Re: Medhåll på förmågeoutning?
Även om powerroller inte betyder mycket så tänker jag själv iaf avvakta med outning av ev förmåga.Basenanji said:Varför jag vill massouta?
Så här:
I ett vanligt, traditionellt spel med endast siare, väktare och varulvar/bybor så finns det inte så mycket mer att analysera än röstmönster och vad som sägs.
Men börjar vi lägga till fler parametrar att analysera, som fluff ("kan den här personen ha den här förmågan?") eller änu värre: vi lägger till namn, rykte och (del-)fraktion, tja då har vi helt plötsligt så många parametrar att det dels komer ta tid att få allting outat och framförallt:
...vi kan ju inte lita på det som har sagts. Outningarna sker ju också delvis för att diverse siare ska få något att kontrollera. Och kom ihåg nu att när siare stiger fram så brukar det bli ett jävla liv om vem som är en sann/naiv/falsk siare etc.
Så ska vi outa, sia, dubbelkolla, rösta och ha oss för att stämma av varenda parameter i det här spelet så kommer vi inte hinna.
Dessutom tror jag att Spiders rykte är SANT och att ditt är sant (för att navända Recca-termer).
Till sist: byn har extremt sällan här på wrnu vunnit tack vare powerroller. I det här spelet verkar de heller inte spela någon avgörande betydelse. Fördelarna med en massoutning vinner hårt över nackdelarna (för jag vet att de finns).