Fantasyfilm som inte gjorts som jag vill se:
Liveaction Dragonlance huvudtrilogi.*
Nåt baserat på Magic the Gathering.
Lite längre från fantasymittfåran: Film satt i Glorantha, Talislanta, Dark Sun*, Planescape* och Skyrealms of Jorune.
Trilogier satta i dessa skulle jag se fram emot om de gjordes med omsorg och kvalité. Önskedrömteamet som tar hand om detta har iaf Kevin Feige som producent (förutsatt att han gillar fantasy). Tror del Toro skulle fungera fint för märkligheterna i Planescape, Terry Gilliam likaså, Peter Jackson om han får lägga ner samma krut, tid och engagemang i valfri av de andra som i LotR. Folket bakom Game of Thrones, Stranger Things, Andor, The Expanse, några av Marvel-regissörerna skulle också passa fint.
Och cyberpunk som fantasy, dvs Shadowrun skulle också fånga mitt intresse, kanske baserat på Harlequinkampanjen.
Utanför kända och inte så kända franchise är jag också sugen på nåt som gör en värld från början som inte känns så Tolkienfantasy så utan de vanliga fantasyarterna och monstren.
Och så skulle det vara mandat på att ha med alla kändisar som spelar rollspel i filmerna baserat på dito, åtminstone i små roller, samt de vettiga som finns kvar från spelens barndom.
*Jag vill ju ha ett DNDCU, Dungeons 'n' Dragons Cinematic Universe med serier och filmer satta i alla världar med lite crossovers då och då via astralplan, Spelljammers och sånt när nåt stort årligt hot kommer. Kanske ska starta en Kickstarter för att se om fler vill ha det och sen föreslå det till Hasbro.