Nekromanti TMNT - Runda 2

Recca

Femme Fatale
Re: Ordförande och vigilantes

!Paxen said:
Basenanji said:
!Pax said:
Jag är en siare. Baserat på hur och vad jag siar så är jag troligtvis inte den enda. Jag har dock inte kommit på någon bra taktik på hur jag ska använda min siarförmåga.
Whoa! ÄNTLIGEN nån som stiger fram och claimar siarförmåga. Jag har väntat länge på det här och tycker att det är skitkonstigt att så få claimar siarförmåga, när vi verkar ha så många förmågor (både passiva och aktiva) i spel.

Men jag blir väldigt konfunderad över att du behöver ha en "taktik" för att sia?

Vem siade du förra rundan?
I grunden behöver man en taktik för att sia. Man behöver ju veta i vilken ordning man ska försöka gröna alt röda folk. Just den siarförmågan jag har kräver det att jag har koll på fler faktorer än bara "vem ska jag sia?".

Men nu tänker jag inte förklara mer då det kommer avslöja för mycket.
Men eh... Nu kommer iaf inte ulvarna våga claima siare. Så vore dumt om du berättade mer än så här just nu. Du har bevisat att du är grön iaf, enligt mig.

Sorry att jag blev förbannad först. <.<

!Paxen

Swashbuckler

Recca said:
Recca said:
!Paxen said:
Fuck this. Du vill att vi ska massouta förmågor? Låter skitbra, om nu man vill ha ut powerroller. Men vet du vad, jag tänker outa ändå, så får ni något att diskutera.

Jag är en siare. Baserat på hur och vad jag siar så är jag troligtvis inte den enda. Jag har dock inte kommit på någon bra taktik på hur jag ska använda min siarförmåga.
Men wtf!

Håll käften!
Först ut med förmågor kan inte vara försa jävla randomnisse i det här spelet. Inte när det tog oss hela gårdagen att gå igenom folks aktiv/passiv förmåga innan jag outade mitt rykte. Nu kommer du, som ingen riktat misstanke mot och outar din siarkraft och ger ulvarna världens chans att ljuga in sig som siarkraft nr 2, 3 med olika typer av siandefunktioner.

Jag skulle ju kunna vara en ulv. Just sayin'...

Då vi redan har så jävl många som har outat om dom har en passiv eller aktiv förmåga så tycker jag inte att det var en stor förlust.

LJSLarsson

Hero

Vimes said:
Det är bra att du försöker styra upp, för ingen annan gör det. Men det här var ett konstigt förslag. Fler idéer i kakburken?
Jag baserade förslaget på mitt tidigare förslag om att antingen outa namn eller förmågor. Men som folk kommenterat, det är inte den bästa av strategier, men min idé är inte att jag skall bli strateggeneral utan helt enkelt se till att folk kommer med planer och att det tas beslut om detta.

Vimes, Recca och Konrad - ni forumsrävar, har ni förslag om planer som vi kan följa och sedan rösta på till 14.00?

(Alla andra är lika välkomna att lämna förslag på plan till byn - jag vänder mig bara till dessa eftersom de brukar ta på sig chefsmössan och bestämma)

Recca

Femme Fatale

!Paxen said:
Recca said:
Recca said:
!Paxen said:
Fuck this. Du vill att vi ska massouta förmågor? Låter skitbra, om nu man vill ha ut powerroller. Men vet du vad, jag tänker outa ändå, så får ni något att diskutera.

Men wtf!

Håll käften!
Först ut med förmågor kan inte vara försa jävla randomnisse i det här spelet. Inte när det tog oss hela gårdagen att gå igenom folks aktiv/passiv förmåga innan jag outade mitt rykte. Nu kommer du, som ingen riktat misstanke mot och outar din siarkraft och ger ulvarna världens chans att ljuga in sig som siarkraft nr 2, 3 med olika typer av siandefunktioner.

Jag skulle ju kunna vara en ulv. Just sayin'...

Då vi redan har så jävl många som har outat om dom har en passiv eller aktiv förmåga så tycker jag inte att det var en stor förlust.
Ja... Kanske...

