Re: Tjavva, ulv eller siare?
Då skall vi se. Här har det hänt en del så det är väl bara att ta tag i saker och ting.
När Tjavva outade sin förmåga i R2 fanns det inte några direkta tvivel på att hon är vår grönaste och mest powerrolliga spelare så att ge henne ordförandeposten är toppen för byn.
Tjavva grönar Brynolf och spar tid och must. Jag hade inte gett upp mitt spår och andras spår mot Brunolf. Nu är han Grönolf, och förhoppningsvis en Grönolf med en bra förmåga i bakfickan.
Reccas reaktion i starten av rundan får jag gå tillbaka till senare. Jag har haft Recca som "grön" hela spelet, men när hon inte uppfattar skurk som bybo och grön får jag lite kalla vibbar av vad som står i Recca´s protokoll. Alltså, HJÄLTE.
Står det hjälte kan jag ju förstå tanken med att få för sig att skruk=ulv, men är man skurk och har varit så hela spelet så bör det ju ligga latent i bakarslet att skurk är snel hest. Det har snackats lite om detta också har jag snabbt skummat igenom, men jag vill kika lite mer på det.
Hur som, åter till saken. Tjavva är grön och grönar Brynolf. Recca har jag haft grön länge och härifrån fortsätter vi.
Vimes har jag haft som ordförande en sväng och inte fått några direkta ulv vibbar av, men hans spel är inte bra på något vis. Det blir ännu lite mer kasst när han inte riktigt kan se längre än hit:
Vimes said:
Vem ska jag misstänka nu då? KK?
Jag vet ju redan nu vad Vimes kan tänka sig misstänka mig för. Misstankar som han redan tidigare lagt fram och de håller inte. Det är snack om att jag är kall och inte är tillräckligt engagerad.
Hur som så håller jag Vimes för semigrön i och med att Recca fått koll på att han inte hittat på nått med sin förmåga. Den är passiv och det har Vimes outat. Det + att han inte pingat så klart.
Paxies outning är passande för settingen, men presentationen av den är paxiskt. Den är sjukt kul att läsa och svår att förstå sig på. !Paxens spel är väl sådär lagomt bra. Lite irritation mot Cassie? och LJSLarsson om jag inte är ute och cyklar. Har i övrigt också varit rätt dryg i sitt sätt vissa gånger, men det faller mig på läppen bra. Jag gillar ju sånt.
Basse har spelat ett stabilt spel och nog har han revanscherat sig lite, men vi vill ha mer spel från Basse. I R3 har vår kaosdemonfrånhelvetet kommit fram till följande:
Basse said:
Just nu har jag inga direkta kandidater, men vill definitivt se mer från w176.
Och det tycker jag inte är bra. Vi behöver kandidater! Det är gulande att vela och Basse är väl ingen velare?
Möller ser jag som gul. Han har spelat stabilt och bra efter en kass start där han trasslade in sig i dåligt spel och anklagade Recca för ulveri. Hårt sagt kanske, men starten var inte alls bra. Efter det har det varit bra och tydligt. Det ger mig en gul Möller, inte mer än så.
LJSLarsson är gul. Aktiv stundvis. Drevande och lekledande stundvis. Att Larsson är ett vandrande uppslagsverk gällande TMNT är något som skrämmer mig lite, men jag tror inte han skall ha någon fördel som ulv om jag litar till Vico. Jag vet ärligt inte vad LJSLarsson har gjort under spelet? Han har synts till mycket och tagit plats, men varken pingat eller kommit med något riktigt bra för byn. Har ett minne av att han hela tiden varit sjukt säker på att Spider varit ulv och det är ju något som går helt emot min uppfattning. Kanske nått att gräva i.
Lu-kaazh, vafan. Han har spelat stabilt och outat väktare så det är ju bara dumt att misstänka honom, men jag måste gula honom. Jag är inte säker på att det finns en väktare. Det är det jag kan säga om det i nuläget.
Laowai har lagt av antar jag? Spelmässigt har jag haft mina misstankar mot Laowai, men i och med att han slutat spelat är det inte värt att sätta honom som en ulv. Det är farligt att tänka så, det är lätt att sätta en inaktiv spelare som ulv när det finns aktiva spelare som kan vara ulvar. Han blir mer röd än grön, men inte ulv.
xyas. Notoriskt svårt att bedöma xyas. Han är alltid ulv.. Äh. Jag kan inte skriva nått om xyas. Han är väl bra tänk ja. Vill inte att namnen skall fram och har spelat hårt på det rakt igenom. Det säger mig ju inte så mycket. Mitt rykte rör en spelare med ett eget vinstvillkor och visst skulle det kunna vara så att xyas försvarar någons namn från vår DTF eller liknande. Ingen aning.
w176. Outningen stämmer ju. Grönhet? Nä, nu är det dags att släppa att outningen i typ 1:a inlägget är på något vis grönande eller liknande. Det ända vi fått av w176 är just outningen och sen snack om hur det kan funka med trix med röster. Finns ju ingen mening att pressa någon som inte deltar aktivt dock, men det är så många varningsklockor som ringer hos mig här. w176 har fått en grön stämpel i pannan och det kan hålla hur länge som helst så länge alla mer aktiva spelare springer runt och lever rövare i tråden, ingen lägger fokus på w176 och jag oroar mig. Absolut mer röd än grön och mer brandgul än gul.
Finns det någon sammanfattning?
Supergrön: K.K
Grön: Tjavva, Brynolf, Recca
Semigrön: Vimes, Paxie
Gul i olika bjärta kulörer: Basse, SJSLarsson, Lu-kaazh, w176, Lao, xyas, Möller
Röd: Anthvidos, Tyr
Döa gröningar: Nässe, Spidde, Cassie
Det skall således finnas två rödingar bland de gula, men det kan jag inte riktigt gå i god för just nu.
Finns det luckor hoppa på mig. Jag har dragit det ur arslet så jag kan ha missat nått av vikt.