Nekromanti TMNT - Runda 2

Konrad Konvalj

Myrmidon
Recca said:
Konrad Konvalj said:
Jag kikar in titt som tätt. Är det purgatorisk ordningsföljd eller? Ser ut som det på Brynolf.

Hojta så kastar jag in min förmåga vid tillfälle.
Det är galet liten aktivitet. Bara ett gäng personer som skriver alls i tråden...

Kan inte w176/Laowai/Möller/Paxen/Lu-kaazh gå ut först? De har minst aktivitet så det kan va schysst om de skriver nåt. Ser ju att Laowai är inloggad t.om.
Låter vettigt.

Är man med på topp 5 listan och inloggad outar man passiv/aktiv

w176
Laowai
Paxie
Möller
Lu-kaazh

Är man utan förmåga så är det ju inte möjligt dock. Men kul om nån utan förmåga skulle outa aktiv.

Möller

Hubert Hortlax
Recca said:
Kan inte w176/Laowai/Möller/Paxen/Lu-kaazh gå ut först? De har minst aktivitet så det kan va schysst om de skriver nåt. Ser ju att Laowai är inloggad t.om.
Med outning? Visst.

Min förmåga är passiv.

Det är väldigt oroande att Lu-kaazh och w176 helt försvunnit, även om åtminstone den ena angivit ett skäl. Men, vad ska vi göra? Rösta på dem? De är ju ändå inte här.

Jag vet att jag borde skriva mer, men det står fan still i skallen. Ursäkta. Anth är rätt misstänkt, men som sagt vill jag hellre se honom spela än drevad just nu.

Spider får vi inte ur något ur, men jag tror han är ulv så vi kör väl så:
Röst: Spider

Laowai

Hero
Recca said:
Konrad Konvalj said:
Jag kikar in titt som tätt. Är det purgatorisk ordningsföljd eller? Ser ut som det på Brynolf.

Hojta så kastar jag in min förmåga vid tillfälle.
Det är galet liten aktivitet. Bara ett gäng personer som skriver alls i tråden...

Ah, shit, förlåt, har brutalt mycket plugg idag (och sannolikt för en överskådlig framtid) så jag ska ägna kvällen åt det.

Är inloggad på mobilen, så det är därför jag syns som inloggad. Har frågat vic om han har någon som kan ersätta mig, då jag i nuläget känner mig som jävligt mkt död vikt, och det är inte så jag vill bli ihågkommen från mitt första varulvsspel ("en jävla quitter" kanske inte är bättre ifs).

For what it's worth än så länge så är jag fortfarande utan förmåga.

Imo är spider rätt skum, men jag kan inte backa det med något konkret, så jag vill inte lägga röst på honom.

w176

Förlorad dotter
Min förmåga är passiv.

Jag har en tuff arbetsvecka de här veckan, så läsning och spel kommer ritkigt kommer om ett tag när jag tagit en tupplur och vilat hjärnan. Troligen kommer spelschemat även i morron se ut likadan, och möjligen under nästa vecka också. Och i helgen är prio ett att skriva klart mitt kapitel till Sagas of the Icelandres, samt göra tråkiga vuxensaker.

Men jag kommer vara aktiv varje dag.

---

Jag kan inte utläsa om det var en eller flera röstmanipulatörer i mitt rykte, för mitt rykte har en skitfult typo. Jag tror Victionic var trött.

Ett annat sätt röstmanipuleringsförmågan skulle kunna fungera skulle vara att man kan "dubbla" någon annans röst.

Typ "Kalle använder sin röstmanipulera förmåga och manipulerar så att Lisas röster räknas dubbelt (eller för den delen trippelt)

LJSLarsson

Hero
Recca said:
Är det ens nån som sagt att det finns DTF? Varför tror vi att det finns DTF? Finns det andra förklaringar till vad som skett?

