Nekromanti TMNT - Runda 2

Vimes

Sillkung
Re: Dags att visa vad ni går för!

Jättebra Brynolf, jag tyckte när det viskades om det (att Arvidos ryktesoutning var annorlunda än anths) att det var något som borde kollas upp. Själv har jag varken hunnit eller orkat.

Så det är skitbra att du gör det. Och det är en klockren scum tell.

Röst: anth

---

In other news: jag är jävligt trött och stressad över grejer. I förra rundan hade jag lite av lagledarrollen, jag vill inte ha den i den här rundan. Jag tror inte att vi tjänar något på att förvänta oss att jag ska styra och ställa, för jag pallar inte det just nu.

Men, vad som stör mig är att KK och Recca är så... lugna. Det är inga ginstor, "Nu ska vi göra såhär!", viftande armar och höga röster. Recca verkar väldigt lugn och sansad i den här rundan (precis som om vi redan hade identifierat alla ulvar redan och bara skulle seala dealen). KK har inte alls tagit ut byns riktning, lagt upp strategier och hållt på som han brukar.

Jag tycker nämligen att det här spelet är frustrerande. Och jag tycker inte alls att det känns som om vi har kontroll. Vi vevar i mörkret. Men det är jävligt slappt i tråden, från folk som annars brukar vilja styra upp.

Den enda som agerar som förväntat under omständigheterna är Basse som har skrikit på massoutningar. DÄR ser jag en frustrerad bybo som vill vinna spelet åt oss men inte vet riktigt hur. KK och Recca känns oengagerade och obrydda över vår kniviga sits. Jag gillar det inte.

Nu tycker väl någon att jag är lika oengagerad också antagligen. Och det ligger något i det. Jag vet fan inte riktigt vad vi ska göra. Tycker det här spelet är svårt, men jag känner mer tungsinne, och jag känner inte igen mig i till exempel Reccas lättsamma ton den här rundan.

Recca

Femme Fatale

Vimes said:
Jättebra Brynolf, jag tyckte när det viskades om det (att Arvidos ryktesoutning var annorlunda än anths) att det var något som borde kollas upp. Själv har jag varken hunnit eller orkat.

Så det är skitbra att du gör det. Och det är en klockren scum tell.

Röst: anth

---

In other news: jag är jävligt trött och stressad över grejer. I förra rundan hade jag lite av lagledarrollen, jag vill inte ha den i den här rundan. Jag tror inte att vi tjänar något på att förvänta oss att jag ska styra och ställa, för jag pallar inte det just nu.

Men, vad som stör mig är att KK och Recca är så... lugna. Det är inga ginstor, "Nu ska vi göra såhär!", viftande armar och höga röster. Recca verkar väldigt lugn och sansad i den här rundan (precis som om vi redan hade identifierat alla ulvar redan och bara skulle seala dealen). KK har inte alls tagit ut byns riktning, lagt upp strategier och hållt på som han brukar.

Jag tycker nämligen att det här spelet är frustrerande. Och jag tycker inte alls att det känns som om vi har kontroll. Vi vevar i mörkret. Men det är jävligt slappt i tråden, från folk som annars brukar vilja styra upp.

Den enda som agerar som förväntat under omständigheterna är Basse som har skrikit på massoutningar. DÄR ser jag en frustrerad bybo som vill vinna spelet åt oss men inte vet riktigt hur. KK och Recca känns oengagerade och obrydda över vår kniviga sits. Jag gillar det inte.

Nu tycker väl någon att jag är lika oengagerad också antagligen. Och det ligger något i det. Jag vet fan inte riktigt vad vi ska göra. Tycker det här spelet är svårt, men jag känner mer tungsinne, och jag känner inte igen mig i till exempel Reccas lättsamma ton den här rundan.
Jag har gått runt och tänkt samma sak om dig och K.K, kan jag säga. Sen tycker jag faktiskt att det är konstigt att inte fler reagerat på mitt sätt. Jag har sett det som en scumtell att inte K.K gjort det t.ex. Men han är ju typ aldrig ens inloggad så jag vet inte.

Som förklaring kan jag bara säga att jag tycker att det här spelet är för förvirrat. Det är så jäkla mycket att tänka på och jag vet inte vart jag ska börja reda i all jäkla förvirrad information vi har. Det gör att jag bara känner mig urlakad när det kommer till tankemodeller just nu. Men i gengäld finns det flera som vuxit i mina ögon, bland annat Tjavva som, trots att nybörjaren lyser igenom då och då, har briljanta planer och ett galet driv.

