Nekromanti TMNT - Runda 2

Cissi

Up to no good.
LJSLarsson said:
Möller said:
Okej. Jag håller med om analysen - det finns en vigilante i Shredders Rogues.

Men, vad med det?

Ska vi jaga tredjefraktionare? Kan vi lista ut vem det är?
Fördelen med att jaga tredjefraktionaren är att vi får svart på vitt om vi lyckas. Då slutar folk dö giftdöden. Om vi vinner mot ulvarna vet vi ej förrän spelet är slut.

Jag oroar mig skitmycket för deadline. Vem vinner när den är nådd? DTF eller ulvarna? Vilka är det största hotet mot byn?
Jaaa, men. Även om vigilanten inte kommit på det här själv så har du nu tipsat av hen om hur hen ska göra för att överleva några rundor till. Tänk om vi hänger någon i den här rundan, giftmord utblir och vi tänker "Haha! Nu fick vi vigilanten!" Men hen ligger lågt och skrockar i ett hörn.

Det är såna här inlägg som får mig att fundera över om ulvarna verkligen kan kommunicera med varandra. Inlägg som hintar om hur man borde göra eller vad ulvarna kanske tänker. Det har varit några spridda sådana nu från lite olika håll och jag blir alltid lika misstänksam.
Men Larsson, du har hämtat dig i min bok. Jobba vidare. Kom med idéer!

Jag vill inte outa något mer just nu. Vi har nästan alla rykten. Vi har nästan allas förmågestatus. Vi har identifierat en fraktion. Vi har tre döda. Vi har massor, MASSOR att analysera.

Sen är det väldigt lugnt på tråden idag. Jag har funderat över om vi ska stressa fram något slut på det här ikväll eller om vi har tiden på vår sida. Hur ser misstankegraderna ut efter att vi fått lite distans till den första tråden? Och vad har hänt sedan den här startade?
Vilka hänger löst?

LJSLarsson

Hero
Tjavva said:
LJSLarsson said:
Möller said:
Okej. Jag håller med om analysen - det finns en vigilante i Shredders Rogues.

Men, vad med det?

Ska vi jaga tredjefraktionare? Kan vi lista ut vem det är?
Fördelen med att jaga tredjefraktionaren är att vi får svart på vitt om vi lyckas. Då slutar folk dö giftdöden. Om vi vinner mot ulvarna vet vi ej förrän spelet är slut.

Jag oroar mig skitmycket för deadline. Vem vinner när den är nådd? DTF eller ulvarna? Vilka är det största hotet mot byn?
Jaaa, men. Även om vigilanten inte kommit på det här själv så har du nu tipsat av hen om hur hen ska göra för att överleva några rundor till. Tänk om vi hänger någon i den här rundan, giftmord utblir och vi tänker "Haha! Nu fick vi vigilanten!" Men hen ligger lågt och skrockar i ett hörn.
Kära herr/fru DTF. Följ gärna Tjavvas råd och vänta med att döda någon i en runda. Det största hotet för dig är att byn eller ulvarna plockar dig av misstag, för du vinner antagligen inte förrän i slutet av spelet. Så spela gärna mindgames - jag tackar inte nej till den extra tid vi får med att behålla en god bybo i en extra runda medan du skrockar i ett hörn, ensam och rädd.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Tjavva said:
Och jag tror att den här vigilanten går att hitta bland Shredders rogue! Är ni knäppa!? Hur tydlig måste jag bli?!
Jo jag har uppmärksammat att du tror det, men det behöver väl inte på nått vis betyda att du har rätt? Jag funderar mer ikring vart ulvarna gömmer sig i nuläget, men det är ju klart intressant att snabbt även finna en DTF:are som springer runt och avverkar bybor (eller ulvar för den delen).

Vet du mer än oss andra eller?

Lixom, det är Vimes rykte som säger att vi har en grupp rogues och !Paxens rykte kommer ju efter det utförda giftmordet vilket gör den outningen rätt mellanfil.

Att det finns en DTF är ju bekräftat. Är det av vikt att hitta den före vi hittar ulvarna? Det beror ju helt på hur DTF:en funkar.

