Svarte Faraonen
Sumer is icumen in
Okej, båda två, hör upp med de passiv-aggressiva påhoppen. Den här deltråden slutar nu.
Ett exempel på nära hand är väl NilsHs Himlastorm i Fenix? Ett senario med tillhörande regler. Eller menar du "som Lady Blackbird" på ett annat sätt?Måns said:Trender? 2009 var det stort med spel som Lady Blackbird, och jag tror att vi kommer att se mer av sånt.
Kombinera det med faktiskt spel via wave/forum/icq/irc/msn/skype/whatever, så har du nog något som har potential att kunna vara väldigt lärorikt.Han said:/Han som funderat på att starta en studiecirkel på forumet där man läser och diskuterar vad rollspel för fram för tankar/teorier/spelstilar
Var det scenariot Indie? Jag läste det (och någon av artiklarna innan) och var lite häpen över hur mycket gammal friform som verkade kommit tillbaka. Och på min tid så hette scenarion med egna minisystem och stort spelarinflytande friform, när blev det Indie istället?Simon said:Ett exempel på nära hand är väl NilsHs Himlastorm i Fenix? Ett senario med tillhörande regler. Eller menar du "som Lady Blackbird" på ett annat sätt?
Kvittar det vilken typ av minisystem det är? Jag har väl inbillat mig att det syns ganska tydligt i Himlastorm att reglerna där är influerade av diverse indiespel.MrG said:Var det scenariot Indie? Jag läste det (och någon av artiklarna innan) och var lite häpen över hur mycket gammal friform som verkade kommit tillbaka. Och på min tid så hette scenarion med egna minisystem och stort spelarinflytande friform, när blev det Indie istället?