Var mest nyfiken eftersom det verkar bli vanligare att nya spel använder sig av bestämnda stereotyper som helfling thief, elf ranger vi karaktärs skapande istället för det gamla mixandet som D&D kör med.Möller said:En kort titt (jag har ju inte spelat eller ens läst spelet) avslöjar att du väljer en class och en stock (ras) som ett paket. Humans har flera classes, medan typ Elf alltid är Ranger.Chryckan said:I Torchbearer är klasser och raser ihopbakade, dvs. tjuvar är automatiskt halflings, eller kan man mixa klasser och raser hur man vill dvs, ha en dvärg som tjuv eller halfling som krigare?
Men, jag förstår inte varför det är viktigt =) Torchbearer är en helt annat typ av spel än vanliga grottröjar lir; en petitess som race = class borde inte påverka beslutet att spela det. Tycker jag.
Jag antar att det är vad som avses på s. 83: "Camp Resets Turn Count".Konrad Kanyl said:2. Låter jag spelarna börja om från R1 och de blir Hungrig & Törstig i R4 igen.
Hur funkar det med facklor?Bolongo said:Jag antar att det är vad som avses på s. 83: "Camp Resets Turn Count".Konrad Kanyl said:2. Låter jag spelarna börja om från R1 och de blir Hungrig & Törstig i R4 igen.
Topps! Då är det ju bara att köra om från runda 1.Bolongo said:Jag antar att det är vad som avses på s. 83: "Camp Resets Turn Count".Konrad Kanyl said:2. Låter jag spelarna börja om från R1 och de blir Hungrig & Törstig i R4 igen.
Hmmm? Hjälper facklor dig att vila? Det har jag missat i så fall.Chryckan said:Hur funkar det med facklor?Bolongo said:Jag antar att det är vad som avses på s. 83: "Camp Resets Turn Count".Konrad Kanyl said:2. Låter jag spelarna börja om från R1 och de blir Hungrig & Törstig i R4 igen.
Facklor 2 Turns, 2 Pers i bra lyse, 2 pers i sämre lyse.Chryckan said:Hur funkar det med facklor?
Aha. Frågan är nog troligen om de går att "pausa" dem och det rullar jag med i alla fall. Det känns ju fresh att kunna blåsa ut sitt ljus eller släcka lyktan för en sväng om man nu så vill.Bolongo said:Hmmm? Hjälper facklor dig att vila? Det har jag missat i så fall.Chryckan said:Hur funkar det med facklor?Bolongo said:Jag antar att det är vad som avses på s. 83: "Camp Resets Turn Count".Konrad Kanyl said:2. Låter jag spelarna börja om från R1 och de blir Hungrig & Törstig i R4 igen.
Eller menar du ljuskällornas livslängd? Tja, jag ser inga specifika regler för det. Sunt förnuft är väl att de inte återställs, men att man borde kunna "pausa" dem.
AntagligenKonrad Kanyl said:Min undran baseras lite på att jag har för mig att jag har läst nått gällande att spelarna har max 24 Turns på sig annars kolar de av. Men det är väl troligen baserat på att man kör rock n´ roll och skiter i att slå läger.