1. Vid mördande av rätt spelare är det direktvinst för DTF
=Brådis!

2. Vid mördande av rätt spelare och sedan överleva till slutet är vinst för DTF
= Mindre brådis

Ulvarna måste vi ju fortfarande jaga och där är det ju brådis hur vi än vänder och vrider på det.

Vi har 3 som rykt, men ingen aning om det är någon ulv som har rykt bland dessa tre. Det är ju också något vi läre klura på. Att 3 stycken försvann hjälper ju oss enbart i hänseende av deadlinen vill jag påstå. Det är inte lika bråttom längre så att säga.

Ett rätt dåligt scenario är ju om ulvarna har nattmördat en bybo. Vi har hängt en bybo och DTF har fimpat en bybo. Då är det alltså 4+1 som gäller om vi skall lyssna till vad som sägs i tråden.

10 bybor
4 ulvar
1 DTF

Ryker det 3 till efter dessa 400 inlägg så kan det ju innebära

7 bybor
4 ulvar
1 DTF

Alltså, då går det undan. Vi måste ju börja jobba unisont och åt rätt håll, men det är ingen som tycks veta vad rätt håll är. Jag spekulerar rätt fritt anser jag och har absolut inte snöa in mig på DTF och SR.

Det är ju i första hand ulvarna vi måste finna eller?

Tjavva said:
När jag lägger ihop allt det här så får jag fram att Anth ingår i fraktionen, (begränsar sökfältet) Anth har ingen förmåga (begränsar sökfältet), Arvidos(Anth) pingade för flera igår och idag har Anth lagt så mycket energi på att inte kommentera det jag säger att jag blir alldeles knäsvag och rödögd.
Här pekar du på att anth är ulv antar jag? Det tycker jag är mer intressant än att leta en DTF bland SR.

Fattar jag dig rätt Tjavva så är du ute efter en DTF bland SR?

Konrad Konvalj

Myrmidon
Tjavva said:
Sen är det väldigt lugnt på tråden idag. Jag har funderat över om vi ska stressa fram något slut på det här ikväll eller om vi har tiden på vår sida.
Jag tror absolut inte att vi behöver stressa på nu. Lixom, det försvant 3 pers. Det hade jag inte räknat med. Vi har inte lika brådis, men vi kan inte heller såsa bort det hela.

400 inlägg tills ikväll ser jag dock som en omöjlighet. Att spamma kossor i några 100 inlägg kommer inte att hjälpa oss någon vart.

Xyas

Swashbuckler
Tjavva said:
"Haha! Nu fick vi vigilanten!"
Men vet vi att vigilanten = DTF? Skulle inte gøra DTF sjukt effektiv? Ta reda på folks namn och slakta dem sen i godan ro? Mitt rykte gør gællande att det centrala figurer i tmnt-universumet vars liv ær i fara, och det kan væl knappast chromedome eller vad nu Tyr hete ræknas som.

Konrad Konvalj

Myrmidon
xyas said:
Tjavva said:
"Haha! Nu fick vi vigilanten!"
Men vet vi att vigilanten = DTF? Skulle inte gøra DTF sjukt effektiv? Ta reda på folks namn och slakta dem sen i godan ro? Mitt rykte gør gællande att det centrala figurer i tmnt-universumet vars liv ær i fara, och det kan væl knappast chromedome eller vad nu Tyr hete ræknas som.
Bra att du stämmer i bäcken här.

Jag är ChromeDomie för den delen.

Tyrsan var en Hitech eller liknande.

Mer intressant att snacka om varför Tyr valdes än att jaga DTF i mina ögon, eller det hör väl ihop på nått vis. Vad har Tyrsan gjort eller vad har Tyrsan som ulvar/DTF vill åt?

Jag var inne på det att han var miller. I det fallet en DTF sak att hålla reda på och stå som segrare om han får ihjäl två millers + att skurkarna gör sig av med alla turtlar. Däremot är ju inte dom några centrala figurer? Jag har ju ingen aning om vem som är central eller inte, men det kan säkert Larsson svara på.

Millers sias ju som röd och ses väl som kappvändar av skurkarna eller? Fluffmässigt blir det ju rätt eftersom Shreddar har en egen lite lönnmördare som ser till att plocka bort dom här kappvändande halvpaddorna.

