Utröstningen brukar ske först. Utröstning>förmåga.Tjavva said:Jag har en fundering.
Ryktet: Titlar är viktiga?
Kan det vara anledningen till att Cassius dog? Han hade outat General Traag. Finns det någon minsta chans att Nässe var den spelare med egna vinstvillkor och att han därför dödade Cassius? För att han skulle ha livet av alla som outade titlar.
Nu måste ni hjälpa mig med det här. Kan en person både mörda och dö samma omgång?
Asso. Det kan absolut va en anledning till att Cassius dog, ulvarna trodde att titlar var viktiga, eller hade iaf med det som en faktor i sina planer. Men Cassius blev ju dödad av en sai i nacken. Tyr var ju den som blev dödad av giftet.Tjavva said:Jag har en fundering.
Kan det vara anledningen till att Cassius dog? Han hade outat General Traag. Finns det någon minsta chans att Nässe var den spelare med egna vinstvillkor och att han därför dödade Cassius? För att han skulle ha livet av alla som outade titlar.
Nu måste ni hjälpa mig med det här. Kan en person både mörda och dö samma omgång?
Min tolkning av det hela är att vigilanten/DTF inte har begränsat med giftampuller utan akn döda en varje runda. Eftersom ingen insta-win gjordes förra rundan så dödade vigilanten "bara för att hen kunde".Recca said:Asso. Det kan absolut va en anledning till att Cassius dog, ulvarna trodde att titlar var viktiga, eller hade iaf med det som en faktor i sina planer. Men Cassius blev ju dödad av en sai i nacken. Tyr var ju den som blev dödad av giftet.Tjavva said:Jag har en fundering.
Min lista:LJSLarsson said:Deadline, 13.00, närmar sig. Efter det bör våra tre huvudmisstänkta outa så fort som möjligt.
Inte alls. Har de inte fått ut något vettigt från sitt siande (bara siat laglydiga, ærliga bybor) så ska de såklart hålla det jættehemligt tills de har något att komma med. Vi har ju redan smalnat av gruppen før ulvarna med vårt aktiv/passiv-outande. Skulle bli mycket førvånad om det inte ær någon med en aktiv førmåga som ryker inatt.Basenanji said:Men blir inte du åtminstone lite kofunderad av att ingen har gjort något av/pratat om sina siarförmågor?
Eller den betydligt enklare, och mindre vic-hatar-byn-aktiga førklaringen, att DTF och vigilanten inte ær samma person!Basenanji said:Min tolkning av det hela är att vigilanten/DTF inte har begränsat med giftampuller utan akn döda en varje runda. Eftersom ingen insta-win gjordes förra rundan så dödade vigilanten "bara för att hen kunde"
Ja visst!Recca said:Asso. Det kan absolut va en anledning till att Cassius dog, ulvarna trodde att titlar var viktiga, eller hade iaf med det som en faktor i sina planer. Men Cassius blev ju dödad av en sai i nacken. Tyr var ju den som blev dödad av giftet.Tjavva said:Jag har en fundering.
Alltså, jag är inte dement. Det var inte därför jag bad om en redogörelse om Nässe-drevet. Att det var det här (ovanstående) vi hängde honom på är jag mycket medveten om.Tjavva said:För att börja svara på Vimes fråga om drevet mot Nässe så började det med att Nässe betedde sig väldigt konstigt när vi började outa förmåga ja/nej.
Han hintade om att han hade förmåga:
"Jag tänker inte säga något om min förmåga."
Fortsatte med att vägra svara när jag avkrävde alla att outa och landade tillslut i att.
"Jag har ingen förmåg."
Detta blev det underliga beteende som fällde honom. Jag klev på drevet ganska sent men var med och startade det efter att jag anklgat Brynolf för en massa oegentligheter under första delen av rundan.
Jag måste fråga... vad i helvete vill du att jag outar?LJSLarsson said:Så, klockan är 13.00. Uppdaterar vi med xyas lista så får vi:
Anth - 15
Brynolf - 8
Lu-kaazh - 5
Spider - 5
Pax - 3
KK - 3
Recca - 2
Xyas - 1
Anth, Brynolf, Lu-kaazh och Spider bör outa snarast. Annat beteende kommer ses rödande.
Vafan är folk så jävla kryptiska för? Vadå allt vi behöver veta för stunden? Du är misstänkt Brynolf, du avgör inte vad vi behöver veta. Någon med bybocred kan säga "jag bestämmer mig för att vänta med att säga B" och det är ok. Du rankar in som nummer två på misstänkta-listan. Du får fan vara mer utförlig än såhär.Brynolf said:Nåväl, min förmåga är som följer:
Jag kan härma en annan spelares aktiva förmåga. Det är allt ni behöver veta för stunden.
*tittar på Basses spreadsheet*Spider Jerusalem said:Jag måste fråga... vad i helvete vill du att jag outar?
Jag har gått ut med hela min roll redan.
Jag bli trött på den typen av skit sarkasm...LJSLarsson said:*tittar på Basses spreadsheet*Spider Jerusalem said:Jag måste fråga... vad i helvete vill du att jag outar?
Jag har gått ut med hela min roll redan.
Just det ja, det stämmer. Men jag bara sammanförde folks drevlistor i egenskap av ordförande. Det lättaste är väl att du bara erkänner att du är varulv rakt upp och ner. ;-)
Vi har Anth, Brynolf och Lukaash vi väntar på. Fast Spider är starkt misstänkt. Har folk förslag vad vi kan få ut mot honom?
Hur skulle ens en sådan förmåga praktiskt fungera? Det låter väldigt skumt, luddigt och svårt att checka för byn.Brynolf said:Nåväl, min förmåga är som följer:
Jag kan härma en annan spelares aktiva förmåga. Det är allt ni behöver veta för stunden.