Recca

Femme Fatale

Also.

Röst: Anth

Jag är inte övertygad men ställer mig bakom rösten för att få till ett drev. Anth har fått frågor riktade till sig av både Brunolf och Tjavva.

Brynolf

Dum fan

Tjavva said:
Snygg upphämtning av Brynolf. Du är helt klart grönare nu! :gremsmile:
Ämen vafan, jag satt ju just och gick igenom alla dina anklagelser mot mig för att se om det var några jag hade missat. =)

Men nej, de var bara två:
1. Mitt namn är kass och suspekt
2. Jag hetsar för outning
Allt det där besvarade jag här: (Klicka sig)
och du får gärna läsa den posten igen om du fortfarande tycker jag är skum. Alla (båda) dina anklagelser finns där och jag besvarar dem på ett mycket adekvat vis.

--------------

Det lustiga kring Anth är att jag inte känner i naveln att han är ulv, trots att mycket talar för det. Men större ping har jag inte sett hittills så

För övrigt har Konrad inte uttalat sig om aktiv/passiv förmåga. Det tycker jag han ska göra omgående. Nu måste han vara hemma från sitt besök hos kungen.

Brynolf

Dum fan

Mer än halva rundan kvar. I det här tempot kommer det gå åt pipan. Vi får kalla in hela Xyas farm imorgon så vi får ett avslut.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Brynolf said:
Tjavva said:
Ämen vafan, jag satt ju just och gick igenom alla dina anklagelser mot mig för att se om det var några jag hade missat. =)

<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Klicka för att visa.. <input type="button" class="form-button" value="Visa dolt innehåll" onclick="toggle_spoiler(this, 'Dölj innehåll', 'Visa dolt innehåll')" /></div><div class="ubbcode-body"><div style="display: none;">Men nej, de var bara två:
1. Mitt namn är kass och suspekt
2. Jag hetsar för outning
Allt det där besvarade jag här: (Klicka sig)
och du får gärna läsa den posten igen om du fortfarande tycker jag är skum. Alla (båda) dina anklagelser finns där och jag besvarar dem på ett mycket adekvat vis.
</div>

--------------

Det lustiga kring Anth är att jag inte känner i naveln att han är ulv, trots att mycket talar för det. Men större ping har jag inte sett hittills så

För övrigt har Konrad inte uttalat sig om aktiv/passiv förmåga. Det tycker jag han ska göra omgående. Nu måste han vara hemma från sitt besök hos kungen. </div></div>

Jorå.

Läser vi tråden har jag tidigare under dagen lagt fram typ samma saker som du lagt fram på anth Brynolf. Jag skall forska i det hela i morgon.

Läser tråden nu innan läggdags och ser att fler plockat upp Anthvidos märkliga outningar som absolut inte går ihop.

Jag har en passiv förmåga.

Cissi

Up to no good.
Att göra på fredag!

Brynolf said:
Tjavva said:
:gremwink: Jag är lika lost som resten av er men jag fejkar. Dock känner jag en molande magkänsla runt Anth men ska erkänna att jag inte vågade dreva honom själv.

Nä, nu är det så här. Inför morgondagen önskar jag att vi gör följande:

Alla ska ha röstat i tråden. Glöm inte att rösta på ny ordförande eller välja om Vimes.

Har ni några andra förslag på utröstning så kom med dom omgående. Vi har lite tidspress på oss ändå för som sagt, drar vi inte lite högre växlar så förlorar vi på walk over. De som förhalar röstning eller outning som är bestämd av en majoritet kommer rödas ordentligt och även om ni inte hinner läsa ifatt er på allt så ta ställning och rösta. Hepp Hepp!

Cissi

Up to no good.
Re: Att göra på fredag!

Gud som jag tjatar men jag har sagt det förut och även andra har påtalat det.
Vi måste hålla ihop! Vi är alldeles för sårbara om vi splittrar oss i flera röstningsläger. Tillsammans är vi starka!

Och Laowai. Ge inte upp! Titta lite på sammanställningarna som gjorts. Läs vad Vimes har skrivit och rösta. Kom igen, du klarar det här.

Recca

Femme Fatale

Så fem aktiva och 12 passiva (varav en vi inte vet säkert vad den är för nåt eftersom den personen blev nattdödad).