Alltså:

DTF´s vinstvillkor: Fimpa alla millers 1,2 eller flera. Överlev tills spelet är slut.

Vinner ulvarna så spelar det ingen roll om DTF fått ihjäl sina millers.

Vinner byborna vinner DTF eftersom denne fått ihjäl halvpaddorna.

Cissi

Up to no good.
Konrad Konvalj said:
Fattar jag dig rätt Tjavva så är du ute efter en DTF bland SR?
Nej, jag är ute efter Anth bland roguesen. Han verkar rödast för mig just nu och jag tycker att det är ett spännande spår att följa.

Men jag misstänker att det kan finnas en koppling till DTF i SR utifrån ryktena. Men som sagt, det jag hakar upp mig på då är !Paxens "Det finns en mördare bland oss" och kopplar det till SR.
Ett värsta scenario är såklart att det är en ensam person som kan göra processen kort med en av oss per runda. Men så vill jag inte tänka just nu.

Och på frågan om jag vet mer än er.
Säkert inte, men jag tror att jag vet något efter att ha analyserat den infon jag har. Det kan ju vara uppåt väggarna men jag gillar min teori. :gremsmile:

Xyas

Swashbuckler
Konrad Konvalj said:
Alltså:

DTF´s vinstvillkor: Fimpa alla millers 1,2 eller flera. Överlev tills spelet är slut.

Vinner ulvarna så spelar det ingen roll om DTF fått ihjäl sina millers.

Vinner byborna vinner DTF eftersom denne fått ihjäl halvpaddorna.
Men alltså kontentan av mitt resonemang blir ju att jag inte tror att det var DTF som hade ihjæl Tyr. Ditt resonemang om shredders lønnmørdare kænns lite långsøkt.

Men det ær oavsett varken hær eller dær. Det viktigaste før oss denna rundan ær att hitta en bra och rimlig kandidat att røsta ut.

anth

Vetefan
Tjavva said:
Nej, jag är ute efter Anth bland roguesen. Han verkar rödast för mig just nu och jag tycker att det är ett spännande spår att följa.
Det är snart en timme sen jag svarade dig och frågade om vad jag skulle kommentera.
Sedan dess har du varit online hela tiden och dessutom skrivit två inlägg i tråden utan att svara mig.

det enda jag kommer på för att få dig att ta bladet från munnen är:
Röst: tjavva

Cissi

Up to no good.
anth said:
Tjavva said:
Det är snart en timme sen jag svarade dig och frågade om vad jag skulle kommentera.
Sedan dess har du varit online hela tiden och dessutom skrivit två inlägg i tråden utan att svara mig.

det enda jag kommer på för att få dig att ta bladet från munnen är:
Röst: tjavva
Jag jobbar ju också. Shit jag kommer få sparken...

anth said:
Tjavva said:
Arvidos pingade på flera av er i går och idag har Anth nästan spammat tråden och underblåst Basses, KKs och !Paxens cirkelresonemang och ingen av dem har ens velat kommentera vad jag funderar på. Då känner jag att jag är något på spåren.

När jag lägger ihop allt det här så får jag fram att Anth ingår i fraktionen, (begränsar sökfältet) Anth har ingen förmåga (begränsar sökfältet), Arvidos(Anth) pingade för flera igår och idag har Anth lagt så mycket energi på att inte kommentera det jag säger att jag blir alldeles knäsvag och rödögd.

Kanske skulle en vettig spelare som inte fått någon respons på det här kliva tillbaka och tänka: Dum idé.
Men jag upplever det som ett försök att tiga ihjäl mig och då tror jag att jag är något på spåren och blir obstinat och driver ännu mer.

Så rödast för mig just nu är Anth.
Så, Anth. Kan du säga till mig att jag har fel så riktar jag blicken mot Brynolf igen men just nu är allt du gör oroväckande.
Låt se: du säger att jag spammat tråden, men inte kommenterat det du skriver.

Nu kommer jag att framstå som dum som en ko (det bjuder jag på) - men kan du citera eller länka till det du vill att jag ska kommentera så gör jag gärna det (för jag har fullständigt missat att du vill ha kommentar från mig).

Låt se vad jag skrivit i runda två.