K.K's info är: En snubbe har eget intresse i spelet

Om det stämmer så finns det möjligtvis en dtf. Men är det nödvändigtvis så att Tyrs mördare är DTF för det?
Va? Vi har pratat DTF för full rulle! Men jag tror hur vi talar om varandra.
Jag har hela tiden oroat mig för någon med egna vinstkriterier (som att fimpa millers), men det har väl också talats om en vigilante som arbetar, antingen för byn eller varulvarna, och mördar på eget bevåg.

Recca said:
Och vem tjänar egentligen mest på att vi sitter och diskuterar DTF's vara eller icke vara hela jävla dan? Turtles förstås!
Den här sortens retorik gillar jag inte. För mig tycks det vara en ulvstrategi, när man börjar närma sig en känslig punkt, att säga "om du tar upp detta blir jag besvärlig och tycker du är en dålig bybo". Men jag tackar dig ändå Recca, för det ger mig en fin segway till min nästa punkt.

Jag tyckte Paxens outing vare lame. Hen talade även om hur hen var osäker på vilken variant av TMNT vi är, då det varit oerhört tydligt att det varit 80-talsvarianten.
Något som även pingade första rundan var Paxens strategi att spamma av hävd om man kommenterade/frågesatte hans spel. Vi vet inte hur farligt det är att spamma eller inte, det vet bara ulvarna och/eller DTF, så vi måste kunna ta upp det utan att någon säger "om ni påpekar detta för mig så sätter jag mig på tvären".

Röst Paxen

!Paxen

Swashbuckler
LJSLarsson said:
Recca said:
Är det ens nån som sagt att det finns DTF? Varför tror vi att det finns DTF? Finns det andra förklaringar till vad som skett?

K.K's info är: En snubbe har eget intresse i spelet

Om det stämmer så finns det möjligtvis en dtf. Men är det nödvändigtvis så att Tyrs mördare är DTF för det?
Va? Vi har pratat DTF för full rulle! Men jag tror hur vi talar om varandra.
Jag har hela tiden oroat mig för någon med egna vinstkriterier (som att fimpa millers), men det har väl också talats om en vigilante som arbetar, antingen för byn eller varulvarna, och mördar på eget bevåg.

Recca said:
Och vem tjänar egentligen mest på att vi sitter och diskuterar DTF's vara eller icke vara hela jävla dan? Turtles förstås!
Den här sortens retorik gillar jag inte. För mig tycks det vara en ulvstrategi, när man börjar närma sig en känslig punkt, att säga "om du tar upp detta blir jag besvärlig och tycker du är en dålig bybo". Men jag tackar dig ändå Recca, för det ger mig en fin segway till min nästa punkt.

Jag tyckte Paxens outing vare lame. Hen talade även om hur hen var osäker på vilken variant av TMNT vi är, då det varit oerhört tydligt att det varit 80-talsvarianten.
Något som även pingade första rundan var Paxens strategi att spamma av hävd om man kommenterade/frågesatte hans spel. Vi vet inte hur farligt det är att spamma eller inte, det vet bara ulvarna och/eller DTF, så vi måste kunna ta upp det utan att någon säger "om ni påpekar detta för mig så sätter jag mig på tvären".

Röst Paxen
Jag tyckte inte att det var så jävla självklart. Nu har jag iofs bara knapphändig andrahandsinfo ang allt förutom serien som gick på 80-talet, men det verkade fortfarande fullt möjligt att det skulle ha kunnat vara t.ex. det grittigare serien den baserades på. Sen att jag spammar med 3 inlägg när du ställer en fråga som öppnar upp för det.. Varför skulle jag inte ta den? (nevermind att ni i slutet av förra snackade om att folk behövde göra slut på maxtaket.. Ja, tjena, vad farligt det var att spamma).

Anyhoo, är det meningen att jag ska outa något så får jag väl göra det. Jag har en aktiv förmåga. Sug på den ni.

Detta inlägg var säkert bara 75 % skitsnack förresten.

Cissi

Up to no good.
Dags att visa vad ni går för!

Yo!

