att avgöra om man lyckas med färdigheten så slår man nämligen med en 20-sidig tärning och man skall slå lika med eller under sitt färdighetsvärde för att lyckas med sin färdighet.

I bordsrollspelet är färdigheterna en viktig grundbult kring vilken mycket att spelet kretsar.

Men det verkar inte som att färdigheter finns med i Dataspelet i och med att du frågar vad "Finna dolda ting" är. I Baldurs Gate har du endast några få "färdigheter" dock finns färdigheten "Find Traps" som man kan säga motsvarar färdigheten "Finna dolda ting" i alla fall i den aspekten att fällor brukar vara dolda. I Baldurs Gate används "Find traps" till att finna fällor men även dolda dörrar och för att hitta "svåra" fällor så behöver man vara duktig på "Find traps". När Rollpersonen(tjuv) i Baldurs Gate stiger i level så kan välja att öka sin förmåga i "Find traps".

Min fråga till dig blir: Finns det inga färdigheter eller motsvarande i Själarnas Brunn?

tonårsmamma

Veteran
Tack för dina långa förklarande svar.
Jag ska läsa igenom dom mer i lugn och ro och även kolla rollspel på hemsidan......
Nej några såna färdigheter finns inte i dataspelet Själarnas brunn........ hade ju varit perfekt om det funnits...har inte spelat det på ett tag nu.Ska "gå på det" igen om jag orkar ....
/Mamsen (Carina)