#815938 Jag meddelar att jag läst ikapp och konstaterarar att det är något konstigt med rösterna.
Du sa dessutom i ett tidigt inlägg att du följt tråden, om än på skumnivå, genom hela spelet och detta är andra gången du konstaterar att du läst ikapp. Rösterna är ett bekymmer men eftersom w176 redan outat detta så är det ingen överraskning. Det är oroande och förvirrande, men du konstaterar ett faktum.

#815999 Jag svarar på Reccas och Basses fråga om mitt rykte.
Och formulerar helt om det rykte som Arvidos outade igår och gav oss en halv uppsats om något osammanhängande som du tolkade ur tre ord.

#816003 Jag meddelar att jag kan ta hand om rösträknandet då Nässe som gjort det är död.
Tack, det behövs.

#816006 Jag svarar på KKs frågor

#816011 Jag svarar på Basses frågor

#816043 Jag svarar Möller att jag kan ge ett längre svar ikväll
Det är alltid bra att bemöta frågor, det sa jag inget om.

Tjavva: sen när är det att spamma när man svarar på andras frågor?
Tjavva: vad tror du hade hänt om jag INTE svarat på frågorna?
Och återigen: Tjavva, hänvisa till vad du vill att jag ska kommentera så gör jag det gärna.
Varför ska jag sluta misstänka att du är ulv? Vad finns det som talar emot min analys? Om du är grön måste du ge oss något att gå på så vi inte av misstag röstar ut dig på grund av Arvidos betedde sig ulvigt i första rundan. Så upp till bevis!

Recca

Femme Fatale
LJSLarsson said:
Fick en idé. Jag är som sagt för namnoutande istället för förmågeoutabde, men det finns folk i byn med andra åsikter. Herr ordförande Vimes, kanske man kan ha en omröstning (med deadline) om vad som skall outas? Då får vi igång något, inläggen rinner inte ut i sanden och man kan sedan analysera vad folk valde.

Godkänner du mitt förslag, Vimes?
Jättebra idé.

Lite hederliga motiveringsoutningar tycker jag att vi kan ha nytta av. Särskilt som det är några spelare som håller inne rätt mycket.

Laowai
Brunolf
Lu-kaazh
w176

Dessa har knappt om ens något yttrat sig i tråden idag... Vad vet vi om dessa? Brunolf pratade mycket i förra tråden men sa inte så jäkla mycket. Han skapade ingenting. Han är min favvo-ulv.
Laowai: Nybörjare och därför markant svår att förstå sig på (iaf i min mening). Vill se gedigna resonemang från honom.
Lu-kaazh: Har inte pingat ulv för mig. Jag tror att hans rykte är sant eftersom mitt rykte understryker hans. Så om mitt rykte är falskt kan hans ändå va sant. Vilket gör att statistiken på att hans stämmer är högre än för någon annans i spel.
w176: Nybörjare och därför svår. Har gett byboigt intryck men vad har hon egentligen snackat om?

Gemensamt för spelet är att "Ha rykte är inte grönande", "Ha förmåga är inte grönande".

Men vi har anledning att tro att de flesta av ulvarna har aktiva förmågor tack vare ett rykte som nån outat. Sitter på jobbet så vet inte vems härifrån.

!Paxen said:
Ang just Spiders rykte så säger jag samma sak som tidigare: hans rykte säger bara att en viss % är lögn, men att det är just 50 % behöver inte stämma
Spider? Jag har antecknat att han sagt att 50% av ryktena är falska/sanna. Klargör gärna detta.

Basenanji said:
Jag tror att du har ett falskt rykte xyas. Recca skrev att det fanns 'SANNA' och 'sanna' rykten, där jag tolkar det som att det senare är hennes variant på falskt.

