Vad tycker ni? Passar han för det?
Det glädjer mig faktiskt. Jag menar det att om vi nu inte kommer att få vår briljante och bekante Ian Holm (vilket jag hoppats på) så är jag glad att det i alla fall blir en annan
bra skådis. Toby är riktigt duktig och har en hel del blandat i bagaget. Det känns lovande.
Tycker inte att man ens ska jämföra honom med Elijah Woods eftersom den lille spjuvern och orden
bra skådis aldrig har yppats i samma andetag. Enligt min mening funkade Frodo enbart tackvare det att Sean Astin (Samwise Gamgee) var så otroligt, förvånansvärt bra och räddade alltsammans på Frodofronten. Utan en bra Samwise och en
otrolig Gollum (Andy Serkis) tror jag att Frodo hade ramlat platt, han känns ju inte trovärdig eller det minsta Frodo någonstans.
Men hade det inte varit bättre om han hade stannat på Spindelmannen inspelningen?
För min del hade det räckt med en
Spiderman. Det börjar bli tröttsamt ärligt talat. Känns som man bara spottar dem ur sig för pengarnas skull. Inte något vidare bra filmer, håller dessutom med Krank om att de knappast ger Spiderman den rättvisa han förtjänar som serie-ikon.
Nå, i alla fall. Toby är ruskigt bra skådis tycker jag. Dessutom tror jag att allting kommer bli bra på hela taget just tack vare det faktum att de har Guillermo del Toro som regissör. Visst, som en
Sagan Om Ringen älskade liten gosse blev jag riktigt besviken och uppgiven över nyheten att Peter Jackson inte skulle få äran denna gång. Att han ersattes med del Toro är dock fantastiskt eftersom den killen verkligen vet vad han gör. Dessutom sitter Jackson som medförfattare till manuset. Det
borde inte floppa. Fast man ska väl aldrig säga aldrig när det gäller film, dessvärre.
... Sedan vet vi inte ännu vad som är sant om det här med Toby. Tycker det florerar nya rykten om
Bilbo/
The Hobbit varje dag.