Nekromanti TMNT - Runda 2

Recca

Femme Fatale
Re: HÄR är arket...

Mina favvos att förmågeouta är

Brunulf!!!
Lukas!!
K.K!

Har inte mitt doc på jobbet men tror de tre har förmågor?

Recca

Femme Fatale

Anledning:
Lukas har ett rykte som är som mitt men sämre. Jag tror det kan ligga nåt i mitt rykte (med tanke på att Paxie är siare med komplicerade kriterier).
K.K har inte briljerat. Han brukar vara väldigt duktig och analyserande. Missförstå mig inte, jag tycker han har spelat bra men för lite. Sen stör jag mig på att han finner det så viktigt att upplysa oss om att det var hans idé att dreva fram förmågor från de vi misstänker mest. En K.K som arbetat för byn under 2 rundor hade inte behövt understryka tillfällen då han hjälpt byn, men en K.K som inte tillfört alls lika mycket som han brukar vill få poäng för allt han gjort.

Cissi

Up to no good.

Jag har en fundering.

Ryktet: Titlar är viktiga?
Kan det vara anledningen till att Cassius dog? Han hade outat General Traag. Finns det någon minsta chans att Nässe var den spelare med egna vinstvillkor och att han därför dödade Cassius? För att han skulle ha livet av alla som outade titlar.

Nu måste ni hjälpa mig med det här. Kan en person både mörda och dö samma omgång?

Basenanji

Postd20modernist

Aktiva förmågor:
!Paxen - siare
Brynolf
Lu-kaazh
Tjavva
xyas

Passiva förmågor:
Konrad
Larsson
Möller
Recca
Spider
Tyr
Vimes
w176

Förmåga men vi vet inte vilken sort:
Cassius

Ingen förmåga:
anth
Basenanji
Laowai
Nässe

Recca

Femme Fatale

Tjavva said:
Jag har en fundering.

Kan det vara anledningen till att Cassius dog? Han hade outat General Traag. Finns det någon minsta chans att Nässe var den spelare med egna vinstvillkor och att han därför dödade Cassius? För att han skulle ha livet av alla som outade titlar.

Nu måste ni hjälpa mig med det här. Kan en person både mörda och dö samma omgång?
Utröstningen brukar ske först. Utröstning>förmåga.

It makes sense. Å andra sidan lär väl inte Vicotnik svara på frågan om vi ställer den till honom så vi kan ju inte vara säkra på saken.

LJSLarsson

Hero

Om vi uppdaterar med Reccas misstänkta:

Anth - 12
Brynolf - 8
Lu-kaazh - 5
Pax - 3
Spider - 3
KK - 3
Recca - 2
Xyas - 1

Deadline, 13.00, närmar sig. Efter det bör våra tre huvudmisstänkta outa så fort som möjligt.

Recca

Femme Fatale

Tjavva said:
Jag har en fundering.

Asso. Det kan absolut va en anledning till att Cassius dog, ulvarna trodde att titlar var viktiga, eller hade iaf med det som en faktor i sina planer. Men Cassius blev ju dödad av en sai i nacken. Tyr var ju den som blev dödad av giftet.

Basenanji

Postd20modernist

Okej, xyas, jag ska se framtiden an.

Men blir inte du åtminstone lite ko(n)funderad av att ingen har gjort något av/pratat om sina siarförmågor?

(det brukar ju vara givna snackisar, att siarna börjar pressa folk på vad de har outat)

Basenanji

Postd20modernist

Recca said:
Tjavva said:
Jag har en fundering.

Asso. Det kan absolut va en anledning till att Cassius dog, ulvarna trodde att titlar var viktiga, eller hade iaf med det som en faktor i sina planer. Men Cassius blev ju dödad av en sai i nacken. Tyr var ju den som blev dödad av giftet.
Min tolkning av det hela är att vigilanten/DTF inte har begränsat med giftampuller utan akn döda en varje runda. Eftersom ingen insta-win gjordes förra rundan så dödade vigilanten "bara för att hen kunde".

Xyas

Swashbuckler

LJSLarsson said:
Deadline, 13.00, närmar sig. Efter det bör våra tre huvudmisstänkta outa så fort som möjligt.
Min lista:
- Anth
- Spider
- Alla som har minimal aktivitet

Xyas

Swashbuckler

Basenanji said:
Men blir inte du åtminstone lite ko(n)funderad av att ingen har gjort något av/pratat om sina siarförmågor?
Inte alls. Har de inte fått ut något vettigt från sitt siande (bara siat laglydiga, ærliga bybor) så ska de såklart hålla det jættehemligt tills de har något att komma med. Vi har ju redan smalnat av gruppen før ulvarna med vårt aktiv/passiv-outande. Skulle bli mycket førvånad om det inte ær någon med en aktiv førmåga som ryker inatt.

Basenanji said:
Min tolkning av det hela är att vigilanten/DTF inte har begränsat med giftampuller utan akn döda en varje runda. Eftersom ingen insta-win gjordes förra rundan så dödade vigilanten "bara för att hen kunde"
Eller den betydligt enklare, och mindre vic-hatar-byn-aktiga førklaringen, att DTF och vigilanten inte ær samma person!

Cissi

Up to no good.

Recca said:
Tjavva said:
Jag har en fundering.

Ja visst!

Och anledningen till att Cassius dog och inte Larsson som också outat titel var att Cassius bedömdes som grönare av oss än Larsson första rundan och ulvarna kanske hoppades kunna spinna vidare på de svaga misstankarna mot honom som låg då?

Och för att påminna er. Det är 25% chans att Anth heter Scumbug, som också är giftmördaren. Han har dessutom hållit sig väldigt borta ur spelet sedan han lade röster på mig igår. Var är han nu? Vad gör han nu?

--------------------------------

För att börja svara på Vimes fråga om drevet mot Nässe så började det med att Nässe betedde sig väldigt konstigt när vi började outa förmåga ja/nej.
Han hintade om att han hade förmåga:
"Jag tänker inte säga något om min förmåga."

Fortsatte med att vägra svara när jag avkrävde alla att outa och landade tillslut i att.

"Jag har ingen förmåg."

Detta blev det underliga beteende som fällde honom. Jag klev på drevet ganska sent men var med och startade det efter att jag anklgat Brynolf för en massa oegentligheter under första delen av rundan.

Vimes

Sillkung

Tjavva said:
För att börja svara på Vimes fråga om drevet mot Nässe så började det med att Nässe betedde sig väldigt konstigt när vi började outa förmåga ja/nej.
Han hintade om att han hade förmåga:
"Jag tänker inte säga något om min förmåga."

Fortsatte med att vägra svara när jag avkrävde alla att outa och landade tillslut i att.

"Jag har ingen förmåg."

Detta blev det underliga beteende som fällde honom. Jag klev på drevet ganska sent men var med och startade det efter att jag anklgat Brynolf för en massa oegentligheter under första delen av rundan.
Alltså, jag är inte dement. Det var inte därför jag bad om en redogörelse om Nässe-drevet. Att det var det här (ovanstående) vi hängde honom på är jag mycket medveten om.

Det jag tycker borde göras (om någon nu är sugen på att jobba lite mer för byn än bara sitta och skriva korta spekulativa kommentarer och misstänkta-listor utan motiveringar) är det här:
1. Hur såg röstläget ut innan rösterna börjar hopas på Nässe? Vem röstade på vem? Vem hade flest röster?
2. I vilken ordning hoppar folk på Nässe-drevet? Finns det anmärkningsvärda motiveringar, eller brist på motiveringar?
3. OM Nässe var ulv, vad säger oss resultatet av punkt 1 och 2? Vad säger det om han var bybo?

Analys utifrån ett empiriskt underlag alltså. Är vi rädda för sånt? Det är ingen som är sugen på att göra det här? Det är lite arbete, och det är jobbigare än att skriva saker som "Jag var först med den och den idén ju!!" och "Det är dåligt med kvinnor i TMNT-universat".

LJSLarsson

Hero
Deadline är nådd

Så, klockan är 13.00. Uppdaterar vi med xyas lista så får vi:

Anth - 15
Brynolf - 8
Lu-kaazh - 5
Spider - 5
Pax - 3
KK - 3
Recca - 2
Xyas - 1

Anth, Brynolf, Lu-kaazh och Spider bör outa snarast. Annat beteende kommer ses rödande.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Re: Deadline är nådd

LJSLarsson said:
Så, klockan är 13.00. Uppdaterar vi med xyas lista så får vi:

Anth - 15
Brynolf - 8
Lu-kaazh - 5
Spider - 5
Pax - 3
KK - 3
Recca - 2
Xyas - 1

Anth, Brynolf, Lu-kaazh och Spider bör outa snarast. Annat beteende kommer ses rödande.
Jag måste fråga... vad i helvete vill du att jag outar?
Jag har gått ut med hela min roll redan.

Brynolf

Dum fan

Jag begriper fortfarande inte vad ert case är mot mig. Visst, att jag tabbade mig och förväxlade giftmord med sai i huvet bidrar väl en smula, men...

Nåväl, min förmåga är som följer:
Jag kan härma en annan spelares aktiva förmåga. Det är allt ni behöver veta för stunden.

Vimes

Sillkung

Brynolf said:
Jag kan härma en annan spelares aktiva förmåga. Det är allt ni behöver veta för stunden.
Vafan är folk så jävla kryptiska för? Vadå allt vi behöver veta för stunden? Du är misstänkt Brynolf, du avgör inte vad vi behöver veta. Någon med bybocred kan säga "jag bestämmer mig för att vänta med att säga B" och det är ok. Du rankar in som nummer två på misstänkta-listan. Du får fan vara mer utförlig än såhär.

Har du använt förmågan? På vem? Har du brödsmulat den? Vad är det du inte vill berätta? Hur mycket har du utelämnat? Varför?

LJSLarsson

Hero

Spider Jerusalem said:
*tittar på Basses spreadsheet*

Just det ja, det stämmer. Men jag bara sammanförde folks drevlistor i egenskap av ordförande. Det lättaste är väl att du bara erkänner att du är varulv rakt upp och ner. ;-)

Vi har Anth, Brynolf och Lukaash vi väntar på. Fast Spider är starkt misstänkt. Har folk förslag vad vi kan få ut mot honom?

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler

LJSLarsson said:
Spider Jerusalem said:
*tittar på Basses spreadsheet*

Just det ja, det stämmer. Men jag bara sammanförde folks drevlistor i egenskap av ordförande. Det lättaste är väl att du bara erkänner att du är varulv rakt upp och ner. ;-)

Vi har Anth, Brynolf och Lukaash vi väntar på. Fast Spider är starkt misstänkt. Har folk förslag vad vi kan få ut mot honom?
Jag bli trött på den typen av skit sarkasm...
Jag är bybo och miller inget annat.

LJSLarsson har då något mer att gå ut med... du verkar kaska anklagelser runt dig men inte ha jätte bra koll.

LJSLarsson

Hero

Brynolf said:
Hur skulle ens en sådan förmåga praktiskt fungera? Det låter väldigt skumt, luddigt och svårt att checka för byn.