Flingor är en av ytterst få saker som är bra att köpa på en sådan där Grays-affär, de där amerikanska syltorna. Now, jag hatar de affärerna. Hatar, hatar... De är som bandit radio på den gamla tiden, när man försökte vara hardcore genom att låta en amerikansk snubbe sitta och presentera låtarna, trots att man bara spelade samma sorts klenlökiga göteborghårdrock som man gör än idag. Grays-kassapersonalen tror att de bidrar med ett stråk av internationalism genom att prata med kunderna på amerikanska.
Sorry, mofo! Här i sverige håller man fucking käften och ser till att kunderna kan komma hem och titta på Scrubs. Jag tycker faktiskt inte det är så djäkla spännande att växla pengar på ett främmande språk, inte ens på franska (och jag suger verkligen på franska) och verkligen inte på engelska. Det kanske går hem i Bulgarien, men det funkar inte i Stockholm eftersom vi har subtitles i det här landet. Vill du ge mig en utmaning; börja i så fall prata om boken jag har under axeln eller (än hellre) om hur det går för red socks. Det vore roligt och spännande. Att fråga mig om jag har en tre kronor när jag vill köpa min gatorade och dra, däremot, det är bara lamo bonanza 2000.
Jag kommer ihåg när jag gick in i en Gray's och hade tagit foxy... äh, du har säkert hört den historien. FLINGOR! Flingor, det var ju DET du ville prata om. Jamen i Gray's-butiker så har de ju flingor. Amerikanska flingor. Och jag har visserligen mycket ont att säga om jänkare, men tre saker är de fanimej bäst i världen på: Smörgåsar, bacon och frukostflingor.
Där vi i sverige äter antingen pissmackor med lite ost och inget mer eller fetäckliga mackor med rostbiff och läbbig sallad och rosa guck (rostbiff är fan det äckligaste som finns, alla som gillar det är med på min dödslista), men jänkarna är fan smartare än oss; de tar med allt som är gott och inget som är äckligt. De tänker inte som vi; vad är classy och vad är trashy? utan de bara kör på vad som fungerar. Det är därför som jänkare är bäst på den typen av mat som vi européer tar för given. Samma sak med bacon (här i sverige gillar vi lamm och dyrt skit, för vi tänker med plånböckerna. Jänkare stoppar in baconbitar i potatismosen och skapar världens godaste potatismos medan en massa snobbar på andra sidan atlanten fnyser åt dem innan de tvingar i sig "anka á la Ruccolasallad" med påklistrade leenden för att de försöker verka häftiga. Bacon är det godaste köttet, men det är bara jänkarna som förstått det. Bacon är för vardagligt för att vi skall kunna estimera det ordentligt. Vi är som tjejer här i Europa; vi tycker det viktiga hos killar är vad de har för jobb, för kläder och för kompisar, och skit. Sånt som inte ens har med honom att göra!
Jänkare är smartare än så. De är tusen år före oss när det gäller mackor och bacon, och detsamma gäller frukostflingor. Där vi har någon neurotisk hangup om att välja nyttiga och fiberrika flingor, så bara dränker de deras flingor i färgämnen, socker och annat gött. De har vett att uppskatta det första målet för dagen. Coco Pops, Fruity loops... Massor av sweetness och allt en wäxande carl behöwer!
Köp sånt. Fuck de nyttiga djävlarna. Kom ihåg:
<big>Är det sunt - så är det strunt!</big>
/Rising
jag kom på det där med sunt och strunt, btw