xyas said:
Konrad Konvalj said:
Brynolf:
Du som kan sno förmågor till höger och vänster, funkar det att sno Lu-kaazh så vi har två väktare till nästa runda? Kan vi ta en vända till och gå igenom dig förmåga. Det känns rätt bra i nuläget vill jag påstå.
Eftersom Brynolf är lite småmisstänkt, vore det inte bättre om Tjavvas siar-förmåga dupliceras? För då kan vi ha brynolf till att sia en person som vi bestämmer och på så sätt verifera hans dupliceringsförmåga (som rimligtvis ingen ulv borde ha).
Så Brynolf, duplicera nu tjavva.
Fast det är ju jättedumt, eller?
Om han istället duplicerar väktarkraften så innebär det ju att han kan väkta vår siare som vi ju litar på och om hon inte blir väktad när hon siar en person till så är ju Brynolf röd. Men om hon blir väktad så kan vi ha satt henne på att sia Brynolf och då vet vi om han är röd/grön. Its a win-win?
Såvida det inte finns speciella kriterier på Lu-kaazh väktarkraft som säger att han inte kan väkta samma person två gånger i rad t.ex... Men då kanske ändå Brynolf kan väkta samma person en gång till, eftersom förmågan uttalat kanske säger nåt i stil med: DU kan inte väkta samma person två gånger i rad. Men Brynolf kan ju väkta Tjavva igen om det skulle stå så på Lu-kaazh förmåga.
Lu-kaazh ska förstås själv avgöra om det är värt att berätta mer ingående hur hans förmåga fungerar, men följer ni med i mitt resonemang?
För när nu Brynolf snor siarförmågan (som de flesta verkar tycka är den bästa idén) och Tjavva eller Lu-kaazh blir dödad om ulvarna törs chansa, så betyder det att Brynolf som jag tror är ulv inte har en siarkraft utan låtsas att han kan sia och då betyder det ju inget när vi väljer vem han ska sia. Eller?
Han säger ju antingen: Den här personen är grön (om det är en ulv han siar) eller så säger han "den här personen är grön" (om det är en bybo) eller så säger han "den här personen är röd" (om det är en bybo).