Nekromanti TMNT - Runda 2

Vimes

Sillkung
Re: Ordförande och vigilantes

LJSLarsson said:
Att vi massoutar förmågor. Jag var tidigare för namnoutande, men som ni ser av mitt tidigare resonemang så tror jag det är så varulvarna hittar våran vigilante.
mmh. Och en massoutning av förmågor kommer inte skaka fram förmågan "Vigilantism" då tror du?

Eller för all del "Veta fraktionen på utröstade"?

Det är bra att du försöker styra upp, för ingen annan gör det. Men det här var ett konstigt förslag. Fler idéer i kakburken?

Vimes

Sillkung

Nu måste jag jobba. Återkommer någon gång mellan 8 och döden.

Någon som förresten vet vem som ska hoppa av? Det vore schysst om vederbörande berättade det i tråden också så att man vet vad vi har att jobba med.

Vimes

Sillkung

Vimes said:
LJSLarsson said:
Att vi massoutar förmågor. Jag var tidigare för namnoutande, men som ni ser av mitt tidigare resonemang så tror jag det är så varulvarna hittar våran vigilante.
mmh. Och en massoutning av förmågor kommer inte skaka fram förmågan "Vigilantism" då tror du?

Eller för all del "Veta fraktionen på utröstade"?

Det är bra att du försöker styra upp, för ingen annan gör det. Men det här var ett konstigt förslag. Fler idéer i kakburken?
Sorry, jag låter som en gnällig gubbe. Alltså, dina tankar om att vigilanten är en bybo och inte en DTF är det inget fel på. Jag kan se det funka.

MEN! det finns ju en hel del info som pekar på att det finns DTF. Tycker jag. Så jag är skeptisk.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Vimes said:
Nu måste jag jobba. Återkommer någon gång mellan 8 och döden.

Någon som förresten vet vem som ska hoppa av? Det vore schysst om vederbörande berättade det i tråden också så att man vet vad vi har att jobba med.
Laowai och w176 har båda flaggat för det i tråden har jag ett svagt minne av.

Jag tror det är Lao.

Konrad Konvalj

Myrmidon

!Paxen said:
Fuck this. Du vill att vi ska massouta förmågor? Låter skitbra, om nu man vill ha ut powerroller. Men vet du vad, jag tänker outa ändå, så får ni något att diskutera.

Jag är en siare. Baserat på hur och vad jag siar så är jag troligtvis inte den enda. Jag har dock inte kommit på någon bra taktik på hur jag ska använda min siarförmåga.
Hur har du använt den så här långt Paxie?

Den har inte gett något utslag än så länge kan jag tro.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Re: Dags att visa vad ni går för!

Vimes said:
Konrad Konvalj said:
Fast xyas rykte må du ju ha koll på Vimes?
Dude, jag är för trött för att svara på gåtor. Ja, jag vet att xyas har tolkat sitt rykte (och annat också) som att en namnoutning kan innbära instawin för ulvar eller DTF.

har det skett någon utveckling på den fronten?

Jag skulle gärna vilja veta vad xyas har för rykte, snarare än hur han tolkar sitt ryktes information. Han har liksom int eoutat sitt rykte, han har bara berättat att det säger honom att någon kan vinna jäkligt fort om vi outar namn.
Aha.

Tycker det är lite samma sak jag. Det xyas har gått ut med om sitt rykte måste vi ju ändå se som en outning av ryktet och inget annat.

Xyas

Swashbuckler
Re: Dags att visa vad ni går för!

Vimes said:
Har vi fått alla rykten nu? Är det bara xyas som inte outat sitt?
Mitt rykte är outat så väl som det går utan att citera, så när som på en detalj: namnet/n på de/n vars liv är hotat/de är specificerat/de. Detta har jag valt att hålla på för att det inte ska uppstå en situationen där den potentiella gruppen blir smalare och smalare efterhand som vi pressar folk till "men om ditt namn inte är X så kan du ju outa ju".

För övrigt tycker jag spelet är svårt, men också väldans skoj.

