Nekromanti Tråden man bara postar i efter midnatt

Nightowl

Champion
När man är uppe sent och inte kan sova (främst för att man ägnat dan åt att sova) kommer frågorna krypande, krälande, dom eviga.

Är det någon mening med mitt liv?

Kommer jag någonsin att bli älskad som jag kräver?

Varför är morötter så goda när man äter dom rakt av i kalsongerna framför datorn när man surfar bland webbserier?

Erik

Sodivra

Champion
Oooh, schysst. Vår egen nattklubb.

Jag hostar och känner mig förkyld. Det började när jag gick upp på nyårsdan, efter att ha sovit över hos familjens vänner. Jag antar att jag borde sovit varmare. Förhoppningsvis är det bättre imorgon, för då ska jag hälsa på RipperDoc.

Jag har till slut börjat läsa Order of the Stick, och jämrare mig... Den var ju riktigt bra. Den har tempo. Precis som Sinbad Sjöfararen jag såg idag, gick på ett kick. Dreamworks, riktigt mysig och rolig. Det är bra att vi har Dreamworks som kan utmana de där töntarna på Disney. Lite slappt att sitta hemma och kolla på tecknad film kanske, men hey... Jag är sjuk, och jag har inte sett på TV på ett halvår. Jag är hos föräldrarna tills jag hittar nåt annat.

På tal om webserier och Sinbad så närmar sig Zebra Girl sitt slut. Jävligt bra verk, men Zebra Girl var visst tvungen att göra något tjejigt och smeka sin manliga antagonist på slutet, precis som i Sinbad. Knäppt. DET får tjejerna fortfarande alltid göra, även om man är mycket noga med att gestalta dom som starka. Fast på ett tjejigt sätt. Oh well, vad kan man göra? Killarna är ju killiga. Knepigt att vara progressiv utan att bryta könsroller för sakens skull.

Det senaste året har jag tänkt på döden en del på natten, men jag tror jag lärt mig nåt av det. Kanske vi kan ha en speciell deltråd där man bara får skriva efter klockan tre?

Nä, nu ska sova. Godnatt!

haltageten

Dum inuti huvudet
Re: Alla har vi bekymmer.

Jag vill också vara med i nattklubben för, jag skapar en delsektion av den i och med min tråd. Jag kallar den deprimerade stackare. Hur roligt är det att hitta någon att tycka om när den här någon bor för långt bort och att man inte är där tillräckligt länge? Och varför ska det liv - som kanske inte har någon mening - vara så komplicerat?

- Jycke, deppar lite.

Storuggla

Champion
Frågan som jag frågade mig var "Ifall man inte sover, alltså om man stannar uppe några dygn i sträck, blir man knäpp då? Typ, yxmördarknäpp, eller blir man normal igen efter lite sömn?". Jag vill inte testa.

"Varför är morötter så goda när man äter dom rakt av i kalsongerna framför datorn när man surfar bland webbserier?"

Snälla, snälla, snälla säg att du har boxershorts i alla fall. Vadsomhelst men inte "tighty whities" :gremshocked:

Storuggla, vaken för montanas skull

Daniel Andersson

Swordsman
Eh, okej.
Själv är jag full, och något mänskligt ligger i min soffa och snarkar. När vi var på krogen såg vi någon som såg bekant ut, han såg ut som Arvidos, men var hög som ett hus och full som en tunna skit och pratade om vad man kan göra med svampar man hittar i någon jäkla park i Göteborg. Hans vän försvann mitt under ett biljardparti, ett parti där jag återigen kom till insikt om att jag för alltid, oavsett tillstånd, kommer att suga rejält på biljard.
Nu är jag trött, men inte tillräckligt full för att fortsätta svamla tills jag skriver något jag får äta upp, ångra och lida för i tid och evighet.
God natt.
/Daniel

Troberg

Sinister eater
Varför är morötter så goda när man äter dom rakt av i kalsongerna framför datorn när man surfar bland webbserier?
Det är väldigt oklart vad som syftar på vad i den meningen, vilket resulterar i mycket olika, rentutav udda, tolkningar.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
SnöKon är slut

...och jag är astrött. Har jag varit hela dan. Höll på att somna i bilen kring nio när jag och min kusin for och hälsade på hans föräldrar (min morbror+hans fru)... så varför sitter jag uppe nu, halv två, när jag kan ta och bortsa tänder och däcka riktigt skönt? Idioti säger jag!

Konventet var bra, bitvis asjävla bra, för övrigt.

