Re: Tips: Rpg for my lady...
Du kanske borde börja där? Vad är hon intresserad av? Be henne prata lite om sådant, vilken typ av film diggar hon? Är det någon film där hon bara känt att damnit, nu gjorde de fel, nu handlade den här karaktären helt off! Be henne berätta hur karaktären borde handlat istället, följ upp med vad hon tror kunde ske sen, osv osv.
Hm, du har nog rätt. Jag bör nog kolla i änden över vad hon gillar före allt annat. Hm, fast om jag blev sådär på att diskutera något så kommer hon säkerligen bli misstänksam. ... Vi pratar nog aldrig om sådant annars. Jag menar, verkligen pratat mer än att kommentera om en film var bra eller dålig. ... Hon avskyr mitt diskuterande och analyserande. Hon tycker jag pratar sönder saker.
Det enda jag förövrigt kan säga säkert, relaterat till detta, är att hon gillar att bli skrämd och älskar skräckfilm (trots att hon oftast blir jävligt uppskrämd).
Därifrån kan du enkelt lyfta över det hela till The Pool som jag tjatat om i herrans massa inlägg nu.
Hehehe...
Jag vill, förutom att göra det som en lite kul grej, att hon ska kunna läsa, fundera och liksom treva lite själv (om hon nu väl ens läser). Det skulle säkerligen fungera bättre än om jag skulle lägga mig i. Hon får ta initiativet själv så att säga, för jag tror det känns bäst för henne.
Men, för att svara på vad du faktiskt frågade. Är inte Parallel Worlds och sådant både gratis, på svenska och rätt enkelt? Ta PDF:en till arkitektkopia eller vad du har på din ort, be dem skriva ut och häfta samman i fyrfärg på något finare papper. Klart.
Bra idé... Problemet är bara att det lär vara rätt dyrt och jag börjar bli pank, och att det inte finns något sådant på den här lilla ruttna orten. Plus att jag ju så klart vill förgylla hennes bokhylla med en fin bok.