ang LinCon (www.taliban.com)
Vad gäller friform så är min åsikt att ju färre gånger en tärning slås, desto bättre. Dessutom är det skönt att kunna skriva ett scenario utan att vara fastkedjad vid en i förväg konstruerad världsbild. Detta är dock naturligtvis INTE nå'n ursäkt för scenarioförfattare att ligga på latsidan.
Håller med om den taskiga kvalitén på många scenarion på LinCon. Skulle själv SLa Vampire. Fick scenariot en timme å en kvart inan start. Det äventyret var troligtvis det sämsta scenario jag någonsin läst, under all kritik. Min spelgrupp skrattade lite förvirrat och undrade om jag menade allvar när de fick sina karaktärer. Inte roligt att Spelleda då. De stackars spelarna hade ju dessutom betalat 100:- per lag. För vad? Att kopiera upp 20 A4 sidor går knappast på 100 pix. Man KAN inte skriva dylik dynga till ett konvent dit det reser folk från hela riket (själv åkte jag från Västerbotten så jag vet vad jag talar om) .
KULT & CoC var sådär men knappast mer, Mutant var halvdant och enl säkra uppgifter var både Cyberpunk och Western riktigt dåliga. Nä, som allra roligast hade jag när jag spelade rollspel utanför programmet.
Däremot var lajvet Uggleviken en klockren 5 poängare, och lajvsatsningen hedervärd. Mer sån't.
ses på SnöCon : )