Nekromanti Tjuvmodul..

Swiftblade

Veteran
Jag undrar om det finns planer på att göra en bok liknande Krigarens Väg fast om tjuvar och lönnmördare?

luxor

Veteran
mmm...hoppas att det kommer ut nåt annat än krigarens handbok, så att man kan börja spela lite vettiga roller, och slippa bränna misselbyar varje spelmöte...

...eller hur Herr Swiftblade?

lite smärta har aldrig skadat någon...

Swiftblade

Veteran
Jo, att ha horder av mordiska Kraggbarbarer hängande efter sig börjar bli lite smått påfrestande, men om man kunde lönnmörda dom kanske det skulle bli lättare..tål att tänkas på iallafall..

hatten

Swashbuckler
Re: Sjöslag först

och
Demoner och odöda små kryp
Länder viktigare
Misslemodul viktigare
tja inte egentligen så intreserad av en tjuvmodul..

luxor

Veteran
precis...man måste TÄNKA lite, och inte bara hugga sig fram....lite mer spänning...

luxor

Veteran

vem vill ha sjöslag?, vi vet ju alla hur "rolig" Kopparhavets kapare var....hrm...

hatten

Swashbuckler

Ååå nostalgi...
Du kan inte gissa hur skoj jag hade med kopparhavets kapare.. *hmm*
gå på plankan din skabbiga hund..
fast den modulen var ganske kass jag fick hämta hem böcker från biblioteket och använda dom som källmatrial coh modifiera så jag höll på bli galen.. *hmm* undrar om jag har kvar det matrialet..
Hur som helst gav den mig insperation och det var bra.. även om modulen i sig kunde ha varit bättre..
De lämnade ut så mycket info om skeppet kapacitet för last besätning mängd osv..
Hur mycket det kostar att bygga ett skepp hur långt tid det tar osv.. sånt glömde dom att nämna och DET är viktigt...

luxor

Veteran

mmm... I agree...
men som medlem i den svenska flottan tycker jag att det ska med en hel del tillägg om en "sjöslagsmodul" ska bli komplett...

...är det ingen som vill ha en köpmans-modul...
...nä....trodde väl inte det...

jag håller nog med om tjuvmodulen....Tjuvar och lönnmördare till DoD var bland dom bästa...

Bäver

Veteran
Swiftblade

Spelar du mycket DoD? Har du spelat oraklets fyra ögon? Där skulle den inte funka med ett gäng krigare...så du bör nog tänka om......

Bards you are,
Bards you will be,
Bards you have alwayls been!

Bela

Warrior

"tjuvar verkar vara mycket mer intressant än sjöslag"

Kan inte säga att jag håller med. Kan komma på ett helt gäng med moduler som kommer före på min lista.

Bela

luxor

Veteran
Re: tack...

tack för stödet, man kan inte ha bara krigare i ett gäng (om man har en bra spelledare förstås)...

...och vem har inte lirat gamle goe DoD??

userfriendly

Warrior
Re: tack...

Är jag den enda här som tycker att S&P kommer att bli lajbans? Jag skulle också vilja se en Handelsmodul samt en modul om tjuvar och lönnmördare. När kommer modulen om Det Jargiska Kejsardömmet?

lave

Warrior
Tjuvmodul = onödig

finns ingen användning för en sådan. Eon har lite FÖR realistisk fantasty för att slänga in tjuvgillen. största sammanslutningen av skurkar är rövarband, och de är ganska lätta att komma på fakta om. om nu ingen information behövs om tjuvgillen och lönnmördargillen så kvarstår regler, och vad dessa extra regler anbelangar så vill väl ingen ha en modul av samma kaliber som krigarens väg till.....

lave

Warrior
magiskt??

vad har tjuvar och lönnmördare med magi att göra??