Dewil

Skrivbordsgeneral
Det är väldigt oklart vad som syftar på vad i den meningen, vilket resulterar i mycket olika, rentutav udda, tolkningar.
Jag ser framför mig hur Nightowl äter morötter som är inlindade i kalsonger, kalsonger av den typ som Agne grillar när Svullo utbrister "Men det där är ju mina fillingar!"

Dewil, borde gå och lägga sig

Mouja

Hero
Dörren slogs kraftigt upp och in kom en flåsande yngling rusande. Svetten rann sakta ned för hans panna då han lutade sig mot väggen, svimmfärdig av utmattning.
Han andades tungt, han hade nog sprungit rätt länge - eller så var hans kondition bara inte i topp.
Var han jagad? Av vem? Varför? Nej, han verkade inte utstråla någon som helst panik.

Ledsen att jag är sen till tråden.. ungefär ett dygnt, give or take... Får jag vara med i er hemliga uppesittarklubb?

Det finns en mening med mitt liv. Jag har hittat kärleken, och förlorat den, och hittat den igen... och varför har du morötter i kalsongerna för? (Lätt att misstolka, som tidigare nämnts. :) )

Re: SnöKon är slut

Konventet var bra, bitvis asjävla bra, för övrigt.
Jag kan inget annat göra än att bara hålla med. Det var helt otroligt roligt att spelleda alla våra grupper, ser redan fram mot nästa år.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Nattens musik...

...är för mig denna natt Gjallarhorn och Hedningarna. Jojomensan. Bra skit! Lite Gåte också... Blivit mycket sånthär nu när jag funderat så mycket över DoD6/Trudvang och coola vendeltidiga grejser i helgen. Sådeså. Men nu måste jag ju i säng... får väl se om man somnar innan 4 eller... ^^ [EDIT: tydligen inte... dags att vända dygnet.]

Nightowl

Champion
Mardrömmens timme?

På senaste tiden har jag mått som en prins (relativt sett) om dagarna men plötsligt börjat få mina gamla ångestmardrömmar om nätterna. Det är otroligt bisarrt - jag är liksom van att bli utsatt för massiv pennalism från mitt undermedvetna när jag är deprimerad, men just nu leker livet - tills fram på förnatten.

Drömmarna innehåller inga intressant moment annat än att jag haft en upprepad dröm om något stort monumentalt körverk där jag delatr och sedan blir oerhört dissad av alla närvarande som tycker att jag totalförstörde allting och ska sluta sjunga för ajg suger så mycket (jag sjunger inte i verkligheten, annat än för skojs skull). Körverker varierar, men häromnatten var Loffe Carlsson vår körledare :gremcrazy:, och dessförinnan var huvudmomentet att vi rullade fram och tillbaka över en svagt sluttande trappa täckt med svart papp medan det hängde svarta silkesdraperier från taket, och det vi sjöng var någon sorts Aniara-opera, som var ett okänt verk av Sven-Bertil Taube!

Och i natt försökte jag rulla en pannkaka av en tidning och fick bannor av min far, så att vi började skrika åt varandra... :gremsuck:

Sodivra

Champion
Eh, jag skulle gärna posta ett svar på ett annat inlägg, så att det känns som att det är lite interaktion i tråden, men jag vet inte vad jag ska svara på.

Jag har hittat den första remix jag tycker är bra nu. Första spåret:
http://cdbaby.com/cd/artemis3/from/kcrusher

Och så hittade jag temat till Civ 4: Warlords också. Jäklar vad jag letade. Det är en arabisk kärlekssång till tunga beats med ett gäng manliga töffingar som trallar på den. Det låter asmäktigt. Den kanske får vara med i vår Eonska erövrarkampanj. Igår var första spelmötet. Segt, men coolt. Jag börjar bygga upp suget efter mer. Härligt.

Och så skriver jag Stadenregler och Stadenscenario till GothCon som jag tycker är så häftiga, men jag kan inte börja pladdra om dom för det skulle spoila allt! Aw. Dessutom skulle ingen bry sig eller relatera till min lycka nog för att posta ett svar. :gremsmile:

Så här är min fråga till midnattsklubben: Hur skriver man inlägg som får svar? Har det något att göra med kvaliteten på ens kroppsvätskor?

Nightowl

Champion
Hur skriver man inlägg som får svar?
Man skriver om SnöKon eller kommer med lustiga kommentarer om mitt förvirrade språkbruk.

Personligen vägrar jag att posta i tråden om det inte är efter midnatt och före morgonen...