Grejen är att så idiotiskt kan inte ett spel vara upplagt att det tar slut efter en eller två rundor.
Konstigt att du förlitar dig helt och hållet på mig Basse?
... Jag har antecknat på lite olika sätt i min tabell; någon har jag skrivit FALSK på. Minns inte vilken just nu. Dubbelkollar när jag är hemma. Andra har jag antecknat typ så här: "SANT!" vilket då är garanterat sant som Paxies. "sant?" som är mer osäkert sant. Osv. Jag har blandat lite och det makear sense i mitt huve iaf. :gremtongue:

Btw så tänker jag outa mitt rykte innan avslutad runda för att slippa nattmord eftersom jag ändå inte tror helt på min info. Dessförinnan vore det dock vettigt att dreva ut förmågor eftersom min info handlar om förmågor. Men om alla är överens om att det är viktigare om förmågorna är hemliga än att vi eventuellt har ett sätt att fånga ulvar på via förmågor så kan jag lika gärna outa min info.

Men äh... Angående en grej... Alltså Paxie säger: Det finns en mördare ibland oss. Det här är ju sant uppenbarligen. Jag tolkar det som att Paxie menar att det i skurkgänget finns en mördare. Och det går också att tolka på olika sätt om vi tar det till nästa steg. Jag väljer att tolka det som att vi i bybogänget har en mördare, dvs vår kompis som lönnmördar de han tror är törtlar. Eftersom vi är så jävla blinda i det här spelet så tror jag att det balanseras lite av en mördare som är på vår sida.
MED VÄLDIGT STOR SANNOLIKHET ÄR TYR ELLER SPIDER EN ULV PGA INFON ATT DET FINNS BARA EN MILLER.
Det ger vår lönnmördare 50% chans att döda en ulv om hen köper den idén. Å andra sidan hade inte Tyr outat rykte än och det är ju jävligt dåligt för byn att han dör om han inte går ut med rykte innan han dör så att säga... Det sätter käppar i hjulet på min idé. Så eh... Fuck.

Okay, då tyder det på att det finns en +1' i ulvarnas gäng som mördade Tyr för att skydda ulvarna från ett potentiellt sant rykte.

Eller... Jag ska sätta mig på cykeln och kolla mina papper. Skriver nåt smartare när jag är hemma igen.

Basenanji

Postd20modernist
Ikväll blir det rollspel för mig.

Jag kan inte vara med så mycket här förrän sent vid 23-tiden.

Just nu är det rörigt tycker jag och jag vill inte heller ta luft från andra. Håller med om att flera andra måste delta. Gillar Larssons idé om röstning om vad vi ska outa. Jag föreslår att vi outar förmåga först, eftersom jag just nu är skraj för att vigilanten har ett vinstvillkor vilket går ut på att hen ska mörda en viss person/vissa personer...

Fan! Är det möjligen så att Vimes är vigilanten och ska ha ihjäl Shredder's Rogues för att vinna?

Rösträkning:
Recca -> Brynolf

Brynolf (1) Recca

Möller -> !Paxen

Brynolf (1) Recca
!Paxen (1) Möller

anth-> Tjavva

Brynolf (1) Recca
!Paxen (1) Möller
Tjavva (1) anth

Brynolf

Dum fan
Recca said:
Gäsp. Brunolf: Du har försökt få mig att outa mitt rykte i säkert 30 inlägg. Det verkar vara allt du gör. Varför inte ta och sluta tjata och låta the big boys and girls spela spelet?
Visst visst, stora kickan får sitta och gosa med sitt katastrofrykte om det är så viktigt. Livet går vidare.

-------------

Det här röstmodifierandet förstår jag mig inte på. Det verkar vara så enkelt som att någon/några har fler än en röst. Det var 18 ordförande-röster så det tycks inte handla om att man kan ta röster därifrån på nåt sätt. Totalt var det 19 hängnings-röster, men bara 17 som röstade (Anth hade ju missat det). Känns troligt att två spelare har två röster vardera. Känns det som att det kan stämma med ditt rykte, w176?

Och dessa två spelare hade ju då INTE röstat på Cassius eller Spider. Vore fortfarande intressant att få veta vilka dessa två var.

--------------------------------------

Tjavva said:
Min första tanke är att ryktet är mer specifikt än så. !Paxen ingår ju i Shredders rogues, right? Detta kan vara ett rykte som tydligt pekar på att vår vigilante går att hitta i Shredders rogues. Alltså inte "oss" som i alla skurkar, utan "oss" som i "vi som ingår i Shredders rogues".
Ja, Paxen, vad säger du om det här? Känns det som ryktet kan tolkas som att det avgränsar "oss" till "Rogues", eller kan det gälla hela teknodromen?
Paxen said:
Jag trodde mest på att det var ett nonsens rykte och ville därför hålla på det. Nu kan ju alla se att det inte behövdes döljas
Hur menar du att det vore bra för byn att hålla på det om det hade varit ett nonsensrykte?