Det börjar bli lite spretigt i startfältet nu. Rösterna ligger på Brynolf, Spider, Paxen och mig, jag har säkert missat någon men hur som helst så vinner vi inga strider genom att splittra upp oss så här. Ulvarna vill ha oss förvirrade, vi måste gå ihop.

Vi måste samla ihop oss och börja jobba.
Förslagen som ligger är att outa förmåga passiv/aktiv samt att de som ligger högt upp på listan över misstänkta ska outa namn.
Vimes' förslag är Anth, Brynolf och Paxen. Så vad tycker vi om det? (Brynolf har outat Barney Stockman och Paxen har outat Rat King).

Jag håller på det här! Det är bra förslag och det känns som vi måste börja göra något konstruktivt och inte bara käbbla med varann eller slänga ur oss röster för att vi blir arga på varandra. Det måste finnas case!

För att visa att jag är med på det här tåget så:
Jag har en förmåga, den är aktiv.

Så, alla, ut med egenskaperna för era förmågor!
Och Anth, outa namn!

Xyas

Swashbuckler
LJSLarsson said:
Vad skulle det annars vara? Stilistiskt självmord? Eller talar vi om en skillnad mellan dtf och vigilante? Har vi någon definitionsskillnad här på forumet. Är det det du menar?
På wikipediasidan før maffia-spel så defineras i varje fall en vigilante som på byns sida. Och en utrøstning av Tyr diskuterades ju faktiskt.

Lukas

Mannen i Gult
Re: Medhåll på förmågeoutning?

Spider Jerusalem said:
Basenanji said:
Spider: han är med i Shredder's Rogues och har claimat miller.
Vad jag vet så står det bara skurk i min faktion.
Står inte att jag är med i Shredder's Rouges
Jag tycker att hela gjejen med SR känns väldigt skum,
först så har "bara" en spelare hittat dem i sitt PM och sedan så måste man leta upp skumma sidor för att hitta några referancer till dem, jag tycker inte det följer den linje spel som jag tror Vic skulle göra.

----
Basenanji said:
Recca said:
Konstigt att du förlitar dig helt och hållet på mig Basse?
Ledsen att skriva det, men det betyder inte att jag alltid tror på dig. När ska du ut med ditt rykte egentligen? xyas varningar gäller namn. Men rykte borde väl vara rumsrent nog?

Sedan skrev du väl något om att ditt rykte var likt/inte likt Lu-kaazh? Lu-kaazh rykte handlar om millers och om du har ett rykte som handlar om det ämnet borde det väl inte vara så farligt att outa det?

Okej, om vi ska skita i namn och rykte, kan du tänka dig att gå på djupet vad gäller förmågor?
Med reccas rykte ser jag två möjligheter
1. hon är bybo och därför tycker jag vi liter på hennes förmåga att bedöma om hon skall släppa sitt rykte eller inte

2. hon är ulv och då vill vi inte höra hennes lögner, så sluta presse henne på rykte

---
Är man med på topp 5 listan och inloggad outar man passiv/aktiv

w176
Laowai
Paxie
Möller
Lu-kaazh

Jag har en aktiv förmåga

//Lukas som dock inte förstod kommentaren om att han gav vildkatt vibbar? hörs mitt mjauande genom forumet eller?

Xyas

Swashbuckler
Konrad Konvalj said:
anth said:
Mitt exempel var ett svar på KK svamlande om insta-win.
Fast jag tror inte på insta-win.

Bara såru vet.
Men det gør jag! (fortfarande)

Och Røst: !paxen
Det stinker ulv om dig just nu. Tveksamt rykte och uv-liknande reaktioner på anklagelser.

Recca

Femme Fatale
Re: Dags att visa vad ni går för!

Tjavva
Låg ju ett förslag om att folk skulle outa om de var med i shredders Rogues eller ej. Vad har du svarat på den frågan? Hittills har jag bara Möller som sagt Nej, K.K som är det med sin Chrome Dome och Spider som är det med sin Leatherhead i listan.

Nån som har originallistan med gubbar som är med i Shredders Rogues liggandes nånstans?

