Björn den gode
Swashbuckler
Jag tycker det känns som att du överdriver här, jag kan ha fel förstås, men jag kan inte minnas att det är någon som har förespått världens snara undergång i krig och massvåldtäkter på följd av en omslagsbild med ett par barbartrosor i högra hörnet. (Å andra sidan så minns jag inte den andra delen heller och mitt minne är som allas ganska selektivt)obak;n141920 said:Att användare skall behöva utstå påhopp på sin karaktär om djurplågeri, rasism, inkompetens och diverse sexualneurotiska spekulationer för ett tio år gamalt spel. Och användare därefter försvarar otrevligheterna med resonemang på formen "Va, tog du det på allvar? Är du dum på riktigt?" för att i nästa sekund förutse världens snara undergång i krig och massvåldtäckter på följd av en omslagsbild med ett par barbartrosor i högra hörnet skvallrar ju om att problemet kanske inte är fullt så enkelt som att vi har dålig uppslutning på avatarkampanjer
Samtidigt kan jag förstå att det kanske kan upplevas så, att det är jobbigt när någon kritiserar omslaget för ett spel en gillar (eller en bild en gillar) med någonting som en själv inte tycker är relevant. Men vi är många som tycker det är relevant att omslag inte är sexistiska, är det inte bra att det påpekas då? Vad tänker du om startposten i den här tråden är inte det ett vittnesmål som är värt att ta på allvar?
Jag tror inte att sexistiska omslag är världens undergång, men jag tror att det är många som känner att det inte är ett spel för dom, och det är ju väldigt få som brukar argumentera för att det är viktigt att ha med, utan argumenten brukar handla om det är irrelevant, och i så fall känns det ju ganska självklart att lyssna mer på gruppen som tycker det är relevant, för för de andra kan det ju knappast spela någon roll.