!Paxen

Swashbuckler

Konrad Konvalj said:
!Paxen said:
Fuck this. Du vill att vi ska massouta förmågor? Låter skitbra, om nu man vill ha ut powerroller. Men vet du vad, jag tänker outa ändå, så får ni något att diskutera.

Jag är en siare. Baserat på hur och vad jag siar så är jag troligtvis inte den enda. Jag har dock inte kommit på någon bra taktik på hur jag ska använda min siarförmåga.
Hur har du använt den så här långt Paxie?

Den har inte gett något utslag än så länge kan jag tro.
Räcker det med att jag säger att jag har inget värdefullt att gå ut med?

Xyas

Swashbuckler

Vimes said:
MEN! det finns ju en hel del info som pekar på att det finns DTF. Tycker jag. Så jag är skeptisk.
Jag tror vi har både och. Såhär: vi har en DTF som insta-vinner om vissa specifika personer åker ut. Men för att balansera det hela måste DTF få dem utröstade (eller ulv-mördade), DTF kan inte bara slakta dem själv. Det balanserar fint fördelen med insta-win.

Konrad Konvalj

Myrmidon

LJSLarsson said:
Jag börjar även med att själv föreslå en plan: Att vi massoutar förmågor. Jag var tidigare för namnoutande, men som ni ser av mitt tidigare resonemang så tror jag det är så varulvarna hittar våran vigilante.
Men i och med Reccas rykte så är det ju väldigt dumt att massouta förmågorna.

Det vi skall göra är ju att låta de mest misstänkta outa först och om det är någon som outar en Aktiv förmåga så skall den efter också outa en Aktiv förmåga.

Det finns inte två lika förmågor.

!Paxen har outat att han är siare av något slag, men han är rätt säker på att det finns minst en till siare om han kikar i sitt protokoll. Det ställer ju Recca´s rykte lite på ändan.

Xyas

Swashbuckler

Konrad Konvalj said:
Jag ställer mig tveksam till att massouta förmågor.

I övrigt så röstar jag gärna ut anth, även om jag gärna skulle ha kollat närmre på spider och !paxen. Men det kan vi göra senare.

Röst: anth

Sen ordföranderösten, vem tror vi alla är grön, eller grönast åtminstone?

Basenanji

Postd20modernist

!Pax said:
Whoa! ÄNTLIGEN nån som stiger fram och claimar siarförmåga. Jag har väntat länge på det här och tycker att det är skitkonstigt att så få claimar siarförmåga, när vi verkar ha så många förmågor (både passiva och aktiva) i spel.

Men jag blir väldigt konfunderad över att du behöver ha en "taktik" för att sia?

Vem siade du förra rundan?

Brynolf said:
Spännande. Alltmer talar för att en av Spider och Tyr ljugit. Men betänk att Tyr enligt all rim och reson mördades av en sköldpadda, inte av vigilanten, och därför måste varit bybo.
Andra har frågat och det här var jättekonstigt. Tyr mördades av gift och Cassius fick en sai i skallen.

Vad säger dig att en turtle ligger bakom mordet på Tyr?

---

Nu ska jag skicka in ordföranderöst så att jag inte glömmer det. Jag röstar på LJSLarsson. Hans TNMT-lore och vilja att driva spelet känns bra, inte minst om Vimso signalerar mycket jobb framöver.

Ordförande: LJSLarsson

!Paxen

Swashbuckler

Konrad Konvalj said:
LJSLarsson said:
Jag börjar även med att själv föreslå en plan: Att vi massoutar förmågor. Jag var tidigare för namnoutande, men som ni ser av mitt tidigare resonemang så tror jag det är så varulvarna hittar våran vigilante.

Det vi skall göra är ju att låta de mest misstänkta outa först och om det är någon som outar en Aktiv förmåga så skall den efter också outa en Aktiv förmåga.

!Paxen har outat att han är siare av något slag, men han är rätt säker på att det finns minst en till siare om han kikar i sitt protokoll. Det ställer ju Recca´s rykte lite på ändan.
Problemet ligger på hur man ska definera "samma förmåga".

