Nekromanti Time to get Krankalicious....!

Mundo

Myrmidon
Summon all my banners... Especially Krank.
All men and women, kings and queens, peasants and clergy south of wall must be summoned, for it is five days until Game of Thrones is coming back with season 6!

Krank, som vi alla vet
Är en självplågare
Av en mycket
mycket mycket mycket
hög rang.

Som goda medforumiter ska vi såklart uttnyttja detta istället för att väja av honom från hans mörka sidor.

Fem dagar Krank! Förbered dig!
Som representant av Folket(™) kräver vi säsong 6 recension!

zonk

muterad
Asch, va inte för hårda mot han.. så han blir sur och kranky.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Mundo;n176708 said:
Fem dagar Krank! Förbered dig!
Som representant av Folket(™) kräver vi säsong 6 recension!
Hmm... å ena sidan har Krank skaffat sig en 3D-skrivare, å andra sidan tar den skrivaren väldigt lång tid på sig så något måste han ju fördriva tiden med...

En krankning av säsong 6 skulle vara fantastiskt!

Lukas

Mannen i Gult
Jag tycker GoT känns ganska gjort, kan vi inte övertala honom att se shannara chronicles istället?

(och jag är inte alls påverkad av det faktum att jag försöker undervika allt som kommer av S6, för att jag inte vill få böckerna spoilade)

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Självklart kommer det att komma recensioner av den nya säsongen. Jag vägrar betala för HBO dock, så jag kommer nog att ligga 1-2 dagar efter pga de... distributionskanaler jag tänker använda.

Jag har läst att det bara blir två korta säsonger efter den här kommande, så just nu känns det som självklart att jag kommer att köra hela vägen in i mål.

Det finns inte en chans i helvete att jag kör Shannara. Den tycker ju alla är skit, jag tycker illa om källmaterialet som jag faktiskt läst en gång i urtiden, och det finns överhuvudtaget inget lockande.

Skulle jag köra någon annan serie skulle det ju vara nån som andra helt enkelt har fel om, dvs antingen visa varför The Wire i själva verket är ett sömnpiller eller visa varför typ Sliders är världens bästa serie. En stor del av mitt nöje ligger ju i att veta att jag går på tvärs med andras (felaktiga) åsikter.

Jag borde också fixa så att allt jag skrev till S05 förs över till min blogg innan jag börjar på S6, tror jag.

Lukas

Mannen i Gult
krank;n176735 said:
Det finns inte en chans i helvete att jag kör Shannara. Den tycker ju alla är skit, jag tycker illa om källmaterialet som jag faktiskt läst en gång i urtiden, och det finns överhuvudtaget inget lockande.
Snyft jag är den enda som gillade Shannara chronicles, hade hade svagt hoppats p´å att jag iallafall skulle få en allierad :(

Arfert

Facit
Jag gillade Shannara Chronicles, trots att den var objektivt skit. Men jag gillar många skitserier, som Vampire Diaries och Arrow.

Mundo

Myrmidon
Lukas;n176730 said:
Jag tycker GoT känns ganska gjort, kan vi inte övertala honom att se shannara chronicles istället?

(och jag är inte alls påverkad av det faktum att jag försöker undervika allt som kommer av S6, för att jag inte vill få böckerna spoilade)
De har redan sagt att de kommer gå långa och många steg bort från böckerna. Det har tillochmed hintats om att det inte ens kommer vara samma slut som i böckerna och där är karaktärer som har dött i serien som George tänker ha levande tills slutet på hans sista bok.

Så sådär jättemycket behöver du inte oroa dig!

Lukas

Mannen i Gult
Mundo;n176800 said:
De har redan sagt att de kommer gå långa och många steg bort från böckerna. Det har tillochmed hintats om att det inte ens kommer vara samma slut som i böckerna och där är karaktärer som har dött i serien som George tänker ha levande tills slutet på hans sista bok.

Så sådär jättemycket behöver du inte oroa dig!

Kanske det, men om jag skall vara ärlig så såg jag inte klart förra säsongen, jag slutade efter det där numer ökända Sansa avsnittet.
Så även om man kanske skulle kunna riskera att få böckerna kanske spoilade. Så känns det inte värt det.

Mundo

Myrmidon
Lukas;n176818 said:
Kanske det, men om jag skall vara ärlig så såg jag inte klart förra säsongen, jag slutade efter det där numer ökända Sansa avsnittet.
Så även om man kanske skulle kunna riskera att få böckerna kanske spoilade. Så känns det inte värt det.
Redan vid den tidpunkten var de rätt långt borta från böckerna...

Lukas

Mannen i Gult
Arfert;n176792 said:
Jag gillade Shannara Chronicles, trots att den var objektivt skit. Men jag gillar många skitserier, som Vampire Diaries och Arrow.

Ja men det som fick Shannara att fungera för mig var att den verkade yttest medveten om att den var objektivt skit, den försökte aldrig låssas som den gjorde något annat än den gjorde. Den koncentrerade sig istället på att göra det bästa av det objektivt skitdåliga materialet de hade att jobba med och försökte iallafall leverera något underhållande av det.

Arfert

Facit
Lukas;n176822 said:
Ja men det som fick Shannara att fungera för mig var att den verkade yttest medveten om att den var objektivt skit, den försökte aldrig låssas som den gjorde något annat än den gjorde. Den koncentrerade sig istället på att göra det bästa av det objektivt skitdåliga materialet de hade att jobba med och försökte iallafall leverera något underhållande av det.
Ja, det var en amerikansk tonårserie, fast fantasy. Snygga ungdomar som säg rätt moderna ut. Fast med spetsiga öron. Smart tänkt. Och så är Ivana Baquero (Eretria) sjukt sexig. *gulp*

Rhodryn

Hero
Yaaaas! The return of Game of Krank will be epic! :grin:

*and on another note... är också en av dem som gillade Shannara serien, och många andra serier som folk inte gillar, t.ex båda de två som Arfert nämnde, men många många fler också* XD

Manu Bennett regerar! :cool:

För att äta upp lite av tiden medan vi väntar på GoT s06, och GoK s06, så erbjuder jag: "Coldplay's Game of Thrones: The Musical"

slanfan

Hero
krank;n176735 said:
Självklart
Skulle jag köra någon annan serie skulle det ju vara nån som andra helt enkelt har fel om, dvs antingen visa varför The Wire i själva verket är ett sömnpiller eller visa varför typ Sliders är världens bästa serie. En stor del av mitt nöje ligger ju i att veta att jag går på tvärs med andras (felaktiga) åsikter.
Vill du gå på tvären så ser jag fram mot en sågning av The Wire (där du givetvis bara gillar andra säsongen), eller kanske sparka på Breaking Bad, House of Cards, Arrested Development eller kanske Buffy.

Mundo

Myrmidon
slanfan;n176918 said:
Vill du gå på tvären så ser jag fram mot en sågning av The Wire (där du givetvis bara gillar andra säsongen), eller kanske sparka på Breaking Bad, House of Cards, Arrested Development eller kanske Buffy.
Ett annat alternativ är en mini-serie, för då behöver du inte plåga dig själv lika mycket. Klondike, anyone?

Lukas

Mannen i Gult
slanfan;n176918 said:

Om krank hade gnällt på arrested development så hade jag fan flippa
AD är liv, AD är allt ( förutom 4 säsongen. den kan man klaga på)

Fast det hade varit jävligt nice att få Breaking bad nerlplockat ett snäpp. det måste vara en av de mest överskattade serierna på många år.

slanfan;n176918 said:
Ingen vågar sparka på Buffy