Nekromanti Tobey Maguire = Bilbo

!Paxen

Swashbuckler
Enligt raporter så ska Tobey ha hoppat av Spindelmannen 4 för att spela Bilbo i.. Ja, ni vet vad..

Vad tycker ni? Passar han för det?

Han har ju ändå visat att han har skådespelar talang, och han ser tillräckligt fjantig ut. Men hade det inte varit bättre om han hade stannat på Spindelmannen inspelningen?

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sho...bbit-movie.html

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Vad ska de föryngra hobbitarna för? Såväl Bilbo som Frodo var ju cirka femtio bast när de gav sig ut på dumheter.

Frodo fick spelas av en omyndig spoling och nu ska Bilbo (kanske) spelas av en lirare som visserligen är över trettio, men som ser ut som en omyndig spoling.

Organ

Out of time, out of mind
Dante said:
Vad ska de föryngra hobbitarna för? Såväl Bilbo som Frodo var ju cirka femtio bast när de gav sig ut på dumheter.

Frodo fick spelas av en omyndig spoling och nu ska Bilbo (kanske) spelas av en lirare som visserligen är över trettio, men som ser ut som en omyndig spoling.
`
För att visa att handlingen sker way back utan att dels behöva förklara att hobbitar blir äldre och ser yngre ut än människor samt att en viss ring har en bevarande effekt?

/Anders

Organ

Out of time, out of mind
Personligen vill jag se Jamie Bell (Billy Elliot samt skeppsgosse i King Kong) som Bilbo.

/Anders

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Jag kan se honom som Bilbo... om han går upp minst 30 kg i vikt. Nu ser han ju ut som en streckgubbe, och jag föreställer mig att Bilbo har en vikt som förväntas av en herre som lever det goda livet och slipper arbeta.

/tobias

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Dante said:

Myndighetsåldern för hobbitar är 33, så man kan väl anta att en femtioårig hobbit inte ser ut som en femtioårig människa, utan snarare som sådär 25-30.

Ymir

Liten kantbaron
Ja, för Hollywood kommer verkligen ha en sån snubbe som huvudperson i någon film som inte är typ en riktigt usel komedi, like, ever.

- Ymir, just sayin'

!Paxen

Swashbuckler
Ymir said:
Ja, för Hollywood kommer verkligen ha en sån snubbe som huvudperson i någon film som inte är typ en riktigt usel komedi, like, ever.

- Ymir, just sayin'
Äh, Jack Black skule säkert passa..

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Paxen said:
Men hade det inte varit bättre om han hade stannat på Spindelmannen inspelningen?
Jag har ingen åsikt om Bilbo annat än att jag knappast lär se den på bio, men Spindelmannenfilmerna skulle jag glädjas om de slutade. Liksom, trean var ju ren träck. Tvåan är ju den enda som går att se - ettan lyftes av Willem Dafoe men sänktes av att Dafoe var iklädd en Power Rangers-rustning.

Jag skulle vilja se en reboot av Spiddefilmerna. Lite som de implicit gjorde med Hulk. Spidde done right, av Marvel Studios. Det är ändå egentligen origin stories som är det bästa...

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Hollywood skulle sälja sin mormor till en organfabrik om de trodde att de skulle tjäna pengar. Allt som behövs är att del Toro säger "Jag fick Ron Perlman med röd makeup att fungera i två filmer, så jag tror nog att jag kan hantera en huvudrollsinnehavare med lite övervikt."

/tobias

Hellzon

Långsamma Vargen
krank said:
Jag skulle vilja se en reboot av Spiddefilmerna. Lite som de implicit gjorde med Hulk. Spidde done right, av Marvel Studios. Det är ändå egentligen origin stories som är det bästa...
Är det inte lite tidigt med en reboot? Grejen med Batman (min måttstock) är ju att de gamla filmerna är ett decennium gamla. Spidde kom ju ut praktiskt taget igår.