Antingen finns det fler siare än mig, bara det att vi siar olika saker. Då skulle Reccas rykte fortsätta kunna vara sann, egentligen, då förmågorna är olika. Eller så är Reccas rykte helt falskt, och då skulle det lika gärna kunna vara siare som har exakt likadan förmåga som mig.

!Paxen

Swashbuckler

Basenanji said:
!Pax said:
Whoa! ÄNTLIGEN nån som stiger fram och claimar siarförmåga. Jag har väntat länge på det här och tycker att det är skitkonstigt att så få claimar siarförmåga, när vi verkar ha så många förmågor (både passiva och aktiva) i spel.

Men jag blir väldigt konfunderad över att du behöver ha en "taktik" för att sia?

Vem siade du förra rundan?
I grunden behöver man en taktik för att sia. Man behöver ju veta i vilken ordning man ska försöka gröna alt röda folk. Just den siarförmågan jag har kräver det att jag har koll på fler faktorer än bara "vem ska jag sia?".

Men nu tänker jag inte förklara mer då det kommer avslöja för mycket.

Basenanji

Postd20modernist

Okej !Pax, jag vill inte veta något om DIN siarförmåga. Så outa inget där.

Däremot vill jag att vi gemensamt börjar diskutera förmågor, för om det är så där krångligt med siarförmågor lär det vara lätt att avslöja förmåge-claim!

När det gäller ordning att gröna/röda folk:
vad tyder på att du inte bara kan gröna någon vemsomhelst bara för att se hur din siarförmåga funkar?

Recca

Femme Fatale

!Paxen said:

Men wtf!

Håll käften!

!Paxen

Swashbuckler

Basenanji said:
Okej !Pax, jag vill inte veta något om DIN siarförmåga. Så outa inget där.

Däremot vill jag att vi gemensamt börjar diskutera förmågor, för om det är så där krångligt med siarförmågor lär det vara lätt att avslöja förmåge-claim!

När det gäller ordning att gröna/röda folk:
vad tyder på att du inte bara kan gröna någon vemsomhelst bara för att se hur din siarförmåga funkar?
Frågan är dåligt formulerad och illa ställd.

Utifrån vad det står om min förmåga så kan jag endast få ett ja/nej svar, möjligt att jag skulle kunna få X nej och X ja, men detta har jag inte sett än och kan därför inte konfirmera. För att kunna sia överhuvudtaget så måste jag dock redan ha fått veta, genom tråden, att någon har gjort en viss koppling till X. Om jag på något sätt är tveksam till att en person har en koppling till X så betyder detta att jag måste ändra på vem jag ska sia, annars så blir det oanvändbart.

Jag kan nog säga det att jag sumpade troligtvis min förmåga förra rundan.

!Paxen

Swashbuckler

Recca said:
!Paxen said:

Men wtf!

Håll käften!
You shut up!

Recca

Femme Fatale

Recca said:
!Paxen said:

Men wtf!

Håll käften!
Först ut med förmågor kan inte vara försa jävla randomnisse i det här spelet. Inte när det tog oss hela gårdagen att gå igenom folks aktiv/passiv förmåga innan jag outade mitt rykte. Nu kommer du, som ingen riktat misstanke mot och outar din siarkraft och ger ulvarna världens chans att ljuga in sig som siarkraft nr 2, 3 med olika typer av siandefunktioner.

Recca

Femme Fatale

!Paxen said:
Konrad Konvalj said:
LJSLarsson said:

Problemet ligger på hur man ska definera "samma förmåga".

Antingen finns det fler siare än mig, bara det att vi siar olika saker. Då skulle Reccas rykte fortsätta kunna vara sann, egentligen, då förmågorna är olika. Eller så är Reccas rykte helt falskt, och då skulle det lika gärna kunna vara siare som har exakt likadan förmåga som mig.
Jag har frågat Vicotnik och han vägrar svara. :gremfrown: