Doats
Veteran
Har precis spelat klart två riktigt fina egna äventyr med mina kamrater, och för att spejsa till det riktigt mycket tänkte jag köra ett av Dunder&Drakars flummiga äventyr. Problemet jag har är hur man ska tolka monsterpanelerna i just detta äventyr, då Tsamnor Koths glömda valv.
Just de delar jag har problem med har jag i fetad text. Äventyret är gjort för karaktärer i grad 1 till 3, och alla ska börja i grad 1. Min förvirring börjar i att enligt panelen så ska Resen ha totalt 3+8 fördel i attack. Alltså mer än vad några av mina spelares karaktärer har i AC, och bara en t20 på 9 från att kunna träffa absolut vem som helst. Lägg till sedan 2t8+7+8(?) skada, alltså nästan alltid 2x så mycket som karaktärerna har i HP från början. Det måste ju vara något jag läser fel här, eller ska det vara så här Dark Souls nivå på brutalitet i early-game Dunder&Drakar?
Medans jag ändå håller på, vad betyder UG? Lider av brutal lathet, och min ctrl-f i regelboken gav inget.
Tack.
Code:
[I]Lochbrag, rese: UG 3; Stor jätte; LT 4t8+11; lp 29;
Init –1; Fart 9m; PK 16 (–1 storlek, –1 Hän, +5
hårdhud, +3 skinnpansar), b 8, hf 16; [B]GAF +3[/B];
Br +12;[B] Atk Stor hemskeklubba +8 närstrid
(2t8+7)[/B]; Utrymme/Räckvidd 2m/2m; LÅ KO; RS
Fast +6, Ref +0, Vilja +1; Sty 21, Hän 8, Fys 15,
Int 6, Vis 10, Uts 7.
Färdigheter och Knep: Klättra +5, Lyssna
+2, Upptäcka +2; Tålighet, Vapenfokus
(hemskeklubba).
Ägodelar: Hemskeklubba, skinnpansar.[/I]
Medans jag ändå håller på, vad betyder UG? Lider av brutal lathet, och min ctrl-f i regelboken gav inget.
Tack.