Nekromanti Totalt onödigt tillbehör till DoD6?

Skelander

Veteran
Från Riotminds hemsida:
"Spelarmapp. Ett tillbehör för spelarna och spelledaren för att snyggt och enkelt hålla reda på sina lösblad under och efter spelmöten. Inget datum satt."

Vilket totalt onödigt tillbehör! Om mappen inte innehåller någonting alldeles speciellt (guldinlägg kanske :gremwink: kommer jag _inte_ att köpa den...

Snälla Riotminds, lägg ner denna produkt och spendera tiden på att jobba med andra och viktigare produkter.

Tack för mig.

Rickard

Urverk speldesign
"<EM>lägg ner denna produkt och spendera tiden på att jobba med andra och viktigare produkter.</EM>"
Böjd att hålla med. Vill man ha nå't sån't så kan man köpa det i närmsta OBS- eller bokhandel.

Andra saker som är bättre:
DoD6 chipsskål: Behändlig rund i glas med två Bergtingbilder graverade på varsin "sida".
DoD6 ljusstakar: Försilvrat tenn med en drake och demon som slingrar sig runt varandra i kamp. Sprider en mystiskt stämning när man vill köra med skräck.
DoD6 tärningar: Naturfärgade (marmor, trä, ben) med runor istället för siffror.
DoD6 t-shirt: Ett måste för var rollspelare. Köp T-shirten med din hjälte tryckt på. Praktiskt för SL som bara kan lägga fram en T-shirt och säga "Detta möter ni!".
DoD6 zippotändare: I form av en drake där elden givetvis kommer ur munnen.
DoD6 miljöCD: 10 min. långa spår för olika miljöer.
DoD6 cigarravsnoppare: En demon som biter av en bit på cigarren.
DoD6 vaxljus: Sprider en lukt utav bark (alt. dimma) i rummet. På ljusen finns det runor ingraverade som markerar hur lång tid det tar att brinna dit.
DoD6 signalhorn: Till SL för att väcka ev. sjusovare vid bordet.

/[color:green]Han</font color=green> som skulle kunna tänka sig köpa dessa saker (kanske inte T-shirten då)

jonix

Warrior
såklart det är! :)

...men är man "hardcore-DoD6":are, är det liksom bara ett måste att ha! /images/icons/smile.gif

Jag skulle nog gett ett par hundringar för ett "tärningshölster" med...

För att inte tala om... Nä, dax att gå och lägga sig...

jonix.e@sweden.com
UIN: 104897134

Mutant

Warrior
Det är väl bättre att dom satsar på annat! En mapp kan man faan ta hemifrån och ha papper i!

First i was blind, now i can see.

Klon

Hero
om du verkligen vill ha en DoD mapp så skaffa bara lite bilder och limma fast på din gammla mapp. Riotminds skall i första hand inte förse oss spelare med fåniga tillbehör så som mappar som inte har något egentligt spelvärde. Vill du kanske att de skall lägga ned tid på bokstöd för böckerna som de ger ut, och kanske bokmärken till dom, ljus för att läsa dem, behållare till tärningar som man skall använda när man spelar!

Det är endast onödigt, låt andra göra sådant och koncentrera er på rollspelet är mitt budskap till Riotminds!

"Beware of the Cöla Craver!"

Rosen

Myrmidon
<I>Snälla Riotminds, lägg ner denna produkt och spendera tiden på att jobba med andra och viktigare produkter.</I>

Låter å andra sidan inte som ett tillbehör som de <I>behöver</I> lägga ner nån särskild tid på - leta upp en mapp-tillverkare i Gula Sidorna, lägg in en beställning och skicka en logga till dem. Kommer med posten några veckor senare.

--
Åke

Klon

Hero
Men varför?

Är det ändå inte bara onödigt, betänk att det inte endast är tids som går åt utan även resurser som skulle kunnat användas bättre, efterfrågan på en sådan mapp kan väl inte vara så stor så de borde tjäna mer på att lägga energi på rollspelsbiten istället

Klon

Hero
Pengarna då?

Är det värt att slösa ut pengar på det då?
Ärligt, så bra med en DoD mapp är det inte, oavset hur snygg den är, sannolikt kommer den också att vara dyr.
Sen så behöver man ju inte limma, man kan tejpa också /images/icons/wink.gif

jonix

Warrior
Hur mycket tid har de eg. lagt ned på pärmen?

Alltså, R.M ringer företag Pärm AB och frågar ifall om de kan fixa fram ett par pärmar, sedan ringer R.M. till Tryckeri AB och frågar ifall om de kan trycka lite bilder på dessa pärmar...
Hur mycket tid har R.M. lagt ned? 10 min?, 20min? Knappast 200 timmar...

Jag har svårt att tro att de har köpt någon "Ikea-sats" och sitter och limmar och klipper hemma...

Fast jag har ingen aning.

jonix.e@sweden.com
UIN: 104897134

Hasse

Hero
Fler onödigt tillbehör till DoD6?

Helt klart måste grejer det där. Rotiminds kanske kan med DoD6 bli rollspelsvärldens motsvarighet till Star Wars och dess "merchendasing" så att säga. Ett par saker till de kan sälja

*Äkta gåspenna med en DoD-loggan i miniatyr på ett lämpligt ställe på fjädern.
*suddgummi. Kan finnas i flera olika former, färger och "bilder" på dem.
*timglas: kan vara en vacker skulptur av en drake eller demon.
*DoD-drycken: kan var en läsk eller nått med massor av koffein och andra uppiggande ämnen(lagliga) i.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by hasse on 2001-04-20 19:57.</EM></FONT></P>

Ackerfors

Alas, your rapids!
Jag tycker det är ett bra initiativ som, om man har mappen, ger status...
cool idé

Martin Ackerfors - Ohlsson
0===|:::::::::::::::::>

Hasse

Hero
LOL! (nt)

.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd

Nightowl

Champion
Antagligen OT: Totalt onödigt tillbehör till DoD6?

DoD6-kondomen: För gamers som har "det", i en chic mossgrön färg.
DoD6-godis: Bör smaka som fossiliserad Kivige Kruse och ha loggan på det prassliga pappret. RiotMinds kan ha stora skålar med det på mässor för speltillverkare och så.
DoD6-tändstickor: Med ett käckt skämt om någon fiktiv taverna som kan fungera som återkommande in-joke i kommande äventyr.
DoD6-paraply: Visa himlen DoD6-loggan!
DoD6-Expert: En lyxutgåva av DoD6, listigt maskerad till att likna gamla Expert, så man kan bära spelet offentligt utan att bli attackerad av rabidnostalgiska gamla Drakar-fanatiker.
DoD6-Eon: Ditto, men för sammanhang där det är viktigare att smälta in bland NeoGames köpslavar.
DoD6-Läxbok: Ditto, för yngre spelare som vill lura sina föräldrar att de skall göra läxorna - trasigt omslag med trist layout och meningslös titel ("Kunskapsserien 2A") så man kan hävda att det är vilket ämne som helst.
DoD6-Företagsfolder: Ditto, för äldre spelare som vill lura bossen att det har något med deras jobb att göra.
DoD6-toalettstolsskydd: Så man kan sitta på sitsen utan att frysa i det kalla Trudvang!
DoD6-potta: Med DoD6-loggan i botten. Säljer som smör till de där rabiatnostalgikerna som hatar RiotMinds, och RM garvar hela vägen till banken!

Nightowl, som skall erkänna att han inte vet vad tråden handlar om egentligen...

"If it hasn't got exploding ninja lesbian vampires who can sing, then I'm not interested, sorry."