Möller said:
Men, w176 verkar ha rätt. Får 17+1+1 till mer än 18, röster kan då manipuleras.
Nej, det där låter konstigt tycker jag. "Manipulera" är väl att förändra en röst? Typ att ändra en röst till en annan. Så som rösterna föll verkar det snarare vara olika röster från olika grupper/personer.
Men vi behöver veta VEM som inte röstade på Nässe. Det kan ringa in DTF/Vigilante-rollen. Jag vet att folk kan ljuga om det här, men så har vi säkert också en röstsiare som kan dubbelkolla den infon. Låt oss sätta press på hjältarna genom att outa vem man röstade på. Jag röstade på Nässe.
w176:
Det jag tror är att det är fraktion inom oss skurkar/bybor som hade igäl Tyr. Viktonic valde fluffmärssigt att han dödades på ett annat sätt än Cassius.
Jag studsade till lite när du skrev "inom oss". Öppnar du för att det alltså kan vara en bybo som har haft ihjäl Tyr? Jag ser mitt rykte om att det finns 4+1 hjältar som ett tecken på att det finns en vigilante bland hjältarna, snarare än bland byborna, men det kanske är rimligt om Spiders "50% av ryktena är knas"-rykte stämmer.
Sedan om det här med liv: de verkar åtminstone inte rädda någon från dimensionsportalen. Vi ska inte outa liv på ett bra tag, tycker jag.
Scumbug verkar vara giftmästaren. Det börjar bli dags att outa namn va?
!Paxens rykte könns rimligt men också försåtligt enkelt att dra till med. Varför ville du inte outa det ryktet förra rundan? Jag fattar inte varför man skulle vinna på att hålla det hemligt. Tvärtom verkar det ju som ett jättebra rykte att "dra till med" om man inte hade något från början nu när det har dött tre pers.