Själv har jag sällan något spelkreativitet längre, men jag har i alla fall idéer till det lustiga spelet Agenterna från P.I.G.A.. Men jag skriver inget och det är där skon klämmer! Nyckeln till framgång är arbete! Arbete, arbete, arbete! Sedan ska man naturligtvis ha en dörr också, men arbetar man inte kommer man aldrig någon vart! och jag arbetar inte med det just nu. Det är frustrerande!

Erik

Storuggla

Champion
Men börja arbeta på det då! [ANT]

Enkla råd är oftast de bästa, hade du varit hungrig hade jag sagt åt dig att äta.

Storuggla, laserpekarskoj

Nightowl

Champion
Webbserier

På tal om webserier och Sinbad så närmar sig Zebra Girl sitt slut.
Tja, det känns heavy... Men den var ju bra! Och ett slut, i alla fall.

Käcka och uppmuntrande (och sådär villaområdesqueera) The Wotch hade en mycket dyster downturn nyligen - serien stannade av för att en av skaparna hade de knackigt IRL, och idag fick man veta varför; hennes äktenskap tog slut i jul/nyårshelgen. Jobbigt jobbigt... och en av grejerna med mer eller mindre oberoende kreatörer är att det hela blir mycket osäkert. En spelskapare får ett till barn, och en spel hamnar i malpåse; en konstnär får en tumör, och en fresk blir aldrig av; en musiker hamnar i skilsmässa och förlorar takten.

But that's what makes it alive.

Erik

Sodivra

Champion
Re: Webbserier

Tja, det känns heavy... Men den var ju bra! Och ett slut, i alla fall.
Hoppas jag iallafall, vi har ju fortfarande inte fått veta vem siluettmannen med ekg-mun är egentligen. Kanske är det här en twist som startar en ny story... Nä, det skulle suga. Jag tror jag läst i författarens updates att detta är finalen. Men hur blir det med siluettmannen, tror du? Spännande!

Gullig serie.

Lindenius

Swashbuckler
Re: SnöKon är slut

Okej. jag vet att det inte är efter midnatt, men jag drömde det här efter midnatt, så det räknas har jag bestämt.

Jag drömde att jag var på SnöKon skulle spelleda Call of Chtullhu ett pass.
Äventyret bestod av en sida text och plotten var ungefär så här:

Spelarna kommer ridande med häst och vagn till en stad.
Vagnen välter och spelarna förvandlas till möss.
Improvisera efter vad spelarna hittar på.

wtf was all that about? Är det någon som var på SnöKon som kan bekräfta att äventyret var så?

//erik. kunfondyerad

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag är numera nästan jämt uppe under i princip hela natten. Går och lägger mig 18-19:00, kliver upp kring 02:00. Den dygnsrytmen är självvald - av någon anledning skriver jag bättre och är mer kreativ under natten, så varför inte utnyttja de timmarna istället för att slösa dem på sömn? Och varför skulle jag vara vaken efter 18:00, då jag ändå mest inte gör något viktigt, utan bara spelar datorspel och uppdaterar de forum där jag är aktiv?

Undras varför jag utrustas med en såpass underlig dygnsrytm, att jag fungerar bäst mitt i natten och sämst under eftermiddag/kväll?

Nåja, jag är fortfarande vaken "kontorstimmar" och kan därför sköta vikariat eller skolarbete, vilket jag nu pysslar med för tillfället... Bättre, således, än att göra som jag gjorde förut och gå och lägga mig kring 06:00 och kliva upp kring 14:00...

Sodivra

Champion
Idag (Och inatt) har jag inte gjort något annat än att skriva spelrapporter här på forumet och spela fram sessioner att skriva om. Faktiskt.

Och så lurade dom jävlarna mig att dricka, typ, fem koppar te mellan klockan sju och halv elva, så jag har inte kunnat somna än. Dom jävlarna. Men jag ska hämnas på dom medans dom sover!

Senaste webserien:
http://www.webcomicsnation.com/spike/Templar/series.php?view=single&ID=422

Den bara dök upp och var assnygg med assköna karaktärer och asskön miljö. Fiktiva subkulturer, det är så hett! Jag har bara sett Dnalor göra det förut.

Jag är för dålig på spanska för att hänga med helt, men den här filmen är den bästa. Ever.
http://www.youtube.com/watch?v=UA6G8pEMk2k&NR

Om åtta timmar ska jag:
Gå upp
Flyttpacka LITE iaf
Gå ut och vidimera papper
Förbereda Stadenäventyret
Tvätta (Kanske)

Det är bra med struktur i tillvaron. Men nu ska jag göra en macka.