Så om infon från Möllers rykte stämmer; att ulvarna har fler aktiva än passiva så talar vi alltså om minst 3 ulvar (4+1 - basses rykte) som har aktiva förmågor. En av de kunde varit Tyr antar jag. Två kvar på:

Aktiva:
Brynolf
Lukas
Tjavva
Paxen
Xyas

Mitt rykte är att det inte finns två likadana förmågor i spel.

Jag väljer att outa det nu för att vi fortfarande kan använda det för att driva ut de vi är mest misstänksamma mot på lögner som de drar för att skyla att de egentligen har nattmord som förmåga eller nåt annat törtligt.

Miller = förmåga. Det här betyder att det inte kan finnas två Millers enligt mitt rykte. Därav att jag backade upp Lukaazh.

Jag kan inte vara säker på att mitt rykte är korrekt ändå och om det vore falskt så vore det inte värt att vi outar power-rollerna genom att vi outar förmågorna o purgatorisk ordning. Däremot tror jag att om vi har en vettig misstanke mot nån och de är tvungna att ljuga ihop en förmåga som makear sense utan att va en törtle så kan vi ta dem på att det inte finns två lika förmågor.

Brynolf

Dum fan

Recca said:
Så om infon från Möllers rykte stämmer; att ulvarna har fler aktiva än passiva så talar vi alltså om minst 3 ulvar (4+1 - basses rykte) som har aktiva förmågor. En av de kunde varit Tyr antar jag.
Absolut. Med reservation för att hjältarna givetvis kan ljuga.

Spännande. Alltmer talar för att en av Spider och Tyr ljugit. Men betänk att Tyr enligt all rim och reson mördades av en sköldpadda, inte av vigilanten, och därför måste varit bybo. I så fall är Spider en solklar hängningskandidat. MEN varför skulle paddorna å tredje sidan ha mördat Tyr när de borde inse att polarn Spider hamnar pyrt till?
1. Paddorna hade info om att just HiTech var en powerroll och värd att ha ihjäl snabbt.
2. Både Lukas och Reccas info är fel eller lögn och paddorna mördade Tyr för att gröna honom och sätta bybo-Spider i skiten.
3. Paddorna är pantade och/eller hoppades att Lukas rykte skulle anses vara felaktigt.

Alternativ 2 ter sig lockande att utforska då det eventuellt finns en genialisk ulvplan att avslöja, men det får jag ta senare.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Brynolf said:
Spännande. Alltmer talar för att en av Spider och Tyr ljugit. Men betänk att Tyr enligt all rim och reson mördades av en sköldpadda, inte av vigilanten, och därför måste varit bybo.
Vart kommer all den här rim och resonen ifrån Brunolf?

Vimes

Sillkung

Konrad Konvalj said:
Brynolf said:
Spännande. Alltmer talar för att en av Spider och Tyr ljugit. Men betänk att Tyr enligt all rim och reson mördades av en sköldpadda, inte av vigilanten, och därför måste varit bybo.
Vart kommer all den här rim och resonen ifrån Brunolf?
Ja, det här får du utveckla Brunolf. Konsensus i byn i varje fall, verkar vara att Cassius blev nattmördad och Tyr DTF-mördad. Men hey! Du kanske ligger inne på annan info?

Konrad Konvalj

Myrmidon

Brunolf said:
För att misstänkliggöra Spider, kanske? Men samtidigt var det knappast en padda som mördade Tyr, det måste ha varit vår mystiske vigilante.
Det här citatet är ju mest spamm men jag kommer underhålla forumet med diverse Brynolf spamm som här på morgonkvisten.

Tidsmässigt ser det ut som så här:
Vi bör klara av den här rundan under dagen tycker jag.

I morgon är det helg och en redan låg aktivitet kommer sjunka ännu mer. Över helgen får väl R3 puttra på då, men till veckan måste vi höja tempot en hel del skulle jag tro.

När inläggen blir färre och färre kommer det så klart gå undan, men det kommer ju även ge ulvarna chansen att spamma sig igenom en runda.

Vi får inte spamma bort den här rundan med kossor utan vi får så lov att slänga med nått viktigt också.

Vimes

Sillkung

Recca said:
Jag tror ditt rykte är falskt, men jag förstår att du höll på det. Helt klart rimligaste "jag ska inte berätta något!" hitintills i spelet.

Har vi fått alla rykten nu? Är det bara xyas som inte outat sitt?

Kan vi sätta oss ner med en lista på ryktena och försöka komma fram till vilka vi tror på och inte tror på?

