Skrivet av: Nässe
Jag kommer inte outa ngt om min förmåga.
Men du har en förmåga??? Det var allt jag ville veta.
Det var Vimes som sa att vi skulle chansa.
Jag har inte sagt något om förmåga, varken att jag har eller inte har.
Får det här svaret. Och pressar honom igen.
Skrivet av: Tjavva
Nässe said:
HÄR Nässe, har du sagt att du inte kommer outa något om din förmåga. Jag tolkar det som att du har en förmåga. Har jag tolkat det fel då så att du inte har en förmåga eller är det så att du har en förmåga men inte vill erkänna det eller att du inte har en fömåga och vill jiddra bort oss andra. Det brunar dig ordentligt måste jag säga.
Efter det här går diskussionen vidare. Fortfarande ingen press på Nässe, annat än att han för andra gången sagt emot sig själv. Diskussionen ligger nu på Tyr vs Spider i Miller-frågan.
Jag lägger upp en sammanställning över rösterna där Nässe hamnar under ”vägrar svara”. Vimes konfronterar Nässe med det här. Anth kommer in i spelet efter Arvidos. Till slut outar Nässe också, under protest.
Ok- gör ni det så hänger jag på, även om jag som sagt tycker det är en dålig idé.
Jag har inte en förmåga.
Gud vad du klär av mig- oj vad begåvat....
eller, är, och, eller, är och, eller är och, eller är och = BRUN!!!!!
Känn på den logiken...
(Vad sägs om att tolka det som det jag skrev tidigare--> jag tycker inte egentligen vi ska berätta våra förmågor, eller om vi har eller inte har förmågor, lite tips kring en bra tolkningsnyckel...)
Det här är det konstruktiva svaret jag fick på att jag några gånger påpekade att han hintat att han hade förmåga. Jag sammanställer listorna och publicerar dem. Diskussionerna går fortfarande runt Spider och Tyr. Rösterna ligger på Arvidos och Spider. Än så länge bara Möller som tydligt rödad Nässe. Några andra har svara misstankar. Jag bland annat. Sedan lyfter Vimes på locket till den puttrande grytan.
Vimes said:
Nässes agerande tycker jag är JÄTTESPÄNNANDE! Han vill inte outa om förmåga (om jag minns rätt för att han var rädd för nattmord). Han forumlerar sig som att han har en förmåga (really, det gör du, Nässe). Sen outar han att han inte har en förmåga. Det mejkar väl sådär med sense egentligen. Eller, om vi ponerar att Nässe är ulv, och att hans förmåga heter "DÖDA SHREDDERS POLARE!!!" mejkar det förstås sense.
Nässe! Varför är det dumt att outa huruvida man hade en förmåga eller inte. Kan du påminna mig?
Nässe said:
Kan någon som har Shredders Rogues i sitt PM bekräfta detta? Helst allihop- så man slipper sitta och tro att Vimes hittat på alltihop.
Jag är alltså inte ute efter samma som Vimes, att de som är rollerna ska säga ja. Jag vill höra att någon har Shredders R skrivet i sitt PM.
Skulle ju vara förbaskat trevligt om de som jagar efter info också kommer med lite egen info.
Nässe vill ha bekräftat att det finns något som överhuvudtaget heter SR och kräver motprestation. Lite pressad känns han. Fortfarande inga röster på honom. Vikten ligger på Spider och Arvidos.
Jag tror inte på Spider. (Dvs jag tror rykten stämmer, men Ulvarna har inga riktiga rykten- så de måste hitta på. )
Om Brynolfs rykte stämmer så har vi en enda chans att vinna spelet- via en persons förmåga. Den henen vill vi inte att de/ ni ska ha ihjäl.
Nässe hänvisar till Brynolfs rykte som anledning till sin kovändning.
Några kommenterar i förbifarten, folk fortsätter outa förmåga ja/nej. Här outar jag mitt rykte och Vimes fortsätter pressa Nässe.
Vimes said:
Skrivet av: Vimes
Nässe! Varför är det dumt att outa huruvida man hade en förmåga eller inte. Kan du påminna mig?
Det här
Om Brynolfs rykte stämmer så har vi en enda chans att vinna spelet- via en persons förmåga. Den henen vill vi inte att de/ ni ska ha ihjäl.
Alright.
Jag kollade lite hur du snackat om förmågor tidigare. Såhär reagerade du på Brynolfs outning:
Brynolfs rykte är extremt intressant. Jag tycker att vi håller inne på våra krafter, så länge.
Efter att Tjavva ville ha ett ja/nej från alla skrev du såhär:
Vad säger du om Brynolfs rykte om att vår enda chans att se om det är en ulv eller en bybo som vi röstar ut är beroende av någons förmåga.
Tycker du fortfarande att det är en bra idé att outa vem som har förmågor? Vad sägs om att vi ritar måltavlor på våra ryggar?
Skrivet av: Brynolf
Mitt rykte: Vi får inte veta fraktion på dem vi röstar ut, men det finns folk som har det som förmåga.
Du rör dig konsekvent kring "vi" "våra" och "min" precis som om du hade en förmåga. Sen outar du alltså, efter påtryckningar, att du inte har en. Det är en scum tell. Punkt och utropstecken.