LJSLarsson

Hero

För att göra det klart och tydligt:

Förslag på byns plan skall läggas fram innan 12.00.

Plan som vi skall följa skall röstas på med öppen röstning fram tills 14.00.

Alla har en röst (så har man någon aktiv eller passiv förmåga som ger en extra eller dubbla röster i vanliga fall så gills det ej här)

Föreslagna planer:
Massoutning av förmågor

Recca

Femme Fatale

Tyvärr hinner jag inte säga mycke. måste dra

dreva de vi misstänker och tvinga dem outa förmågor först och se om vi hittar dubletter eller komplicerade lögner om obskyra krafter.

Recca

Femme Fatale

LJSLarsson said:
Föreslagna planer:
Massoutning av förmågor
Kan du förklara varför massoutning av förmågor är smartare än att dreva ut förmågor från de vi misstänker mest i första hand?

LJSLarsson

Hero

Basse - kan vi få ett nytt uppdaterat excelark från dig?

LJSLarsson

Hero

Recca said:
LJSLarsson said:
Föreslagna planer:
Massoutning av förmågor
Kan du förklara varför massoutning av förmågor är smartare än att dreva ut förmågor från de vi misstänker mest i första hand?
Som jag sagt, det var bara baserat på en plan jag hade tidigare i rundan. Det är väl inte längre den bästa vägen att gå.

Vill du, som officiellt förslag, lägga denna strategi?:
Dreva ut de med förmågor som vi misstänker mest

Mitt förslag, för att få förslaget genomförbart, är att alla även ger med sig en lista på top 3 misstänka, vi sedan sammanställer den och följer den sedan.

Basenanji

Postd20modernist

Jag vet, kass fråga, men det vore ju intressant att se hur det här får dessa att reagera:

Brynolf
Lu-kaazh
Tjavva
xyas

Har ni några kommentarer om !Paxens outande?

Basenanji

Postd20modernist

Bifogar ark.

Kom ihåg att jag är en slarver och att excelarket mest är till för min egen skull. Jag tycker tex att det där med delfraktioner är intressant och något man behöver påmina sig om. Därför har jahg tagit med Shredder's Rogues i en kolumn.

LJSLarsson

Hero
Re: HÄR är arket...

Basenanji said:
Stort tack. Uppdatera arket med att Paxen outat någon konstig siarförmåga.

Om jag förstod Recca rätt så gällde hennes förslag att dreva mot de mest misstänkta för att få reda på vad de har för förmågor. Eftersom Recca sa att hon inte kommer vara här på ett tag så antar jag förslaget såsom jag förstått det. Jag föreslår även att alla gör en lista på sina mest misstänka som man vill se drevade.

Officiella förslag (skall röstas på till 12.00):
* Massoutande av förmågor
* Förmågedrev mot mest misstänka

LJSLarsson

Hero

Jag lägger min röst på byns plan.

Röst - Förmågedrev mot misstänkta

Motivering: Som flera sagt är massouting av förmågor riskfullt (särskilt om min teori om snäll vigilante stämmer). Denna plan pressar däremot de personer som mest misstänker.

För att planen skall fungera behöver vi en rangordnad lista med suspects, vilket alla skall bifoga. Här är min:

1. Anth (Arvidos var mycket inaktiv och precis som Brynolf grävde fram så verkar outingarna skumma)
2. Brynolf (Trots hans väl genomförda case mot Anth så har många sett honom som brun och det är inte omöjligt att det är två ulvar som kommit överens om att offra den ena)
3. Konrad (Varit alldeles för inaktiv för min smak. I Thibault-koden tog han ledarrollen och bestämde gott som allt. Detta spel har han knappt gjort något.)
4. Recca (Hennes utspel i början mot Vimes är fortfarande skumt).

LJSLarsson

Hero

Det är fortfarande öppet att lägga in förslag på andra planer och det är okej att byta röst.

Jag sätter deadline till att rösta/bestämma plan fram till 13.00. Förhoppningsvis har alla tittat in åtminstone till lunch.

