Stopp, Stopp, Stopp!
Okej . stopp, stopp, stopp!
Det HÄR är varför vi inte ska döda några rundor i förtid. Jag har sovit på saken och kommit fram till att jag ska lita på min egen magkänsla, än så länge har den gett oss Anth och räddat Brynolf och grönat Vimes just som han VERKLIGEN behöver grönas för om han hade suttit på allt han sagt nu och vi haft tvivel om hans tillhörighet hade det varit liiiite körigt.
Och face it, våra veteraner i spel har ännu inte hjälp mig och Vimes har uppviglat oss att rösta ut TVÅ bybor varav Möller där jag sa att det inte fanns något case mot honom.
Jag är jävligt glad över att några har börjat räkna på hur vi sitter men det värsta scenariot är ju att vi förlorar FEM bybor den är rundan.
Laowai – Tar förmodligen Vico ut ur spel den här gången.
KK – Jag tror inte att KK är ulv, jag ska förklara varför
Basse – Vi röstar ut honom och han är bybo
Xyas – självdör när han tar KK
Nattmord – ulvarna nattmördar.
Är det någon mer än mig som tycker att det här är jävligt dåliga odds och vi måste lugna ner oss lite.
Xyas, du ska INTE mörda Basse den här gången, byn, vi ska INTE hänga KK.
Min magkänsla säger mig att någon vinner om alla i SR dör. Det är ju helt logiskt att minst en person i den här fraktionen då kan ”stå emot förmågor”, annars skulle det bli för enkelt. Då skulle ju hen bara behöva ligga lågt och i lugn och ro plocka en av dem åt gången tills ingen finns kvar. Jag är inte heller övertygad om att Xyas står på byns sida. Jag tror inte heller på att någon instavinner om Shredder åker ut, som sagt, då hade ju den personen kunnat vinna på rent flax första rundan, det känns så avigt som det kan bli.
Varför KK är grönare än vissa andra i min bok:
Jag TROR fortfarande att vi måste analysera det fluff vi har fått och det finns två rykten som talar för att KK är grön. Det är Vimes rykte: ”en infiltratör i Shredders rogues” och Paxens: ”det finns en mördare ibland oss” som jag hela tiden tolkat som bland oss som i SR och inte bland oss som i byn. Detta pekar ut EN mördare bland SR och honom har vi plockat iom Anth. Därför tror inte jag att KK är så ulvig som resten av er säger.
Jag kan ju ha fel förståss men det är det många som har haft hittills i spel, men detta är något jag bygger på fluffet vi fått och inte utifrån hur någon har spelat, vilket alltid är lite vaj.
Om vi tar KK och Xyas har rätt om att han är ”immun” mot förmågor så kommer vi dessutom aldrig få veta om han är skurk eller hjälte, right? Och om Xyas tar ut Basse kommer vi aldrig få reda på vilken fraktion han tillhör heller. Det vi behöver nu är fakta på bordet. Vi behöver veta vilken fraktion folk vi röstar ut tillhör och vi kan inte riskera att förlora fem (5!) bybor på ett överilat beslut. Vi har tiden på vår sida, vi måste lugna ner oss lite.
Jag tycker vi röstar ut Basse, att Xyas vilar på sin förmåga, att KK får vara kvar i spel en runda till och sen så tar vi det därifrån. Om Xyas är bybo så vill vi ha kvar honom så länge som möjligt för nu börjar vi bli så få att ulvarna kan slå ordentlig split mellan oss.