Du må mena att du pratade om byn i största allmänhet eller om din "förmågestatus" (som i huruvida du har en förmåga eller inte) men ändå scum tell. Vi har fångat ulvar på sådana här språkliga missar tidigare.
Innan Brynolf outade sitt rykte skrev du såhär om förmågor:
Skrivet av: Nässes andra inlägg
Tror på outning av info. Siare brukar ändå inte spela någon roll.
Här är alltså powerroller mindre viktiga. Men det var ju å andra sidan innan Brynolf outat sitt rykte.
Men sen skriver du, ganska mycket senare, såhär angående att jag ville dreva efter förmåga:
(och kastar dessutom in att Förmågor ska outas, vilket ju verkar helt.. mongo)
Tidigare hade du inga problem med att sälja ut siaren alltså, men jag var plötsligt mongo för att jag ville dreva efter folks förmågor. Detta är alltså långt innan Brynolf outar.
Så, ditt agerande kring det här med förmågor är inte helt konsekvent.
En annan sak som är intressant är att du argumenterar för att Spider ljuger om sitt rykte för att spelet är orimligt svårt om rykten kan vara falska. Men samtidigt tror köper du alltså Brynolfs rykte, som ju helt ärligt gör spelet ännu svårare än Spiders om det stämmer. Inte bara det, du tolkar dessutom Brynolfs rykte som att det bara finns en (1) spelare med förmåga att se fraktionen på den som åker ut. Och tror ändå på det!
Du är inkonsekvent. För mig är du ett alternativ att rösta ut. Och hey! du har ju ingen förmåga, så du kan ju inte vara den här henen som vi måste ha i spel för att vinna
Första rösten på Nässe låter inte vänta sig. Recca är ute först och då Möllers röst ligger från innan så har Nässe nu två. Vimes hakar på direkt och lägger röst på Nässe och sedan Tyr.
Detta följs av Spider, Laowai och Möller igen som påpekar att han haft Nässe som röd ett tag. Vimes fortsätter att analysera sönder Nässes logik . Sedan kliver jag på drevet, följd av Basse, Larsson, Cassius sedan kommer Nässes reaktion på drevet och också det sista han skriver i tråden.
Skrivet av: Vimes
GUD vad segt det blev nu. Har vi helt tappat bollen?
Jag såg Nässe online för någon timme sedan, men han har inte sagt något i tråden? En ulv som gett upp?
Kom igen nu, Nässe! Är du bybo behöver du skriva en massa bra saker så att vi kan använda dem sedan. Heja heja!
Kanske inte gett upp, men orkar inte lägga tid på det här ikväll mer än detta:
Rock-steady heter jag. 2 liv har jag, och ingen förmåga. Ryktet är att titlar är viktiga.
Jag tror att Spider Vimes och Basse är ulvar. Misstänker några till, men det kan ni se tidigare i tråden.
Spiders rykte är för orimligt för att vara sant. Alla pratar på som om alla rykten är sanna- men ingen tänker på att detta antingen innebär att Spider är ulv, eller så pratar vi bara dynga om saker vi inte vet något om. Så rösta ut Spider, eller sluta förhålla er till rykte som om de går att lita på. Hur lång tid tar det innan Spider lägger en röst på Tyr? Låååång betänketid.
Vimes har hittat den obskyra gruppen Shredders Rogues (som han inte kan stava till...). Ingen har sagt sig ha detta i sitt pm. Vimes har överlag gjort så mycket konstigt så - läs tråden igen! Fotsoldater, någon?
Basse gör en del grejer. Tex: skriver in Shredder Rogues i sitt protokoll fast det inte är info som någon outat. Om JAG hade satt ihop ett excel-blad så hade det varit för att samla FAKTA, dvs saker som outats. Det är själva poängen och funktionen med ett sådant blad. Så hur kommer det sig att han skriver in saker som Vimes påstår?
Titta på ryktena. Antingen är hälften blaj- då kan ni skita i dem.
Om ni tror Spider är ulv- fundera då på vilka som låter rimliga. Påhittade?
Hur kommer det sig att det är så svårt att få folk att skriva ut rykten (som ändå är falska i 50% av fallen...) och röster? Vilka stretar emot? Hur kan någon bybo tycka detta är dumt att göra? Ingen har missat mitt spammande (inte ens Lu-kaazh).
Och de som höll inne sina rykten- hur bra är dessa rykten? Var de värda att hålla på? Skulle du hålla på dem. Larssons rykte- hur rimligt låter det?
Angående Vimes analys- så gör jag absolut ett misstag i mitt allra första inlägg där jag inte läst Vics inledning- och tänker att siare och dyl funkar som vanligt. Ganska tydligt också att jag menar att kombon Brynolfs rykte och Spider är svårsmält? Jag missade faktiskt att Brynolf skrev i plural.
W176 kliver på drevet, Anth har sagt att han nog inte kommer hinna ta ställning. Xyas och Paxen röstar inte i drevet. Lukaz lägger sin röst på Nässe någonstans efter den fjärde eller femte kon.
Sedan blir det bondgård av hela altet.
Under det här så diskuteras fortfarande Spider/Tyr och lite diverse grejer.