Recca

Femme Fatale

LJSLarsson said:
Recca said:
LJSLarsson said:
Föreslagna planer:
Massoutning av förmågor
Som jag sagt, det var bara baserat på en plan jag hade tidigare i rundan. Det är väl inte längre den bästa vägen att gå.

Vill du, som officiellt förslag, lägga denna strategi?:
Dreva ut de med förmågor som vi misstänker mest

Mitt förslag, för att få förslaget genomförbart, är att alla även ger med sig en lista på top 3 misstänka, vi sedan sammanställer den och följer den sedan.
Yay!

Larsson for president!

...That means yes. Good plan.

Cissi

Up to no good.

Basenanji said:
Jag vet, kass fråga, men det vore ju intressant att se hur det här får dessa att reagera:

Brynolf
Lu-kaazh
Tjavva
xyas

Har ni några kommentarer om !Paxens outande?
Jag tänkte först att Paxen bara vill ha uppmärksamhet för han har inte gjort så mycket annat än att bråka och provocera hittills. Men jag funderar på om det inte är så som han säger, att det finns fler siarförmågor som tar sig olika uttryck.
En som kan se fraktion, en som kan sia namn (det pratas ju om någon som letar efter någon), en som kan sia vilka som röstar hur etc etc.
Det är väl inte helt otroligt att det finns siarförmågor i alla läger heller så jag vill inte gröna Paxen per automatik bara för att han outar siare. Tvärt emot så känns det som om han är så säker på att inte åka ut på sitt outande att han bara rycker på axlarna åt risken. Kan vara att han är ulv och då sitter han ju inte i riskzonen heller.

Men sättet Paxen outade på gör mig lite irriterad. Det känns slappt och oengagerat och den enda anledningen han ger är att, ja jag ser inte en snågon anledning, bara: äh skit samma! Det är faktiskt lite provocerande.

Om jag ska ha en åsikt om outande av förmågor så är väl den att jag är tveksam till det men jag är positiv till Larsson som lekledare i det här. Annars skulle jag vilja ha två röster, jag vet ju redan alla svar. :gremsmile:

Cissi

Up to no good.

LJSLarsson said:
Jag lägger min röst på byns plan.

Röst - Förmågedrev mot misstänkta

Motivering: Som flera sagt är massouting av förmågor riskfullt (särskilt om min teori om snäll vigilante stämmer). Denna plan pressar däremot de personer som mest misstänker.

För att planen skall fungera behöver vi en rangordnad lista med suspects, vilket alla skall bifoga. Här är min:

1. Anth (Arvidos var mycket inaktiv och precis som Brynolf grävde fram så verkar outingarna skumma)
2. Brynolf (Trots hans väl genomförda case mot Anth så har många sett honom som brun och det är inte omöjligt att det är två ulvar som kommit överens om att offra den ena)
3. Konrad (Varit alldeles för inaktiv för min smak. I Thibault-koden tog han ledarrollen och bestämde gott som allt. Detta spel har han knappt gjort något.)
4. Recca (Hennes utspel i början mot Vimes är fortfarande skumt).

Spider och Paxen då? De är fortfarnade misstänkta i min bok, faktiskt lite rödare än Recca som ändå pingar lite falskt i periferin.

Men jag är på det här.

Röst: Dreva misstänkta!

LJSLarsson

Hero

Tjavva said:
Spider och Paxen då? De är fortfarnade misstänkta i min bok, faktiskt lite rödare än Recca som ändå pingar lite falskt i periferin.
De har redan outat förmågor, så vad skall vi dreva mot dem? Har du annat förslag vad som kan drevas så kan jag ta upp det på förslaglistan.

!Paxen

Swashbuckler

Tjavva said:
Men sättet Paxen outade på gör mig lite irriterad. Det känns slappt och oengagerat och den enda anledningen han ger är att, ja jag ser inte en snågon anledning, bara: äh skit samma! Det är faktiskt lite provocerande.
Jag försöker :gremsmile: