Jag har gått runt och tänkt samma sak om dig och K.K, kan jag säga. Sen tycker jag faktiskt att det är konstigt att inte fler reagerat på mitt sätt. Jag har sett det som en scumtell att inte K.K gjort det t.ex. Men han är ju typ aldrig ens inloggad så jag vet inte.Vimes said:Jättebra Brynolf, jag tyckte när det viskades om det (att Arvidos ryktesoutning var annorlunda än anths) att det var något som borde kollas upp. Själv har jag varken hunnit eller orkat.
Så det är skitbra att du gör det. Och det är en klockren scum tell.
Röst: anth
---
In other news: jag är jävligt trött och stressad över grejer. I förra rundan hade jag lite av lagledarrollen, jag vill inte ha den i den här rundan. Jag tror inte att vi tjänar något på att förvänta oss att jag ska styra och ställa, för jag pallar inte det just nu.
Men, vad som stör mig är att KK och Recca är så... lugna. Det är inga ginstor, "Nu ska vi göra såhär!", viftande armar och höga röster. Recca verkar väldigt lugn och sansad i den här rundan (precis som om vi redan hade identifierat alla ulvar redan och bara skulle seala dealen). KK har inte alls tagit ut byns riktning, lagt upp strategier och hållt på som han brukar.
Jag tycker nämligen att det här spelet är frustrerande. Och jag tycker inte alls att det känns som om vi har kontroll. Vi vevar i mörkret. Men det är jävligt slappt i tråden, från folk som annars brukar vilja styra upp.
Den enda som agerar som förväntat under omständigheterna är Basse som har skrikit på massoutningar. DÄR ser jag en frustrerad bybo som vill vinna spelet åt oss men inte vet riktigt hur. KK och Recca känns oengagerade och obrydda över vår kniviga sits. Jag gillar det inte.
Nu tycker väl någon att jag är lika oengagerad också antagligen. Och det ligger något i det. Jag vet fan inte riktigt vad vi ska göra. Tycker det här spelet är svårt, men jag känner mer tungsinne, och jag känner inte igen mig i till exempel Reccas lättsamma ton den här rundan.
Ämen vafan, jag satt ju just och gick igenom alla dina anklagelser mot mig för att se om det var några jag hade missat. =)Tjavva said:Snygg upphämtning av Brynolf. Du är helt klart grönare nu!
</div>Brynolf said:Ämen vafan, jag satt ju just och gick igenom alla dina anklagelser mot mig för att se om det var några jag hade missat. =)Tjavva said:Snygg upphämtning av Brynolf. Du är helt klart grönare nu!
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Klicka för att visa.. <input type="button" class="form-button" value="Visa dolt innehåll" onclick="toggle_spoiler(this, 'Dölj innehåll', 'Visa dolt innehåll')" /></div><div class="ubbcode-body"><div style="display: none;">Men nej, de var bara två:
1. Mitt namn är kass och suspekt
2. Jag hetsar för outning
Allt det där besvarade jag här: (Klicka sig)
och du får gärna läsa den posten igen om du fortfarande tycker jag är skum. Alla (båda) dina anklagelser finns där och jag besvarar dem på ett mycket adekvat vis.
Jag är lika lost som resten av er men jag fejkar. Dock känner jag en molande magkänsla runt Anth men ska erkänna att jag inte vågade dreva honom själv.Brynolf said:Ämen vafan, jag satt ju just och gick igenom alla dina anklagelser mot mig för att se om det var några jag hade missat. =)Tjavva said:Snygg upphämtning av Brynolf. Du är helt klart grönare nu!
Absolut. Med reservation för att hjältarna givetvis kan ljuga.Recca said:Så om infon från Möllers rykte stämmer; att ulvarna har fler aktiva än passiva så talar vi alltså om minst 3 ulvar (4+1 - basses rykte) som har aktiva förmågor. En av de kunde varit Tyr antar jag.
Spännande. Alltmer talar för att en av Spider och Tyr ljugit. Men betänk att Tyr enligt all rim och reson mördades av en sköldpadda, inte av vigilanten, och därför måste varit bybo. I så fall är Spider en solklar hängningskandidat. MEN varför skulle paddorna å tredje sidan ha mördat Tyr när de borde inse att polarn Spider hamnar pyrt till?Mitt rykte är att det inte finns två likadana förmågor i spel.
Vart kommer all den här rim och resonen ifrån Brunolf?Brynolf said:Spännande. Alltmer talar för att en av Spider och Tyr ljugit. Men betänk att Tyr enligt all rim och reson mördades av en sköldpadda, inte av vigilanten, och därför måste varit bybo.
Ja, det här får du utveckla Brunolf. Konsensus i byn i varje fall, verkar vara att Cassius blev nattmördad och Tyr DTF-mördad. Men hey! Du kanske ligger inne på annan info?Konrad Konvalj said:Vart kommer all den här rim och resonen ifrån Brunolf?Brynolf said:Spännande. Alltmer talar för att en av Spider och Tyr ljugit. Men betänk att Tyr enligt all rim och reson mördades av en sköldpadda, inte av vigilanten, och därför måste varit bybo.
Det här citatet är ju mest spamm men jag kommer underhålla forumet med diverse Brynolf spamm som här på morgonkvisten.Brunolf said:För att misstänkliggöra Spider, kanske? Men samtidigt var det knappast en padda som mördade Tyr, det måste ha varit vår mystiske vigilante.
Jag tror ditt rykte är falskt, men jag förstår att du höll på det. Helt klart rimligaste "jag ska inte berätta något!" hitintills i spelet.Recca said:Mitt rykte är att det inte finns två likadana förmågor i spel.
Fast xyas rykte må du ju ha koll på Vimes?Vimes said:Jag tror ditt rykte är falskt, men jag förstår att du höll på det. Helt klart rimligaste "jag ska inte berätta något!" hitintills i spelet.Recca said:Mitt rykte är att det inte finns två likadana förmågor i spel.
Har vi fått alla rykten nu? Är det bara xyas som inte outat sitt?
Kan vi sätta oss ner med en lista på ryktena och försöka komma fram till vilka vi tror på och inte tror på?
Dude, jag är för trött för att svara på gåtor. Ja, jag vet att xyas har tolkat sitt rykte (och annat också) som att en namnoutning kan innbära instawin för ulvar eller DTF.Konrad Konvalj said:Fast xyas rykte må du ju ha koll på Vimes?