--------------------

Anth said:
Jag uppfattar det som att om en av oss får reda på namnet på en specifik person i motståndarfraktionen kan den döda den andra. Och jag uppfattar det som att det kan gå båda vägarna: d.v.s. en bybo kan instadöda en ulv om denne får ulvens namn, eller en ulv kan instadöda en bybo om denne får reda på bybons namn.
Det här tolkar jag som att det gäller vår vigilante. Det skulle också kunna indikera att denne inte kan mörda hur mycket som helst, utan bara vissa namn. Men det talas ju emot lite av att vi har ""liv"". Min teori var ju att vissa av oss är begåvade med extra liv för att det finns två sätt att mördas på. Och om vigilanten bara kan mörda vissa namngivna karaktärer, försvinner ju lite av poängen med liv. Varför skulle tex Nässe ha två liv om bara för sakens skull förutsätter att han inte var med på vigilantens lista?

Basse said:
Jag tolkar det som att en nyckelroll alltså kan göra en insta-win bara genom att mörda rätt person. Men det skumma med runda ett är att mördaren gav sig på Tyr. Han hette HiTech. Ingen insta-win där inte. Så då måste mördaren ha mördat någon "bara för att".
Precis, OM Xyas nu har rätt, borde vigilantens vinstkriterium vara att helt enkelt mörda person X. Och vad är då poängen med att mörda Tyr, som uppenbarligen inte var X? Det tjänar ju bara ulvarna på, inte vigilanten. Nä, jag är skeptisk till det där med insta-win. I och för sig, hen kanske inte VET riktigt vem som måste dö för att vinstkriteriet ska uppfyllas. Nåt sånt. Eller så är det fråga om att mörda alla inom en viss undergrupp. Äh, som sagt, meningslöst att spekulera.

Men ok, det känns som Xyas och Anth inte bör ha fel båda två. Så namn spelar förmodligen roll på NÅT sätt. Så då låter vi bli att outa fler namn då.

Larsson said:
Kära herr/fru DTF. Följ gärna Tjavvas råd och vänta med att döda någon i en runda. Det största hotet för dig är att byn eller ulvarna plockar dig av misstag, för du vinner antagligen inte förrän i slutet av spelet.
Jaa, det här mejkar en massa sense förstås. Vinstkriterium att mörda men ingen "insta-win". Då är det ingen panik, och det är bättre att jaga ulvar än vigilanter.
Anth said:
Jag tolkar det mer som att någon har ett rykte i stil med: "Bakom namnet Shredder döljer sig i själva verket hjälten Donatello".
Ok... det här är ju inte heller samma sak som det du sa tidigare om insta-mord. Hur ska du ha det egentligen? Kan du förtydliga ditt rykte på nåt mer lättförståeligt vis? Och oavsett, går det att tolka ditt rykte som att turtlarna har fått fasta alias?

Jag kan för övrigt modifiera mitt rykte ännu en gång. Betoningen ligger på att det bara finns en enda spelare med förmågan. Betoning på EN, som om det var underförstått att vi inte får reda på fraktion på hängda. Dessutom nämner ryktet bara just hängning. Det säger inget om mord av olika slag. Att ryktet stämmer är alltså inte helt självklart. Att vi inte får reda på fraktion skulle vi ju inse snart nog i vilket fall, och det ryktet EGENTLIGEN säger kan mycket väl vara falskt, dvs att det finns fler än en med den förmågan. Det känns på sätt och vis logiskt eftersom det skulle bli vansinnigt svårt om ryktet stämde helt. Men empirin talar ju hittills för att det stämmer.