Lukas

Mannen i Gult

Jag tror nästan att vi skall överväga att döda spider i slutet på denna runda.
jag tycker inte vi kan släppa honom bara så där, en tidigare varulvtaktik som användes av Xyas och KK (tror jag) var att döda mig i ett spel där vi visste att en av mig eller Xyas var ulv. och sedan trodde ingen att Xyas skulle våga vara så kaxig att han dödade mig och lämnade sig själv kvar som tydligt mål.
För kan vi veta med säkerhet att Tyr blev dödad av DTF?

Cissi

Up to no good.

Recca said:
Tjavva
Låg ju ett förslag om att folk skulle outa om de var med i shredders Rogues eller ej. Vad har du svarat på den frågan? Hittills har jag bara Möller som sagt Nej, K.K som är det med sin Chrome Dome och Spider som är det med sin Leatherhead i listan.

Nån som har originallistan med gubbar som är med i Shredders Rogues liggandes nånstans?

I min lista är Paxen med, Rat King, Anth, har svarat ja på frågan och K.K och Spider enligt ovan.

Jag är inte med i SR.

Du har inte heller svarat på frågan. ELLER outat aktiv/passiv förmåga ELLER rykte. Fast du varit positiv till alla förslag. Kan vi få något utav det?

Xyas

Swashbuckler

Lu-kaazh said:
För kan vi veta med säkerhet att Tyr blev dödad av DTF?
Inte mer æn att en sai i huvudet kænns turtles, och gift gør det inte.

Recca

Femme Fatale

Tjavva said:
Recca said:
Tjavva

I min lista är Paxen med, Rat King, Anth, har svarat ja på frågan och K.K och Spider enligt ovan.

Jag är inte med i SR.

Du har inte heller svarat på frågan. ELLER outat aktiv/passiv förmåga ELLER rykte. Fast du varit positiv till alla förslag. Kan vi få något utav det?
Har du tänkt på att genus är jättedåligt representerat i turtles? Det finns typ en kvinna i hela serien, nämligen April. Och hon lider av hjälplös-kvinna-syndromet.

Jag har en passiv förmåga.

Vimes

Sillkung
xyas said:
Konrad Konvalj said:
anth said:
Mitt exempel var ett svar på KK svamlande om insta-win.
Fast jag tror inte på insta-win.

Bara såru vet.
Men det gør jag! (fortfarande)

Och Røst: !paxen
Det stinker ulv om dig just nu. Tveksamt rykte och uv-liknande reaktioner på anklagelser.
Fan, jag tycker jag har syttihop diskussionen om vigilanten, vafan diskuteras det fortfarande för? Vigilanten har ett begränsat antal giftampuller, hen kan inte riskera att använda dem på fel person. Antagligen kan hen anväda alla samma runda, skulle det vara så att alla namn på hens list har blivit outade så kommer vigilanten vinna i ett slag. Det är inte ormligt. I synnerhet inte sedan vi har flera rykten som pekar på DTF.

Vimes

Sillkung
xyas said:
LJSLarsson said:
Vad skulle det annars vara? Stilistiskt självmord? Eller talar vi om en skillnad mellan dtf och vigilante? Har vi någon definitionsskillnad här på forumet. Är det det du menar?
På wikipediasidan før maffia-spel så defineras i varje fall en vigilante som på byns sida. Och en utrøstning av Tyr diskuterades ju faktiskt.
Åh? Ok, jag menar seriemördar-DTF när jag snackar om vigilanten.

Laowai

Hero

Recca said:
Har du tänkt på att genus är jättedåligt representerat i turtles? Det finns typ en kvinna i hela serien, nämligen April. Och hon lider av hjälplös-kvinna-syndromet.
Det är faktiskt inte sant. En av shredders rogues är ju kvinna.

Plus, april är rätt jäkla tech savvy.

Behöver jag som förmågelös säga huruvida jag är passiv/aktiv eller inte? Det känns rätt udda tbh.