Konrad Konvalj

Myrmidon

Vimes said:
Recca said:
Jag tror ditt rykte är falskt, men jag förstår att du höll på det. Helt klart rimligaste "jag ska inte berätta något!" hitintills i spelet.

Har vi fått alla rykten nu? Är det bara xyas som inte outat sitt?

Kan vi sätta oss ner med en lista på ryktena och försöka komma fram till vilka vi tror på och inte tror på?
Fast xyas rykte må du ju ha koll på Vimes?

LJSLarsson

Hero
Ordförande och vigilantes

Har precis läst Vimes inlägg och hur han inte orkar vara lekledare och har ett förslag till byn.

Ja - spelet verkar alldeles för svårt. Därför tror jag att vigilanten (med vilket jag menar någon som gång runt och mördar för egen maskin för endera lagets räkning) måste vara en vän till byn. Det skulle verkligen ballansera spelet.
Det som ulvarna möjligtvis har att sedan kontra detta, om jag skall anspela på lite rykten, är att de kanske vet något i stil med "Scumbug är farlig" eller har förmågan "ni kan mörda den spelare som ni vet är Scumbug" och att BS då är vigilanten och det stora hotet mot dem. Det spelar in på Vicotniks tankar om att det är farligt att outa.
(Scumbug använder jag nu som exempel - jag är inte 100 på att det är våran vigilante)

Vigilanten är alltså en resurs för byn.
Jag tror ordförandeposten är det också, och det har vi schabblat bort.
Vi har deadline och ett svåranalyserat spel och det måste struktureras. Jag erbjuder mig att ta rollen som lekledare och ordförande. Med det menar jag inte att jag tänker ta beslut åt byn, jag tänker försöka fixa en struktur och se till att diskussion förs och beslut tas.

Mina meriter till en ordförande post är två:
* Trots att jag inte är en gammal räv på varulvsspel här på forumet har jag stor erfarenhet av varulv/maffia IRL.
* Jag är expert på tmnt-lore.

Mitt verktyg som ordförande/lekledare för att få detta att funka är deadlines. Mitt första förslag, om jag accepteras, är att vi röstar fram en plan. Till kl 12 får folk här i tråden ge förslag på vilken väg byn går, sen har vi öppen röstning här i tråden till kl 14, sen utför vi planen.

Vi behöver analysmaterial. Både hur folk föreslår planer och hur folk röstar kommer ge detta. Och skulle folk göra motstånd mot beslut som byn tar så har vi antagligen hittat en ulv i en obekväm sits.
Jag börjar även med att själv föreslå en plan: Att vi massoutar förmågor. Jag var tidigare för namnoutande, men som ni ser av mitt tidigare resonemang så tror jag det är så varulvarna hittar våran vigilante.

Ordföranderöst LJSLarsson

Vimes

Sillkung

Konrad Konvalj said:
Fast xyas rykte må du ju ha koll på Vimes?
Dude, jag är för trött för att svara på gåtor. Ja, jag vet att xyas har tolkat sitt rykte (och annat också) som att en namnoutning kan innbära instawin för ulvar eller DTF.

har det skett någon utveckling på den fronten?

Jag skulle gärna vilja veta vad xyas har för rykte, snarare än hur han tolkar sitt ryktes information. Han har liksom int eoutat sitt rykte, han har bara berättat att det säger honom att någon kan vinna jäkligt fort om vi outar namn.

LJSLarsson

Hero
Re: Ordförande och vigilantes

Just det ja. Röst Anth
Fler inkonsekvenser i stil med Anths kommer dyka upp om vi följer min aktiva lekledarplan.

Om folk vill föreslå andra röstningar (som typ när vi bör kospamma) så är mitt förslag att vi har en omröstning om det senare idag (så vi först ser om mitt förslag om ordförande ens välkomnas, och om så är fallet, vilken plan vi röstar fram). Låt oss säga förslag läggs till 14 och vi röstar fram till 16.

!Paxen

Swashbuckler
Re: Ordförande och vigilantes

Fuck this. Du vill att vi ska massouta förmågor? Låter skitbra, om nu man vill ha ut powerroller. Men vet du vad, jag tänker outa ändå, så får ni något att diskutera.

Jag är en siare. Baserat på hur och vad jag siar så är jag troligtvis inte den enda. Jag har dock inte kommit på någon bra taktik på hur jag ska använda min siarförmåga.