Angående förmågeoutning börjar jag vela lite där. Det verkar ju som vi borde ha ganska många relativt viktiga roller så ulvarna kommer inte hinna ha ihjäl allihop än på en stund. Så om vi ska låta bli att gå ut med fler namn, och de med kvarvarande rykten bara sitter och surar, är ju förmågor det enda vi har kvar att outa. Förslag på outningsmetod? Har vi tid att dreva?

anth

Vetefan
Tjavva said:
Du sa dessutom i ett tidigt inlägg att du följt tråden, om än på skumnivå, genom hela spelet och detta är andra gången du konstaterar att du läst ikapp.
I onsdags sa jag att jag följt tråden på skumnivå, d.v.s. skummat lite då och då.
För mig betyder det att man läser ett inlägg här och ett inlägg där samt att man inte för några anteckningar.
Jag sa sedan att jag skulle läsa in mig under onsdagkvällen.
I inlägg #815938 (någon gång efter midnatt igår) är det första gången jag säger att jag läst ikapp.

Du får gärna länka till ett tidigare inlägg där hag sagt att jag läst ikapp - jag väntar med spänning. :gremlaugh:

Tjavva said:
Rösterna är ett bekymmer men eftersom w176 redan outat detta så är det ingen överraskning.
Vad jag ville sätta fingret på var att jag INTE röstade, d.v.s. det är TVÅ extra röster. Men du kanske inte tyckte att det var viktigt?

Tjavva said:
Och formulerar helt om det rykte som Arvidos outade igår och gav oss en halv uppsats om något osammanhängande som du tolkade ur tre ord.
Jag formulerade inte om ryktet, jag specificerade det. Min skarapare formulering ryms inom Arvidos vaga formulering.

Om du hade sett de tre orden är jag ganska säker på att du dragit en liknande slutsats som jag.
Framförallt länkar jag till ett av Arvidos' inlägg som visar att han brödsmular om samma sak.

Tjavva said:
#816003 Jag meddelar att jag kan ta hand om rösträknandet då Nässe som gjort det är död.
Tack, det behövs.

#816006 Jag svarar på KKs frågor

#816011 Jag svarar på Basses frågor

#816043 Jag svarar Möller att jag kan ge ett längre svar ikväll
Det är alltid bra att bemöta frågor, det sa jag inget om.
Så: mitt rösträknande behövs och du har inget emot att jag svarar på frågor.
Lustigt nog har jag förmig att du i ett tidigare inlägg HADE något emot mina inlägg - att de var spam.
Tjavva: vad HAR du emot mina inlägg egentligen?

Tjavva said:
Varför ska jag sluta misstänka att du är ulv? Vad finns det som talar emot min analys? Om du är grön måste du ge oss något att gå på så vi inte av misstag röstar ut dig på grund av Arvidos betedde sig ulvigt i första rundan. Så upp till bevis!
Jo, jag har förstått att du misstänker mig.
Men jag bad om EN sak: att du skulle länka till det du ville att jag skulle kommentera.
Istället svarar du med ett jätteinlägg som bara innehåller svammel.
Om du bara postat länken hade du inte behövt oroa dig för att få sparken.
Röst: Tjavva

Basenanji

Postd20modernist
Recca said:
Ledsen att skriva det, men det betyder inte att jag alltid tror på dig. När ska du ut med ditt rykte egentligen? xyas varningar gäller namn. Men rykte borde väl vara rumsrent nog?

Sedan skrev du väl något om att ditt rykte var likt/inte likt Lu-kaazh? Lu-kaazh rykte handlar om millers och om du har ett rykte som handlar om det ämnet borde det väl inte vara så farligt att outa det?

Okej, om vi ska skita i namn och rykte, kan du tänka dig att gå på djupet vad gäller förmågor?

Cissi

Up to no good.
anth said:
Jo, jag har förstått att du misstänker mig.
Men jag bad om EN sak: att du skulle länka till det du ville att jag skulle kommentera.
Istället svarar du med ett jätteinlägg som bara innehåller svammel.
Om du bara postat länken hade du inte behövt oroa dig för att få sparken.
Röst: Tjavva
Så du svarar på ett innehållslöst inlägg med ett lika innehållslöst inlägg? :gremsmile:
Och jag är inte orolig men du verkar lite pressad måste jag säga. Har jag klivit på en öm tå?

