Hej på dig.Rhodryn;n65793 said:Har en liten ovanlig fråga, mest till Helmgastarna, men även till möjligen andra som kanske vet så klart.
Min karaktär som jag ska spela snart (och har ägnat över 1 vecka på med att försöka skapa, och sen mixtra och putsa och få den precis som jag vill) fick kunskaps händelsen "Historisk förebild". Och eftersom min karaktär kommer vara lite av en Utforskare/Artefakt jägare/liknande så tänkte jag ju då att min karaktärs förebild också borde vara något liknande.
Och eftersom jag inte ville köra med en förebild som heter typ " Indiaximus Jonicus" eller något (även om det kan vara rätt roligt det också ), så tog jag till Eon grundboken och PDF'erna för att leta efter något lämpligt... eftersom där är en mängd citat och liknande i dem.
Och jag hittade faktiskt en som kan passa. På sida 118 i Grundboken (sida 70 i crowdfund versionen) är där ett citat från en person, som kommenterar om lärda som sitter i sinna rum och studerar istället för att vara ute i världen.
Personen i fråga är benämnd som: "Hazamia, lärd kvinna och utforskare."
Så vad jag undrar är om där är någon som vet något om henne, om där faktiskt finns någon information om henne alls, antingen i de gamla Eon böckerna eller på gång bland Helmgastarna. Eller om den som kom på namnet kanske har en tanke själv om vem Hazamia kanske är. Till viss del antar jag att det är ett namn och person bara tagen ur luften när citatet skrevs till att börja med, men tänkte jag kunde ju fråga i alla fall ändå.
De flesta av dessa citat är karaktärer som är skapade just till grundboken då Jargien inte har haft så mycket fokus i tidigare versioner av Eon. Så Hazamia är inte en etablerad karaktär sedan tidigare. Men om du skapar en intressant bakgrundshistoria till henne så får du gärna posta den här
Och lycka till med spelet