(Eller menar du att Hulk 2 är en reboot på Hulk 1. För Hulk har ju inte så jättemycket med Bill Bixbys gamla filmer att göra...)

krank

Hellzon said:
(Eller menar du att Hulk 2 är en reboot på Hulk 1. För Hulk har ju inte så jättemycket med Bill Bixbys gamla filmer att göra...)
Det var det jag menade, ja.

Jag har inget alls emot frekventa reboots. kolla serietidningsvärlden, där rebootar de praktiskt taget varje helg...

solvebring

Superhero
Vad tycker ni? Passar han för det?
Det glädjer mig faktiskt. Jag menar det att om vi nu inte kommer att få vår briljante och bekante Ian Holm (vilket jag hoppats på) så är jag glad att det i alla fall blir en annan bra skådis. Toby är riktigt duktig och har en hel del blandat i bagaget. Det känns lovande.

Tycker inte att man ens ska jämföra honom med Elijah Woods eftersom den lille spjuvern och orden bra skådis aldrig har yppats i samma andetag. Enligt min mening funkade Frodo enbart tackvare det att Sean Astin (Samwise Gamgee) var så otroligt, förvånansvärt bra och räddade alltsammans på Frodofronten. Utan en bra Samwise och en otrolig Gollum (Andy Serkis) tror jag att Frodo hade ramlat platt, han känns ju inte trovärdig eller det minsta Frodo någonstans.

Men hade det inte varit bättre om han hade stannat på Spindelmannen inspelningen?
För min del hade det räckt med en Spiderman. Det börjar bli tröttsamt ärligt talat. Känns som man bara spottar dem ur sig för pengarnas skull. Inte något vidare bra filmer, håller dessutom med Krank om att de knappast ger Spiderman den rättvisa han förtjänar som serie-ikon.

Nå, i alla fall. Toby är ruskigt bra skådis tycker jag. Dessutom tror jag att allting kommer bli bra på hela taget just tack vare det faktum att de har Guillermo del Toro som regissör. Visst, som en Sagan Om Ringen älskade liten gosse blev jag riktigt besviken och uppgiven över nyheten att Peter Jackson inte skulle få äran denna gång. Att han ersattes med del Toro är dock fantastiskt eftersom den killen verkligen vet vad han gör. Dessutom sitter Jackson som medförfattare till manuset. Det borde inte floppa. Fast man ska väl aldrig säga aldrig när det gäller film, dessvärre.

... Sedan vet vi inte ännu vad som är sant om det här med Toby. Tycker det florerar nya rykten om Bilbo/The Hobbit varje dag.

Lindenius

Swashbuckler
Ny spindelman

Edit: Såg att det det redan var svarat på… Orkar dock inte ta bort inlägget.

krank said:
Som min herre behagar

[smakprov ur artikeln]
Culver City, CA (January 11, 2010) -- Peter Parker is going back to high school when the next Spider-Man hits theaters in the summer of 2012.
Columbia Pictures and Marvel Studios announced today they are moving forward with a film based on a script by James Vanderbilt that focuses on a teenager grappling with both contemporary human problems and amazing super-human crises.

The new chapter in the Spider-Man franchise produced by Columbia, Marvel Studios and Avi Arad and Laura Ziskin, will have a new cast and filmmaking team. Spider-Man 4 was to have been released in 2011, but had not yet gone into production.
//erik. följer med

krank

Arfert

Facit
Det glädjer mig faktiskt. Jag menar det att om vi nu inte kommer att få vår briljante och bekante Ian Holm (vilket jag hoppats på) så är jag glad att det i alla fall blir en annan bra skådis.
Ian Holm är väl tusen år för gammal för att spela en "yngre/medelålders" Bilbo.

solvebring

Superhero
Äsch, med lite smink och retuschering kan de göra vad som helst. :gremsmile:
Ta t.ex. The Curious Case of Benjamin Button, där Brad Pitt går från gammal gubbe till pojkspoling. Visst är han yngre än Holm, men absolut inte så ung som de får honom att se ut i de sista scenerna innan han byts ut.
Hellre en väldigt meckad Ian Holm som är vår film-Bilbo än något annat. Jag hatar när man byter skådespelare till en inkörd roll bör jag väl tillägga.