Mina anklagelser mot dig är väldigt tydliga:
Du ingår i RS (dessutom är det 25% chans att du är den av de fyra kvarvarande som inte claimat namn som är giftmördaren), du har ingen förmåga, du tar över rollen efter Arvidos som svamlade på rätt bra igår och placerar ut en del nya frågetecken på plan. Det är inte bara jag som har ifrågasatt vad du menar med ditt rykte. Och om det nu är tre ord som du inte kan direktcitera, skriv ut dem baklänges då så får vi titta på dem och bilda oss en egen uppfattning om vad de kan betyda.

Vill också förtydliga att jag inte röstat på dig än. Jag vill först att du ska bemöta mina anklagelser men än så länge har du glidit undan dem genom att hänga upp dig på en massa andra detaljer. Och genom att rösta på mig.

--------------------

Jag gillar Reccas idé att vigilanten kanske är på vår sida och kan nattmörda ulvar. Det skulle absolut jämna ut oddsen lite men eftersom vi inte vet någonting om dem som dör så är det väl en hopplös uppgift att få reda på något om detta så här tidigt.

Tanken att Vimes är evil mastermind som lurar till sig att folk outar sitt medlemskap i roguen för att han ska mörda dem för att vinna är en plausibel tanke. Men hur ska vi bemöta det?

Jag tänker vidare att man ibland försvårar för mycket för sig själv genom att måla fan på väggen. I listan som lagts upp över outade rykten så tycker jag att mer än hälften stämmer. Kan det vara så att Spiddes rykte finns för att försvåra och förvirra oss? Det skulle inte vara första gången. Och eftersom vi inte med säkerhet vet hur saker är formulerade så vet vi inte heller om de verkligen talar emot varandra.

Outandet av förmåga... Njae. Helst inte. Jag tror att det kan sätta mer käppar i hjulen för oss. För då måste vi ju dessutom ta ställning till om det som är outat är sant. För säg mig, om en ulv sitter på förmågan "du kan giftmörda Shredders rogue", skulle hen outa det och sedan säga: Men Hey, jag loovar att jag är skurk."

Ni som har lite erfarenhet av sånt här kan väl förklara för mig vad vi skulle vinna på att outa det?

Recca

Femme Fatale
Basenanji said:
Recca said:
Ledsen att skriva det, men det betyder inte att jag alltid tror på dig. När ska du ut med ditt rykte egentligen? xyas varningar gäller namn. Men rykte borde väl vara rumsrent nog?

Sedan skrev du väl något om att ditt rykte var likt/inte likt Lu-kaazh? Lu-kaazh rykte handlar om millers och om du har ett rykte som handlar om det ämnet borde det väl inte vara så farligt att outa det?

Okej, om vi ska skita i namn och rykte, kan du tänka dig att gå på djupet vad gäller förmågor?
Så här är det: Mitt rykte säger någonting om förmågor. Men det ger inget att outa det innan folk har gått ut med förmågor. Å andra sidan litar jag inte på att mitt rykte stämmer så det är ju inte helt värt att outa förmågor. Vad tycker ni andra?

Cissi

Up to no good.
Recca said:
Basenanji said:
Recca said:

Så här är det: Mitt rykte säger någonting om förmågor. Men det ger inget att outa det innan folk har gått ut med förmågor. Å andra sidan litar jag inte på att mitt rykte stämmer så det är ju inte helt värt att outa förmågor. Vad tycker ni andra?
Tjavva said:
Outandet av förmåga... Njae. Helst inte. Jag tror att det kan sätta mer käppar i hjulen för oss. För då måste vi ju dessutom ta ställning till om det som är outat är sant. För säg mig, om en ulv sitter på förmågan "du kan giftmörda Shredders rogue", skulle hen outa det och sedan säga: Men Hey, jag loovar att jag är skurk."

Ni som har lite erfarenhet av sånt här kan väl förklara för mig vad vi skulle vinna på att outa det?
Som sagt. Jag är tveksam men ge mig en bra anledning så fine.

Recca

Femme Fatale
Tjavva said:
Recca said:
Basenanji said:
Recca said:

Tjavva said:

Som sagt. Jag är tveksam men ge mig en bra anledning så fine.
Men eh... Jag kan ju inte ge dig en annan anledning utan att sabba outningen av mitt rykte, annars hade jag ju gjort det. Hallåååå?