Jag är ju lite ett bevis på att det går att göra rollspel utan att blanda in så mycket pengar. Det enda jag spenderat pengar på för mina rollspel är typ InDesign och ett par provtryck. Och jag har aldrig tjänat en spänn i intäkter på mina rollspel. Jag tycker ju att det som kostar pengar, förutom författarens tid, är saker som inte gör spelet bättre, såsom snygg layout och schyssta illusar.
Däremot, vill man nå ut till folk och få folk att spela ens spel, vilket jag ju bevisligen inte gör, så är det marknadens lag som gäller, och då får man spendera på layout, illusar, marknadsföring och annat. Och skribenter, eftersom folk vill ha stora, maffiga spel med mycket text. Jag har noll problem med det. Om jag trodde att jag skulle kunna tjäna någon nämnvärd mängd pengar på mina spel utan att göra spel som jag inte tycker är kul att spela, så hade jag nog gjort det. Men marknaden för smala, berättarfokuserade spel på svenska är liksom inte så stor.
Så, mer pengar är bra, och att de stora spelmakarna kan dra in lite pengar sabbar ju på intet sätt för mig. Jag kan ju bara låta bli att köpa deras spel.