Re: Deadline är nådd
Vimes said:
En annan not:
Snart är det färre än 100 inlägg kvar av rundan. Brynolfs outning tycker jag är solid. Nu vill vi höra mer från andra (KK och anth). Spamma gärna inte ihjäl rundan utan försök hålla lite nivå i inläggen. Jag är för att hänga anth den här rundan, men jag vill att båda ovan nämnda outar sig först.
Jag kommer absolut outa min passiva förmåga innan rundans slut.
Min aktivitet? Absolut. Den är dålig. Det finns förklaringar, men det är inget jag kommer stöka med i tråden.
anth är min rödaste spelare.
Vi skall ha ett namn.
Arvidos: Rykten är av vikt
anth: Namn är av vikt
Outningen som anth gör är ju helt annorlunda än vad Arvidos går ut med i R1. Det är så stor skillnad på det hela att det är anmärkningsvärt att det ens skall gå att tolka det på olika vis.
Utöver anth har jag Brynolf på min lista. Sen filar jag på ett visst samröre mellan Tjavva och Brynolf. Här nedan kommer lite tankar.
Tjavva har gjort en kovändning gällande Brynolf. Jobbet för att hänga Brynolf i R1 och till viss del i R2 gick rätt snabbt över. Alltså, det gick för snabbt.
Att inte Tjavva "vågar" skapa ett eget drev mot anth är också anmärkningsvärt tycker jag. Lixom, varför väntar du på lov där Tjavva?
Tjavva har kämpat rätt hårt mot Brynolf i R1. Den rundan där Brynolf är helt under isen och inte på nått vis hjälper byn. Han vill mest att vi skall outa och speciellt att Recca skall outa.
Brynolf snackar om vigialante (stavning på det) redan under första dagen så hans blunder med att Tyr mördats av turtlarna är ju stickande i ögonen. Att han sedan viftar bort det med ett fummlat INT-slag gör det bara värre.
Tjavva said:
Nu kanske jag skjuter någon i foten men jag måste få dryfta en misstanke som gnagt i mig sedan Brynolf outade sitt namn i första rundan. Barney Stockman är INTE en självklar del av skurkfraktionen i turtles
Tjavva har strävat vidare i jakten på Brynolf, men inte alls lika aktivt i R2. Postar lite snack om Barney här ovan och sedan: "Du behöver komma med bra saker nu, Brynolf."
Några inlägg senare kommer det som är grymt störande:
Tjavva said:
Jag är lika lost som resten av er men jag fejkar. Dock känner jag en molande magkänsla runt Anth men ska erkänna att jag inte vågade dreva honom själv.
Tjavva vågar inte dreva anth själv, men det passar sig bra att släppa rätt grova misstankar mot Brynolf ungefär så här lättvindigt:
Basse said:
Mm. Håller med här Brynte. Just glipan mellan Arvid och anth är för bred:
"Mitt fluff säger att fluff är viktigt"
"Mitt rykte säger att rykten är viktiga".
...och så den där mystiska TREordsmeningen som ska förklara allt det där.
Röst: anth
Det är för mycket som inte håller ihop här.
Tjavva said:
Det här gillar jag skarpt! Har ju aggrat Anth en del under dagen och från att ha haft Arvidos relativt gul så har Anth blivit djupröd. Snygg upphämtning av Brynolf. Du är helt klart grönare nu!
Röst: Anth
Rätt kortfattat:
Tjavva är aktiv mot Brynolf i R1 och i R2 minskar misstankarna mer och mer. Att Tjavva jobbar för ett drev och en hängning av anth tycker jag är sunda tankar. Hans förklaringar lirar dåligt i lag med Arvidos.
När Tjavva ges läge att hake på Basse i det här fallet på ett drev så gör hon det direkt. Förklaringen att hon inte vågar starta ett drev själv är ju kasst. Står inte Tjavva för sina misstankar mot anth är då min första reaktion?
I samma veva hyllar Tjavva Brynolf för sitt inlägg som handlar om Anthvidos.
Vi snackar alltså om sådant som redan lyfts fram som bra och hållbara argument mot anth.
Brynolf said:
Jag hade för mig att Arvidos bara nämnde "rykten är viktiga" som en kommentar till sitt verkliga rykte/förmåga/whatevs, men det är de facto hans ryktesoutning... Jag kan inte se något som helst samband med det Anth senare skriver.
Det är ju copy paste Brynolf pysslar med här. Det har snackats om Anthvidos göromål hela R2. Det han skall ha cred för är väl att han grävt fram citat från Arvidos, men det är väl ingen match för en ulv?
Lixom:
Tjavva said:
Snygg upphämtning av Brynolf. Du är helt klart grönare nu!
Vart då?
Efter detta har det hänt en massa i tråden, men som sagt. Tiden är emot mig och jag kan absolut inte lägga ner tillräckligt med angagemang i spelet.
Jag tänker fortsätta gräva i mitt Tjavva/Brynolf spår. anth bör snacka fram sitt namn på stört.