Jasså!
Själv kände jag precis tvärtom när Khelataar kom. Bra värld men svårförstådda, lite konstiga regler.
Vad det gäller spelarkonservatism så kände jag av den när Eon släpptes. Jag som SL ville gärna byta från Drakar & Demoner 91 till Eon men mötte hårt motstånd från mina spelare. Ibland måste man dock gå på sin magkänsla vilket innebar att jag sålde alla mina D&D-prylar och på så sätt tvingade mina spelare att gå över till Eon. Det visade sig faktiskt när spelarna väl börjat att spela Eon att de var överförtjusta och glada över att vi bytt från D&D till Eon.
Nu idag känner jag något liknande. Eon har tappat mycket av den attraktionskraft som fanns i början och jag känner för att gå vidare till något annat. Nu har visserligen spelgruppen spridits över hela landet så deras motstånd är nog inget problem
, men skall jag vara ärlig så är nog ett Khelataarliknande spel det som jag söker idag.
Och för att inte bli beskylld för en trådkapning så kan jag bara säga att jag uppskattade Trakorienmodulen då den kom och hela konfluxsviten, men jag tror inte att det håller som ett eget spel i och med att det fortfarande identifieras med D&D. Har dock för mig att skaparen av modulen dock använde ett annat spelsystem när han skapade sin kampanjvärld först. Att det typ var DnD eller något och att Trakorien var hans egenskapade spelvärld.
/Dartagnan